hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > رأی هنوز قطعیت ندارد/ انتشار حکم دادگاه بدوی غیر ‌قانونی است

رأی هنوز قطعیت ندارد/ انتشار حکم دادگاه بدوی غیر ‌قانونی است

ییس سازمان نظام پزشکی مشهد درخصوص محکومیت سه پزشک مشهدی گفت: رأی دادگاه بدوی، تعلیقی است و هنوز قطعیت ندارد.

دکتر علی بیرجندی‌نژاد در خصوص  رأی محکومیت سه پزشک مشهدی به‌دنبال شکایت عباس تبریزیان به دلیل توهین در فضای مجازی، بیان کرد: نظام پزشکی مشهد به‌عنوان نماینده صنف پس از اطلاع و تشکیل پرونده در دادگاه برای هر سه همکار پزشک، وکیل استخدام نموده و در تمام مراحل پرونده، دفاع و حمایت‌های لازم را به‌عمل آورده است.
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد، اظهار کرد: رأی دادگاه بدوی، تعلیقی است و هنوز قطعیت ندارد و پرونده در دادگاه تجدید نظر استان رسیدگی خواهد شد؛ لذا انتشار حکم دادگاه بدوی از سوی هر شخصی امری غیر قانونی و قابلیت پیگیری دارد که آن را پیگیری خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه «اقدامات آقای تبریزیان می‌تواند باعث آسیب به جامعه شود»، افزود: پیگیر اقدام کتاب‌سوزی هستیم و همچنین تعدادی از بیمارانی که با کنارگذاشتن روش‌های استاندارد درمانی به آنان آسیب وارد شده به سازمان مراجعه و شکایت کرده‌اند. ما درحال پیگیری این موارد هستیم.
بیرجندی‌نژاد ادامه داد: این اتفاقات باعث شد ابزاری در اختیار معاندین و مخالفان نظام قرار گیرد که از آن سوء استفاده کنند و تصویر نامناسبی از جامعه پزشکی و همچنین سیستم‌های کشور ایجاد نماید و وجهه کشور و نظام را تحت‌الشعاع قرار دهند. این موارد می‌طلب موضوع در سطح بالاتری پیگیری شود.
رییس سازمان نظام پزشکی مشهد ضمن اشاره به اینکه «ما بارها در خصوص تبعات حرکات ایشان و افراد مشابه تذکر داده بودیم»، بیان کرد: در حال حاضر اهمیت دارد با این موضوع و خطاهای پیاپی که در حال انجام است، جدی‌تر برخورد شود.
وی همچنین با بیان اینکه «بحث طب اسلامی که اکثر علما و بزرگان هم اعتقاد دارند، حداقل به این شکل و شمایلی که اینان، آن را عنوان می‌کنند، شبیه نیست و قانونی نیز به نظر نمی‌رسد»، گفت: باید برخوردهای لازم صورت گیرد و هر فرد که بخواهد به امور طبابت بپردازد باید مدارک علمی لازم و مجوزهای لازم و معتبر را داشته باشد تا بتواند در این امر دخالت نماید. حتی اگر فرد بخواهد تبلیغی در حوزه علوم پزشکی انجام گیرد باید مجوزهای لازم اخذ شود که متاسفانه هیچ کدام از این فرآیندها در افرادی که ادعای طب اسلامی دارند، رعایت نمی‌شود. ضروری است برخورد جدی با این موارد صورت گیرد.
بیرجندی‌نژاد در خصوص بازتاب این موارد در رسانه‌های خارجی گفت: کار ما روشن کردن جوانب موضوع و موضع‌گیری‌های دقیق و اعلام برائت از این اقدامات و رفتارهاست.
وی تاکیدکرد: برای بهره‌مندی از هرگونه خدمات در حوزه سلامت به افرادی که مدارک کاملا موجه و مجوز لازم را دارند، مراجعه شود. همچنین در فضای مجازی  باید دقت داشت مطالبی تحت عنوان مطالب علمی انتشار می‌یابد که بسیاری از این مطالب آسیب‌رسان است و مطالب علمی را از منابع معتبر باید دنبال کرد.
انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد