hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > واکنش استاندار اصفهان به انتقادها درباره نحوه مرمت گنبد مسجد شیخ‌ لطف‌الله

واکنش استاندار اصفهان به انتقادها درباره نحوه مرمت گنبد مسجد شیخ‌ لطف‌الله

استاندار اصفهان از حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اصفهان برای بررسی نحوه مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله خبر داد.

عباس رضایی استاندار اصفهان شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران درباره انتقادها از نحوه مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان و تفاوت رنگ قسمت مرمت‌ شده با سایر بخش‌های گنبد اظهار داشت: نگران این موضوع هستیم و وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز دوشنبه یا سه‌شنبه هفته جاری به‌دعوت ما به اصفهان می‌آید و یکی از مسائلی که با ایشان مطرح می‌کنیم همین موضوع خواهد بود.

سیدحسن قاضی‌عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان نیز درباره عملکرد اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله گفت: در این راستا جلسه‌ای 3 ساعته با حضور چند تن از مرمت‌کاران باتجربه و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار کردیم. یک هیئت کارشناسی از تهران گنبد را بررسی کرده و به همراه برخی کارشناسان نحوه مرمت آن را تأیید کرده‌اند و در مقابل، برخی کارشناسان نیز نحوه مرمت گنبد را تأیید نکرده‌اند.


بیشتر بخوانید: 
ماجرای تغییر رنگ گنبد مسجد شیخ لطف‌الله بعد از مرمت + فیلم
پایان مرمت گنبد مدرسه چهارباغ نزدیک است
ویدئو / مرمت گنبد مسجد شیخ لطف‌الله، غیراصولی انجام شده است؟
واکنش عضو مجلس به موضوع مرمت گنبد شیخ لطف‌الله
اما و اگرهای مرمت گنبد شیخ لطف‌الله


وی افزود: قرار است کمیته حقیقت‌یابی تشکیل شود و در نهایت با حضور علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این موضوع بیشتر بررسی می‌شود.

به گزارش تسنیم مرمت 2 ترک از 16 ترک گنبد مسجد تاریخی شیخ‌ لطف‌الله اصفهان که موجب تفاوت رنگ این قسمت با قسمت‌های مرمت‌ نشده گنبد شده است، انتقاد دوست‌داران میراث فرهنگی را برانگیخته و سوالات زیادی را برای مردم و خبرنگاران ایجاد کرده است.

مسجد شیخ‌ لطف‌الله که در ضلع شرقی میدان نقش‌ جهان اصفهان قرار دارد شاهکاری از معماری و کاشی‌کاری قرن یازدهم هجری است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد