hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گیلان| هشدار به گیلانی‌ها در مورد خرید گوشت قرمز

گیلان| هشدار به گیلانی‌ها در مورد خرید گوشت قرمز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در پی افزایش دما و احتمال شیوع بیماری تب کریمه کنگو، گوشت را از مراکز معتبر و مورد تائید دامپزشکی تهیه کنید.


شاهرخ یوسف زاده با اشاره به مرگ یک نفر در مناطق شرقی گیلان بر اثر تب کریمه کنگو افزود: این مرد ۴۳ ساله دام‌های اهلی خریدوفروش می‌کرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بابیان اینکه تماس با گوشت، خون، ترشحات حیوان آلوده و گزش توسط کنه آلوده به ویروس مهم‌ترین راه انتقال این بیماری از حیوان به انسان است، خاطرنشان کرد: شهروندان گوشت گرم را از مراکز مجاز و بهداشتی گوشت قرمز خریداری کنند و در صورت تهیه گوشت گرم آن را به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال نگهداری کنند تا خطر انتقال ویروس به انسان از بین برود.

او تصریح کرد: شروع علائم بیماری تب کریمه کنگو حدود یک تا ۱۳ روز طول می‌کشد و تب، درد عضلانی و سفت شدن بافت گردن، درد چشم، حساسیت چشم نسبت به نور، تهوع، استفراغ، اسهال، شکم‌درد، گلودرد، نوسانات خلقی شدید و خواب‌آلودگی از مهم‌ترین علائم تب خونریزی دهنده کنگو است و در برخی بیماران افزایش ضربان قلب، تورم غدد لنفاوی، بزرگ شدن کبد، خونریزی داخلی قابل‌مشاهده از روی پوست، نارسایی کبد و ریه نیز دیده می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد