hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > درخواست افزایش قیمت نان را داریم

درخواست افزایش قیمت نان را داریم

رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه خواستار افزایش قیمت نان شد و گفت: با افزایش هزینه‌هایی که طی چند وقت اخیر داشتیم، دخل و خرج نانوایی‌ها دیگر با هم نمی‌خواند.

اعتضاد علیزاده ، با بیان اینکه طی چند وقت اخیر هزینه‌های نانوایی‌ها بسیار بالا رفته، اظهار کرد: برخی از این واحدها از پس پرداخت پول آب، برق و گاز خود هم برنمی‌آیند و در سایر هزینه‌ها مانند حق بیمه نیز مانده‌اند.
وی ادامه داد: طی چند وقت اخیر قیمت همه چیز افزایش داشته بجز قیمت نان و این امر خبازی‌ها را تحت فشار جدی قرار داده که باعث می‌شود گاهی مرتکب تخلف‌هایی مانند گرانفروشی یا کم فروشی بشوند.
رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه معتقد است، اگر فکری به حال نانوایی‌ها نشود، یا ورشکست می‌شوند و یا باید واحد خود را تعطیل کنند.
علیزاده راه کمک به این واحدها را افزایش قیمت نان دانست و عنوان کرد: درخواست افزایش را داشته‌ایم، اما فعلا مورد موافقت قرار نگرفته و این در حالی است که به استان‌ها در این زمینه اختیار داده شده است.
وی اضافه کرد: خواسته ما افزایش قانونی قیمت بر اساس آنالیز هزینه‌ها است و درخواست گرانی غیرقانونی نداریم.
رئیس اتحادیه خبازان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از یک سال است هیچ افزایشی در قیمت نان رخ نداده، خاطرنشان کرد: سال گذشته و آن هم بعد از پنج سال قیمت نان حدود 18 تا 20 درصد بالا رفت که هزینه‌های بالا رفته را پوشش نمی‌دهد.
علیزاده یادآور شد: راهکار دیگر این است که دولت فکری به حال کاهش قیمت حامل‌های انرژی خبازی‌ها بکند.
وی از فعالیت حدود 700 خبازی یارانه‌ای و 600 واحد آزادپز در کرمانشاه هم خبر داد و افزود: با این شرایط حتی پخت نان برای خبازی‌های آزادپز نیز چندان صرفه اقتصادی ندارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد