hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ایران غرق در ماتم سردار رشید اسلام

ایران غرق در ماتم سردار رشید اسلام

ساعات اولیه روز جمعه ۱۳ دی‌ماه خبری تأسف‌بار ایران را تکان داد، «سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی آسمانی شد» خبری که هنوز منابع رسمی تائید نکرده بودند و آنان که می‌شنیدند شاید در دل آرزو می‌کردند که درست نباشد، اما این خبر شایعه نبود.

 حال و هوای شهرهای ایران با شنیدن خبر شهادت سردار عشق چهره غم به خود گرفته است، مردم از هر گروه و جناح و با هر تفکر و عقیده‌ای سوگوار از دست دادن سردار سلیمانی هستند، فردی که سال‌ها در جبهه حق علیه باطل خالصانه و شجاعانه مجاهدت کرد و با ایثارگری‌های بی‌نظیر خود نشان ذوالفقار را از دستان مبارک رهبر انقلاب دریافت کرد.

از شمال تا جنوب غرق در ماتم

تبریز ازجمله شهرهایی بود که روز جمعه پس از اقامه نماز جمعه شاهد انبوه مشتاقان و دوستداران سردار بود که با شرکت در راهپیمایی جنایت آمریکا و هم‌پیمانانش در به شهادت رساندن سردار عشق را محکوم کردند. مردم مؤمن و نمازگزار تبریز پس از اقامه نماز جمعه با راهپیمایی تا میدان ساعت این شهر و تجمع در این میدان خشم و انزجار خود را از اقدام جنایتکارانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و نوکرانش در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس فرمانده حشد الشعبی و همراهانش را نشان دادند. در این راهپیمایی مردم با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، فرمانده عزیزم شهادتت مبارک، آمریکا و اسرائیل نابودی‌ات نزدیک است، فرمانده شهیدان راهت ادامه دارد، سپاهی دلاور انتقام انتقام و ما همه سرباز توییم خامنه‌ای گوش‌به‌فرمان توییم خامنه‌ای، جنایت آمریکا را به‌شدت محکوم کردند. مردم مو من و همیشه درصحنه تبریز در این راهپیمایی بر تداوم راه شهید سلیمانی و انتقام از متجاوزان آمریکا تأکید کردند. همچنین بازاریان تبریز و اراک در سوگ از دست دادن سردار جبهه مقاومت، ۱۴ دی‌ماه مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند.

قرارگاه جهادی خاتم الائمه تبریز نیز با صدور پیام تسلیتی به مناسبت شهادت فرمانده سپاه قدس اعلام کرد: نام این قرارگاه به قرارگاه جهادی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی تغییر نام می‌یابد. مردم آذربایجان غربی نیز با هر سلیقه و از هر قشری در کنار مسئولان این استان انزجار خود از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن این دلاور مرد را از طریق شرکت در راهپیمایی، برگزاری مجالس عزاداری، صدور بیانیه، گفتمان‌سازی در محافل خصوصی و عمومی و حضور فعال در شبکه‌های‌ اجتماعی نشان دادند.

پایتخت سیاه‌پوش در غم مالک اشتر زمان

هزاران نفر از مردم تهران نیز پس از برگزاری نماز جمعه در محکومیت اقدام تروریستی دولت امریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خیابان‌های پایتخت راهپیمایی کردند. راهپیمایان که شمار آن‌ها به هزاران نفر می‌رسید، در اقدامی خودجوش پس از عبور از خیابان‌های شهید مفتح و شهید مطهری، خیابان ولیعصر (عج) را تا میدان مرکزی ولیعصر در تهران ادامه دادند. آن‌ها درحالی‌که پرچم‌های عاشورایی به رنگ‌های سبز و سرخ در دست داشتند، ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی دولت امریکا، شهادت سردار اسلام را به رهبر انقلاب و ملت مقاوم ایران تسلیت گفته و تأکید کردند که در راه تحقق آرمان‌های شهیدان و پاسداری از ارزش‌های آنان از پای نخواهند ایستاد. خیابان ولی‌عصر تهران حدفاصل شهید مطهری تا میدان ولیعصر (عج) مملو از گروه‌های مختلف جمعیتی بود که شعار می‌دادند:«الله‌اکبر»، «نه سازش نه تسلیم، نبرد با امریکا»، «هیهات من الذله»، «یا زینب، یا حسین»، «ای لشکر صاحب زمان آماده‌باش آماده‌باش، بهر نبردی بی‌امان آماده‌باش آماده‌باش» و مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل. آن‌ها همچنین فریاد می‌زدند: «سردار با صلابت، راهت ادامه دارد»، «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده»، «فرمانده کل قوا، تسلیت تسلیت»، «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده»، «خون سلیمانی ما می‌جوشد» و «حاج قاسم مزدش را گرفت».

اما به دنبال اعلام رسمی خبر شهادت سردار سپهبد سلیمانی مردم دیار نصف جهان به سوگ سردار عشق نشستند و در اندوه فراق بزرگ‌مرد پیکارهای سخت، با ملت ایران همدل و همدرد شدند و در میان دریایی از بهت و اندوه اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی را محکوم کردند. در این راهپیمایی که از مصلای امام خمینی (ره) تا گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، آحاد مردم شهیدپرور اصفهان، مسئولان و مدیران، نیروهای مسلح حضور داشتند. مردم استان اصفهان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق، نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا، سپاه قدس قهرمان انتقام انتقام، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، بر ادامه راه شهدا و نابودی دشمنان نظام اسلامی تأکید کردند. مردم شهیدپرور خوزستان، خطه‌ای که ردپای حاج قاسم را زیاد به خود دیده است خاکی که با این سردار عشق غریبه نیست نیز روز گذشته با حضور در راهپیمایی و تجمعات خیابانی و مساجد جنایت سردمداران آمریکایی در به شهادت رساندن سردار سلیمانی محکوم کردند و مردم شهیدپرور و انقلابی شهرهای مختلف استان در پی شهادت سردار سلیمانی به سوگواری پرداختند. قزوینی‌ها نیز در سوگ شهادت او با برپایی کاروان عزاداری از میدان میرعماد تا میدان آزادی، ضمن محکم کردن این جنایت آمریکا در غم از دست دادن این سردار رشید اسلام اشک ماتم ریختند. مشهد مقدس نیز یکپارچه سیاه‌پوش و عزادار از دست دادن سردار است. پرچم عزا و سوگ در خطه خراسان رضوی و سرزمین خورشید نیز برافراشته شد و در پی شهادت بزرگ سردار جهان اسلام و خادم مخلص بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) پرچم برافراشته بر گنبد حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) نیز به رنگ سیاه درآمد و مجموعه این مکان مقدس سیاه‌پوش شد.

مردم شهیدپرور البرز، کرمانشاه، قم، اردبیل، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان، یزد و قشم از دیگر شهرهایی بودند که مردم با بر تن کردن لباس مشکی و راهپیمایی در خیابان‌ها خشم و انزجار خود را از این اقدام تروریستی به رخ جهانیان کشیدند و با صدور قطعنامه‌ای اقدامات ضد انسانی آمریکا به‌ویژه ترور سردار رشید شهید قاسم سلیمانی را محکوم کردند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد