hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مسئولان از بازگشت مابه‌التفاوت قیمت موبایل می گویند

مسئولان از بازگشت مابه‌التفاوت قیمت موبایل می گویند

گوشی تلفن همراه یکی از بازارهایی است که در چندماه اخیر به دلیل نوسانات قیمت ارز دچار نوسان زیادی شده است، به طوری که مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی کشور، از افزایش ۴٠ درصدی قیمت انواع گوشی‌های تلفن همراه خبر داده است.


انواع گوشی‌های تلفن همراه در شرایطی در بازار مدام در حال گران شدن هستند که مسئولان دولتی اعلام کرده‌اند برای واردات این کالا دلار چهار هزار و ٢٠٠ تومانی اختصاص داده‌اند.
محمود صفار، رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، در واکنش به این مسئله که چرا گوشی‌ها با وجود اختصاص ارز دولتی مدام درحال گران‌تر شدند، گفته بود که ارز دولتی به این کالا تخصیص نیافته است.
این اظهار نظر همراه با برهم‌ریختگی بازار سبب ورود وزیر ارتباطات به گرانی گوشی‌های تلفن همراه شد، به‌طوری که او هفته گذشته اسامی شرکت‌هایی را که برای واردات، ارز دولتی دریافت اما گوشی‌ها را با قیمت دلار آزاد عرضه می‌کردند، اعلام کرد.
حالا بعد از چند روز از ورود وزیرارتباطات، مسئولان اتاق اصناف مشهد اعلام کرده‌اند که برخورد با گران‌فروشان را در بازار موبایل شروع کرده‌اند.
در این رابطه مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی با بیان اینکه از روز پنجشنبه نظارت ویژه بر بازار موبایل فروشان مشهد آغاز شده است، گفت: شهروندانی که از گران‌فروشی تلفن همراه شکایت دارند با مراجعه مستقیم به اتاق اصناف واقع در خیابان سازمان آب بین شهید صادقی ١٣ و ١۵ شکایت خود را برای پیگیری
ثبت کنند.
امیردلداری افزود: بازرسی اصناف بعد از ثبت شکایت، متصدی واحد صنفی را می‌خواهد و از او فاکتورهای خرید را دریافت می‌کند. درصورتی که مشخص شود واردات تلفن همراه با دلار چهار هزار و ٢٠٠ تومانی صورت گرفته اما با قیمت ارز آزاد به شهروندان فروخته شده است، با آن واحد صنفی برخورد خواهد شد. وی ادامه داد: در صورت احراز چنین مسئله‌ای تفاوت قیمت از متصدی فروشگاه اخذ و به خریداران بازگردانده می‌شود. همچنین پرونده تشکیل شده به سازمان تعزیرات حکومت ارجاع داده خواهد شد.

﷯ گران‌فروشی توزیع‌کنندگان عمده
رئیس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد نیز بیان اینکه توزیع‌کنندگان عمده بیشترین نقش را درگران‌فروشی موبایل داشته‌‌اند،گفت: واحدهای صنفی معمولاگوشی تلفن همراه را با هفت درصد سود عرضه می‌کنند، از این رو نقشی در گرانی‌های اخیر نداشته‌اند.
افشین اکبری افزود: برخی از واردکنندگان و توزیع‌کنندگان عمده، گوشی تلفن همراه را با دلار ارزان‌تر وارد اما با نرخ بازار آزاد به فروشندگان فروخته‌اند. این مسئله سبب گرانی قیمت انواع گوشی همراه شده است. اکنون برای احقاق حقوق مردم طرحی در حال اجراست تا با این شرکت‌ها برخورد شود. وی ادامه داد: شهروندان شکایت خود از گران‌فروشی را به شماره ١٢۴ و یا اتاق اصناف مشهد ارائه دهند.

﷯ بازرسی از بازار
رئیس شعبه سیار اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی نیز به ایرنا گفت: از ٢۶ خرداد ماه گذشته بازرسی از اصناف مختلف در راستای صیانت از حقوق شهروندی آغاز شده است. امید جلیلی افزود: تاکنون ٢۵٠ واحد صنفی بازرسی و ۵٠ پرونده تخلف تشکیل شده که البته اولویت با صنف لوازم خانگی بوده است و از روز هفتم تیرماه نیز طرح بازرسی از بازار موبایل آغاز شد و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد. وی ادامه داد: هدف این گشت و بازرسی‌ها شرکت‌های واردکننده موبایل و لوازم خانگی هستند که با ارز دولتی اقدام به واردات کالا می‌کنند. 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد