hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تازه ترین اظهارات نجفی درباره لحظه قتل میترا استاد

تازه ترین اظهارات نجفی درباره لحظه قتل میترا استاد

دومین جلسه دادگاه رسیدگی مجدد به پرونده شهردار اسبق تهران امروز به ریاست قاضی کشکولی برگزار شد.
دومین جلسه دادگاه رسیدگی مجدد به پرونده محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران امروز به ریاست قاضی کشکولی برگزار شد.
جلسه گذشته که روز چهارشنبه (۶ آذرماه) برگزار شد، اختیاری نماینده دادستان کیفرخواست پرونده را قرائت کرد و بعد از آن نجفی شهردار اسبق تهران به دفاع از خود پرداخت.
در ادامه دادگاه قاضی از ۵ کارشناس پرونده خواست تا توضیحات خود را در مورد نحوه وقوع قتل بیان کنند.

در دادگاه امروز شهردار اسبق تهران چه گذشت؟

در ابتدای جلسه قاضی کشکولی با اعلام رسمیت جلسه دادگاه از محمدعلی نجفی درخواست کرد تا در جایگاه مخصوص بایستد.
سپس نجفی در جایگاه قرار گرفت و اظهار کرد: از شکیبایی شما به دلیل فرصتی که به من می دهید تا تمام مطالب را ذکر کنم و ابهامات و پیچیدگی‌های حادثه را بیان کنم تشکر می‌کنم؛ اینکه من و وکلای من برای روشن شدن تمام ابعاد اصرار می‌کنیم برای آن است که به مدلی برسیم تا بر اساس آن بتوانیم شواهد و قرائن را بیان کرده و پاسخگوی همه آن‌ها باشیم.
او افزود: به دلیل اهمیت موضوع و گزارشات غیر از بحث حقوقی باید بحث علمی و کارشناسی هم مطرح شود؛ ما درگیر یک بحث علمی هستیم و اصرار دارم که شواهد و دلایل من را مورد توجه خود قرار دهید.
نجفی با اشاره به پراکندگی محل اصابت گلوله‌ها اظهار کرد: با توجه به محل پراکندگی اصابت گلوله‌ها درگیری در حالت غیرعادی رخ داده که این موضوع را تمام کارشناسان تایید کردند، حتی یک نفر از آن‌ها گفت که گلوله‌ها قطعاً به دلیل کشمکش شلیک شده است.
بیشتر بخوانید: 
قاضی کشکولی: نظریه جدید کارشناسان کاملاً منطبق با رأی قبلی "محمدعلی نجفی" است
نظر جدید کارشناسان:شلیک محمد علی نجفی به همسرش مستقیم نبود
قصد قبلی نجفی در به‌قتل‌رساندن "میترا استاد" محرز است

او با اشاره به محل برخورد گلوله به دست مقتوله بیان کرد: یکی از کارشناسان گفت که گلوله از فاصله بسیار نزدیک و در حدود ۵ سانتی متری به مقتول برخورد کرده و سپس او عقب رفته و به داخل وان افتاده است که اگر به این صورت بود من هم باید همراه مقتول به داخل وان می‌افتادم در حالی که ما با یکدیگر فاصله داشته ایم اگر فاصله ما اینقدر نزدیک بود چرا به سینه او شلیک نکردم؟
متهم نجفی ادامه داد: اینکه او به داخل وان افتاده صحت ندارد، پس از شلیک مرحومه دست مرا رها کرد و به داخل وان افتاد.
او با اشاره به خون ریخته شده داخل وان گفت اگر به این صورت باشد که من به او در وان شلیک کرده باشم پس باید خون داخل وان ریخته شده باشد، اما چرا قطره خونی داخل وان نیست و البته کارشناسان گفتند به دلیل آن که گلوله از بدن مقتول خارج نشده به همین دلیل خونی در وان نریخته، اما چرا در کف حمام به اندازه دو کاشی خون ریخته شده است؟
نجفی با اشاره به تغییر شکل گلوله بیان کرد: کارشناسان اعلام کرده اند که تغییر شکل گلوله و افت سرعت آن سبب شده تا گلوله از بدن خارج نشود، اما اگر این موضوع صحت داشته باشد یعنی گلوله با یک جسم سخت برخورد کرده که از نظر ما این جسم سخت دیوار بوده، اما کارشناسان گفتند که به دلیل برخورد گلوله با استخوان دست و استخوان بالای سینه آن تغییر شکل داده است؛ در هیچکدام از گزارش‌های پزشکی قانونی آسیب به استخوان بالای سینه ذکر نشده است و تنها آسیب روی استخوان پهلو راست گفته شده که آن هم با سینه فاصله زیادی دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد