hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > مهناز افشار قید حضور در کشور را زده است؟

مهناز افشار قید حضور در کشور را زده است؟

در چند روز اخیر در فضای مجازی ویدئویی در حال دست‌به‌دست شدن است که نشان می‌دهد مهناز افشار در یک برنامه استعدادیابی شبکه فارسی‌زبان خارج از کشور داور شده است. 

در ویدئویی که از پشت‌صحنه Persia's Got Talent شبکه MBC Persia در استکهلم منتشرشده مشخص‌شده مهناز افشار بازیگر معروف ایرانی، چهارمین داور این شو است. مهناز افشار که در ماه‌های اخیر هر بار با حاشیه‌های مختلفی در رأس خبرها قرارگرفته و البته بارها بر کوتاه بودن سفرش و تصمیمش برای برگشت به ایران خبر داده بود، حالا به نظر می‌رسد دیگر تصمیمی برای بازگشت به سینمای ایران ندارد؛ اما حضور او در برنامه استعدادیابی تنها حاشیه‌سازی او در ماه‌های اخیر نبود و افشار مدت‌هاست خواسته یا ناخواسته اسیر حواشی شده است

توییت‌هایی که کار دستِ مهناز افشار داد!

ماجرای توییت جنجالی افشار تا مدت‌ها نقل محافل رسانه‌ای بود صبح شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه «مصطفی قاسمی» روحانی ۴۶ ساله همدانی براثر وقوع تیراندازی در کوچه آخوند در خیابان شهدای همدان، جان خود را از دست داد. او امام جماعت مسجد حاج کربعلی بود و چندی پیش هم در حوزه علمیه دامغانی به‌عنوان مسئول کتابخانه فعالیت می‌کرده است. بنا به گفته یکی از شاهدان عینی حادثه، این روحانی وقتی از حوزه علمیه خارج‌شده است، از پشت به‌ضرب دو گلوله توسط ضارب به قتل می‌رسد. بعد از وقوع این قتل، ضارب که «بهروز حاجیلویی» نام داشت، در صفحه اینستاگرام خود نسبت به قتل این روحانی اعتراف می‌کند. پلیس هم که بلافاصله درصحنه وقوع جرم حاضرشده بود، بعد از انتشار مطلب در صفحه اینستاگرام این ضارب، خبر از شناسایی او می‌دهد و عنوان می‌کند برادر قاتل دستگیرشده و خودرویی که از آن در جریان وقوع قتل استفاده‌شده نیز متعلق به برادر او بوده است. بهروز حاجیلویی نیز در درگیری با نیروی انتظامی و مجروح کردن دو تن از نیرو‌های ناجا، کشته شد. ماجرا ازاین‌قرار بود که چند روز قبل از وقوع قتل روحانی همدانی، یک حساب توئیتری جعلی با تصویر یک روحانی مازندرانی زنان را به نکاح با نیرو‌های حشدالشعبی که برای کمک به سیل‌زدگان در خوزستان بودند، تشویق کرد و مهناز افشار هم این اکانت جعلی را بازنشر داد و در محکومیت آن توئیتی منتشر کرد و به‌نوعی این شایعه پاگرفته در فضای مجازی را بیش‌ازپیش قوت بخشید. گرچه پس از آشکار شدن واقعیت مجبور به حذف آن توئیت و عذرخواهی شد، اما ماجرا همین‌جا تمام نشد

بیشتر بخوانید: 
یک ویدئوی جنجالی/مهناز افشار برای همیشه از ایران رفت؟
مهناز افشار با یک میلیون یورو در mbc persia
واکنش نیوشا ضیغمی به مهاجرت مهناز افشار
ماجرای جنجالی مهناز افشار+ عکس
 

بعدازاین حادثه، روز ۱۱ اردیبهشت‌ماه امسال در پی شکایت سید غفار دریاباری از مهناز افشار به دلیل انتساب اظهارات خلاف واقع، او به دادگاه احضار شد. این پرونده با دستور نیابت قضایی دادسرا بابل به دادسرا تهران ارجاع شد.۱۷ اردیبهشت‌ماه، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود به بیان جزئیات پرونده مهناز افشار پرداخت و گفت: در خصوص این بازیگر، شخصی از شهروندان شکایت کردند و هم مدعی‌العموم به لحاظ محتوای غیرقانونی و خلاف قانون مطالب منتشره ورود کرده و پرونده در دست رسیدگی است، اما شخص موردنظر فعلا در خارج از کشور است و وکیلشان اعلام کرده به‌زودی به کشور بازمی‌گردد. اسماعیلی در مورد حکم قضایی مهناز افشار هم توضیح داد: این حکم نیابت قضایی است و جلب یا ممنوع‌الخروجی در مورد این بازیگر مصداق ندارد و آنچه منتشر شد احضار بود نه جلب.

مجادله مهناز افشار و بهروز افخمی!

بهروز افخمی، ششم اردیبهشت در برنامه «نقد سینما» به یک توییت مهناز افشار که خطاب به یک نماینده و درباره ازدواج کودکان نوشته‌شده بود واکنش تندی نشان داد و گفت: «خانم افشار متوجه نیست با این اظهارنظر‌ها طرفدار سلب حق از مردم است.» مهناز افشار هم در یک توییت به این گفته بهروز افخمی واکنش نشان داد و نوشت: «ماندم چرا آقای افخمی به‌جای نماینده مجلس نطق پیش از دستور کردند که یادم اومد ایشون یه زمانی نماینده مجلس بودن و احتمالا همینجوری از مردم دفاع می‌کردن!»

ازدواج جنجالی طلاق جنجالی‌تر

مهناز افشار در سال 1393 با محمد یاسین رامین ازدواج کرد. خبر این وصلت به‌سرعت در رسانه‌ها منعکس شد. یاسین رامین، پسر محمدعلی رامین، معاون اسبق مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت احمدی‌نژاد بود.

مهناز افشار با انتشار توییتی شائبه جدایی از یاسین رامین را ایجاد کرد.

این بازیگر نوشت: «هر آدمی ضعیف یا قوی یک وجودی داره. ولی وقتی تصمیم می‌گیری یک مادر مجرد باشی باید دوتا وجود داشته باشی و اونارو برای خودت و فرزندت قوی‌تر هم بکنی.»

مهناز افشار در طول این چند سال همواره از همسرش دفاع کرده است و در واکنش به اتهام‌هایی علیه او اعلام کرده که هرگز از این موضوع فرار نکرده و برایش مهم است بداند که با چه کسی زندگی می‌کند. این بازیگر همچنین گفته است: اگر یاسین رامین در جمهوری اسلامی با همه این نهادها تبانی کرده و این جنایت اتفاق افتاده دیگر موضوع اصلا شخصی نیست و باید در ابعاد ملی به این موضوع رسیدگی شود.

آیا افشار به ایران برمی‌گردد؟

 اگرچه مهناز افشار تاکنون واکنش رسمی نسبت به اتفاقات اخیر نشان نداده اما او در برنامه استعدادیابی به‌عنوان داور باحجاب در این برنامه حضور یافته که باعث شده، به باور ناظران هنوز امکان جدی برای بازگشت این سینماگر به فضای رسمی سینما فراهم باشد. شماری از متولیان امر نیز در گفت‌و‌گوهای غیررسمی تأکید کردند، مسیر بازگشت خانم مهناز افشار به فعالیت حرفه‌ای در ایران هنوز فراهم است؛ اما پاسخ نهایی را به زمانی پس از تماشای این برنامه موکول و تأکید کردند رویه این بازیگر سینما می‌تواند شرایط را به نقطه غیرقابل‌بازگشت برساند، ولی هنوز شرایط برای بازگشت فراهم است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد