hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ساخت نانو کامپوزیت برای کاهش تعرق گیاهان

ساخت نانو کامپوزیت برای کاهش تعرق گیاهان

محققان دانشگاه امیرکبیر با سنتز نانو کامپوزیت‌های پلیمری زیست تخریب پذیر روشی را برای کاهش تبخیر در گیاهان زراعی و زینتی ابداع کردند.

به گزارش صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ آقای رضا خسروی زنجانی دانشجوی دکتری نانو تکنولوژی عنوان این طرح را «بررسی تأثیر نانو کامپوزیت‌های پلیمری بر پایه نانو ذرات در مدیریت تبخیر و تعرق گیاهان زینتی و زراعی» دانست و گفت: با توجه به افزایش آلودگی و آلاینده‌های تهران و افزایش مرگ و میر ناشی از آن به دنبال راهکار‌هایی برای رفع این معضل بودیم.
وی افزایش سطوح فضای سبز را از جمله راهکار‌های حل این چالش نام برد و افزود: از موانع گسترش فضای سبز نیاز آبی گیاهان است و در این طرح تلاش شد تا با سنتز نانو کامپوزیت و نانو ذرات گامی در جهت مدیریت تبخیر و تعرق گیاهان ارائه دهیم.
آقای خسروی تأکید کرد: با استفاده از نانو کامپوزیت‌های تولید شده، توانستیم در بخش کنترل و کاهش مصرف آب در برنج بیش از ۸۰ درصد صرفه جویی داشته باشیم و هم اکنون در تلاش هستیم تا در اراضی غیر قابل نفوذ مانند جاده‌های آسفالتی بی استفاده و رها شده در شمال کشور، با استفاده از این روش اقدام به کاشت برنج کنیم.
این طرح با همکاری مشترک پژوهشکده نانوفناوری و دانشکده شیمی و راهنمایی، مساعدت و تلاش مرحوم آقای دکتر احمد موسوی شوشتری عضو هیأت علمی پژوهشکده نانو فناوری و آقای دکتر مجید عبدوس عضو هیأت علمی و رئیس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیر کبیر اجرایی شده و به نتیجه رسیده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد