hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اصفهان| مدیریت مصرف آب مسئله فرا صنفی است

اصفهان| مدیریت مصرف آب مسئله فرا صنفی است

تفاهم‌نامه مشترک شرکت آبفا استان اصفهان و سازمان مردم‌نهاد کشتی نجات به امضای هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و حمیدرضا شمس، مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد کشتی نجات رسید.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در این مراسم گفت: هم‌اکنون پرداختن به مسئله تأمین، توزیع و حافظت از آب، موضوعی فرا صنفی ست و همه اقشار جامعه باید با مدیریت مصرف سرلوحه کار خود قرار دهند.

هاشم امینی با بیان اینکه سازمان مردم‌نهاد کشتی نجات درصدد تغییر سبک زندگی مردم در مواجهه با مصرف آب است اعلام کرد: اعضای سازمان مردم‌نهاد کشتی نجات که عمدتا افراد متخصص و فعال در زمینه روان‌شناسی، جامعه‌شناسی و آسیب‌شناسی هستند با هدف تغییر سبک زندگی مردم با ارائه راه‌های مصرف بهینه آب درصدد نهادینه کردن رفتار درست، مصرف آب هستند .

وی افزود: بر اساس اعلام کارشناسان امر، این روزها اگر راه‌های درست مصرف کردن آب از سوی افراد غیرمسئول عنوان شود مردم بیشتر توجه می‌کنند چراکه در چند سال اخیر مسئولان به‌مراتب و به شیوه‌های گوناگون مردم را دعوت به مصرف صحیح آب نمودند که بی‌تأثیر نبوده اما بر اینکه مردم خسته نشوند بهتر است NGO ها هم در کنار مسئولان مانع از بد مصرفی آب شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان مسئله آب را مقوله ملی برشمرد و خاطرنشان ساخت: همه نگاه‌ها به مسائل پیرامون آب ملی و بین‌المللی باشد و از نگاه منطقه‌ای به آب باید پرهیز کنیم بطوریکه سعی کنیم با ارائه راه‌های نوین، از همین منابع محدود آب برای آیندگان ذخیره کنیم.

امینی به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در پرهیز مردم از بد مصرفی آب اشاره کرد و تصریح نمود: سازمان‌های مردم‌نهاد ازآنجایی‌که از دل مردم برخواسته اند می‌توانند به‌عنوان بازوی توانمند صنعت آب و فاضلاب در ارائه مبانی سازگاری با کم‌آبی به مردم باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به بدمصرفی انرژی در کشور پرداخت و بیان داشت: بررسی‌های صورت گرفته بیانگر بدمصرفی انرژی توسط مردم هستند که در این راستا مصرف آب از این قاعده مستثنی نیست. این در حالی است که با تغییر اقلیم و کاهش بارندگی‌ها در اقصی نقاط کشور، مدیریت مصرف آب ضروری ست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با گسترش شبکه اجتماعی و نقش آن‌ها در زندگی روزمره مردم تصریح کرد: در حال حاضر با گسترش شبکه‌های اجتماعی اقشار بسیاری از مردم تحت تأثیر این کانال‌های ارتباطی هستند که در این زمینه NGO ها می‌توانند با نقطه نظرات کارشناسانه و با آسیب‌شناسی‌هایی که در دستور کار قرار می‌دهند از این بستر استفاده کنند و راهنمای مردم در مصرف صحیح آب باشند.

گفتنی است این تفاهم‌نامه در 6 ماده و 23 بند تنظیم و به امضای طرفین رسید.35 نفر از اعضای سازمان مردم‌نهاد کشتی نجات پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و بازدید از تأسیسات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، به‌عنوان مروجین افتخاری مصرف بهینه آب، اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه می‌کنند. این تفاهم‌نامه به امضای هاشم امینی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و حمیدرضا شمس مدیرعامل سازمان مردم‌نهاد کشتی نجات رسید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد