hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > زنگ ورزش مدارس اصفهان تعطیل شد

زنگ ورزش مدارس اصفهان تعطیل شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بر اساس گزارش هواشناسی و ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها در سطح استان، هوای اصفهان آلوده گزارش شده ولی به مرز هشدار نرسیده بنابراین رعایت نکاتی در راستای کاهش آلودگی هوا توسط همشهریان ضروری است.

منصور شیشه‌فروش ، با اشاره وضعیت هوای اصفهان، اظهار داشت: براساس گزارش‌های هواشناسی و ایستگاه‌های سنجش آلایندگی، هوای اصفهان آلوده است ولی هنوز به مرز هشدار نرسیده است.

وی افزود: بر این اساس جلسه اضطراری برگزار شد و به خاطر به مرز هشدار نرسیدن آلودگی، سازمان‌ها و مردم باید اقداماتی را در زمینه کنترل و کاهش آلودگی انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه هر کدام از سازمان‌ها برای کنترل و کاهش آلودگی موظف به انجام اقداماتی شدند، گفت: قرار بر این شد سازمان صنعت، معدن و تجارت و صنایع فعالیت کوره‌های آجر و گچ را در محدوده شهرستان‌ها کاهش دهند.

وی تصریح کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز در راستای کاهش آلودگی اقدام به تقویت نیروهای کنترل نظارت و برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی می‌کند.

شیشه‌فروش ادامه داد: اداره بهداشت باید بسته‌های آموزشی متناسب با شرایط آلودگی را در اختیار مردم بگذارد و همچنین ورزش‌های همگانی صبحگاهی در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه  در اوایل صبح به علت غلظت آلاینده‌ها برگزار نشود.

وی با اشاره به نقش خودروهای تک سرنشین در افزایش آلودگی هوا، اظهار داشت: به مردم توصیه می‌کنیم تا برای تردد در سطح شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از انتشار آلاینده‌های مصارف گاز باید در مصرف گاز در ادارات، منازل و صنوف صرفه‌جویی شود.

وی افزود: در سطح شهر اصفهان 15 ایستگاه سنجش آلایندگی در اصفهان و 5 ایستگاه سنجش آلایندگی در شهرستان‌های دیگر استان فعال است و محیط زیست موظف است به طور آنلاین این ایستگاه‌ها را چک کند و اطلاعات را در اختیار همشهریان بگذارد.

شیشه‌فروش با بیان اینکه ورزش دانش‌آموزان در مدارس باید در فضای بسته برگزار شود، گفت: به علت آلودگی هوا نباید دانش‌آموزان در فضای باز ورزش کنند.

وی تصریح کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی، آلودگی هوا از بعد از ظهر پنج‌شنبه کاهش می‌یابد و در هفته آینده نیز شاهد تغییرات جوی و بارش خواهیم بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد