hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قارچ گانودرما خواص درمانی ندارد

قارچ گانودرما خواص درمانی ندارد

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهدگفت: .کارتخوان‌ها باید به سامانه امور مالیاتی متصل شود و همه پزشکان باید این امر را انجام دهند.
علی بیرجندی‌نژاد در نشست خبری با موضوع «کارت‌خوان، مالیات و گردشکری سلامت» که در  محل سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: کارتخوان به عنوان ابزاری جهت انجام تبادل مالی مورد استفاده تعدادی از پزشکان قرارمی‌گیرد .این الزام برای همه پزشکان وجود داد که در مطب‌ها از کارتخوان استفاده کنند.کارتخوان‌ها به سامانه امور مالیاتی باید متصل شود که همه پزشکان باید این امر را انجام دهند.
وی افزود: اتصال به سامانه امور مالیاتی واکنش‌های مختلفی را در برداشت و پزشکان گلایه زیادی نسبت به این اتصال داشتند، اما به دلیل اینکه باید تمام صنف‌ها از کارتخوان استفاده کنند این کار باید انجام شود.
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد، گفت: محاسبه مالیاتی جامعه پزشکی با بقیه صنف‌ها متفاوت است. درآمد جامعه پزشکی از چندین محور به اداره دارایی منتقل می‌شود و اداره امور مالیاتی دسترسی کامل  به درآمدهای  جامعه پزشکی دارد.
بیرجندی نژاد ادامه داد: همه پزشکان با سازمان‌های بیمه‌گر قرارداد دارند، بنابراین اطلاعات کامل مالی پزشکان  از این سازمان به امور مالیاتی کشور ارسال می‌شود. سازمان اداره امور مالیاتی براساس سهمی که بیمه تعیین کرده است  برای پزشکان مالیات  محاسبه می‌کند.
وی افزود:  اداره امور مالیات دسترسی کامل به تمام حساب‌های مالی پزشکان به خصوص کسانی که کارکردها و درآمد بیشتری دارند، دارد.  کارت‌خوان‌ها به عنوان امر تسهیل‌کننده هستند.  اتصال آن به سامانه دارایی الزام قانونی است و در پرداخت مالیات تاثیر چندانی ندارد.  مالیات براساس میزان درآمد و هزینه محاسبه می‌شود.  
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد، بیان کرد: اکنون تمام پزشکان پرونده مالیاتی دارند، بنابراین ادعایی تحت عنوان فرار مالیاتی پزشکان به هیچ‌وجه صحت ندارد. براساس هماهنگی‌ها از این پس کارتخوان‌های بانک ملی ایران بدون در نظر گرفتن حجم تراکنش مالی در مطب همه پزشکان نصب می‌شود.
بیرجندی‌نژاد عنوان کرد: حدود 7500 پزشک عمومی و متخصص عضو سازمان نظام پزشکی مشهد و شهرستان‌های تابع در خراسان رضوی مشغول به کار هستند. از این تعداد، 2500  نفر را پزشکان متخصص،  350 نفر را پزشک فوق‌تخصص و 5000 نفر را پزشکان عمومی تشکیل می‌دهند.
وی ادامه داد:  80درصد مطب‌ها و مراکز درمانی مشهد در خیابان پرستار، پیرامون آن و میدان امام رضا (ع) به عنوان کانون اصلی تجمع پزشکی مشغول به فعالیت هستند.  استقرار دو بیمارستان بزرگ و آموزشی امام رضا و قائم در همین محدوده از عمده‌ترین علت تمرکز مطب‌ها و مراکز درمان پزشکی‌ست که موجب ترافیک شدید در این قسمت به خصوص در زمینه پارکینگ شده که به این موضوع باید رسیدگی شود.
رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد، خاطرنشان کرد: سازمان نظام پزشکی مشهد از مجموع29 شهرستان استان خراسان رضوی شهرستان‌های فریمان، سرخس، بینالود،طرقبه‌، شاندیز، چناران و مشهد را زیر پوشش دارد.15 هزار نفر شامل گروههای مختلف پزشکی نظیر پزشک، دندانپزشک، داروساز و ماما عضو سازمان نظام پزشکی مشهد هستند.
بیرجندی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور، گردشگری سلامت پتانسیل خوبی است.  با توجه به توانمندی‌های موفق در بخش  سلامت باید به بهترین نحو پاسخگوی اقشار مختلف باشیم. ما باید به گردشکر خدمات ویژه‌ای ارائه دهیم زیرا هزینه بیشتری می‌کند، اما این نباید باعث شود که در ارائه خدمات به هموطنان خود کاستی به وجود آید.
بیرجندی‌نژاد ادامه داد: وزرات بهداشت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که  قارچ گانودرما نوعی قهوه است و خواص قهوه را دارد. تجویز دارویی و درمانی ندارد و تبلیغات آن در خصوص مصرف  درمانی کذب است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد