hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > تفاوت‌های فوتبال ایران در 2 جام جهانی

تفاوت‌های فوتبال ایران در 2 جام جهانی

عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی 2018 برخلاف ادعای برخی‌ها کاملاً مثبت بود، هرچند که تیم ما بازی را با استرس و بسیار محتاطانه آغاز کرد و به همین دلیل در 20 دقیقه ابتدایی بازی عملاً ما به زمین حریف دسترسی نداشتیم و بازی بیشتر در زمین تیم ما در جریان بود در حالی که در این دقایق تیم مراکش چند موقعیت مناسب به‌دست آورد که نتوانست از این موقعیت‌ها استفاده کند و تیم ما این دقایق را به سلامت سپری کرد.
عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی 2018 برخلاف ادعای برخی‌ها کاملاً مثبت بود، هرچند که تیم ما بازی را با استرس و بسیار محتاطانه آغاز کرد و به همین دلیل در 20 دقیقه ابتدایی بازی عملاً ما به زمین حریف دسترسی نداشتیم و بازی بیشتر در زمین تیم ما در جریان بود در حالی که در این دقایق تیم مراکش چند موقعیت مناسب به‌دست آورد که نتوانست از این موقعیت‌ها استفاده کند و تیم ما این دقایق را به سلامت سپری کرد. از دقیقه 20 به بعد تیم ما با شرایط روحی بهتری به کار خود ادامه داد و با اعتماد به نفس و خودباوری بیشتری به بازی ادامه داد و تا پایان نیمه اول شرایط تیم ما متعادل شد.
در آغاز نیمه دوم بازیکنان ما در زمین خود حفظ توپ کردند و کنترل بازی را در دست گرفتند، برنامه اصلی تیم ما بر مبنای ضدحملات بود، زمانی که تمام هافبک‌های حریف در زمین ما حضور داشتند بازیکنان ما از پاس‌های بلند و از سرعت بازیکنان کناری استفاده کردند و حملاتی روی دروازه مراکش ایجاد کردند. در اواسط نیمه دوم بازی پایاپای را شاهد بودیم تا زمانی که سامان قدوس به زمین آمد و ما با یک ضربه ایستگاهی و با اشتباه بازیکن مراکش به گل دست یافتیم. تیم ما در بازی مقابل مراکش بسیار منسجم بازی کردند، اگر در جام جهانی گذشته می‌گفتیم که تیم ما تنها به دفاع متکی بود در بازی اول با پیروزی در نبردهای تک به تک و حمایت بازیکنان از یکدیگر از نظر فنی کیفیت بالاتری داشت.
خط میانی تیم ملی عملکرد خوبی داشت و بموقع به خط دفاعی کمک کرد وبموقع در حملات شرکت داشت علاوه بر این روز جمعه شاهد یکی از بازی‌های کم اشتباه از سوی علیرضا بیرانوند بودیم، او در تمام بازی کنترل لازم را داشت و توپ‌های خوبی هم دفع کرد. پس از تساوی تیم‌های پرتغال و اسپانیا، دو همگروهی ایران در حالت کنونی سرنوشت صعود به دور بعد در دستان خودمان است، این امید وجود دارد که تیم ملی پس از این پیروزی از نظر روانی تخلیه نشده باشد، تمام اهداف تیم ملی موفقیت در بازی اول بود که این حاصل شد اما برای بازی دوم و سوم قطعاً کار ما سخت خواهد بود ولی این تیم با انرژی روانی‌ای که دارد، می‌تواند هر تیمی را کنترل کند منتها باید در فاصله بازی بعدی بازیکنان بخوبی ریکاوری شوند که این کار تخصص کادر فنی است و تیم را خیلی خوب از خستگی مفرط خارج می‌کنند. علاوه بر این تیم ملی نیازمند یک برنامه‌ریزی خوب است چرا که هر دو تیم پرتغال و اسپانیا بازیکنان خلاقی دارند.
بازیکنانی که می‌توانند به تنهایی بازی را دگرگون کنند، تیم ما در 2 دیدار پیش رو باید کم اشتباه ظاهر شود. در ورزش، ورزشکار یا تیمی که از حریفش بترسد موفق نخواهد بود البته این موضوع باید با منطق همراه باشد و ریسک بی‌موردی صورت نگیرد، این مهم‌ترین موضوعی است که یک ورزشکار یا تیم باید در زمین مسابقه در نظر بگیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد