hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تغییر کاربری اماکن بلااستفاده دانشگاه تهران به فضای ورزشی

تغییر کاربری اماکن بلااستفاده دانشگاه تهران به فضای ورزشی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از تغییر کاربری اماکن بلااستفاده این دانشگاه و تبدیل آنها به فضای ورزشی، ساخت استخر و مجموعه ورزشی چندمنظوره و مذاکره برای استفاده از فضاهای اطراف دانشگاه برای فعالیت‌های ورزشی خبر داد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، در نشست کارشناسی کارشناسان و مسئولان ورزشی پردیس‌ها و دانشکده‌ها که ۲۹ مهر ۱۳۹۸ برگزار شد، مجید سرسنگی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با تقدیر از تلاش‌های کارشناسان ورزش واحدهای آموزشی، خواستار برنامه‌ریزی و بازنگری در برنامه‌ها و ارائه پیشنهادات سازنده به‌منظور تحول‌بخشی به فرایندهای اجرایی در ورزش دانشگاه شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، با اشاره به آثار ارزشمند تقویت فعالیت‌های ورزشی در بین دانشجویان و کارکنان، بر نقش سازنده این فعالیت‌ها بر کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی تأکید کرد.
وی تلاش برای جذب سرمایه‌گذار ورزشی و تأمین منابع مالی از حامیان مالی، ارائه الگوی مناسب جهت توسعه ورزش، برگزاری نشست‌های کارشناسی منظم و تهیه گزارشات منظم از فعالیت واحدهای دانشگاه را از جمله موارد مهم و قابل توجه توصیف کرد.
سرسنگی، هم‌چنین برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه برای کارشناسان تربیت‌بدنی، به‌روزرسانی و تعیین رشته‌های ورزشی مناسب و پایدار برای جشنواره‌ها، توسعه و توزیع عادلانه فضاهای ورزشی و مدیریت متمرکز اماکن ورزشی را در پیشبرد اهداف دانشگاه در حوزه ورزش، مؤثر دانست.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت ورزش همگانی در ارتقا شاخص‌های سلامت دانشگاهیان، خواستار همکاری مشترک و فعالانه مسئولان ورزش در اجرای طرح ورزش همگانی در پردیس‌ها و دانشکده‌ها شد.
وی اجرای برنامه‌های موفق چندین ساله اخیر را با بودن تنگناهای مالی، حاکی از توانمندی‌های نیروهای انسانی حوزه ورزش برشمرد و فعالیت‌های متنوعی نظیر برگزاری مسابقات بین دانشکده‌ای، مسابقات کوچک و اهدای جوایز فوری و کم هزینه را در رشد و توسعه ورزش همگانی مؤثر عنوان کرد.
*درخواست حضور حداقل یک کارشناس ورزشی در هر پردیس و دانشکده 
سرسنگی، به برنامه‌های کلان دانشگاه نظیر طرح تغییر کاربری اماکن بلااستفاده دانشگاه و تبدیل آنها به فضاهای ورزشی، ساخت استخر و مجموعه ورزشی چندمنظوره و هم‌چنین مذاکرات انجام شده برای استفاده از فضاهای اطراف دانشگاه برای فعالیت‌های ورزشی اشاره کرد و خواستار ایجاد پست و حضور حداقل یک کارشناس ورزشی در هر پردیس و هر دانشکده شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، برگزاری یک نشست و همایش علمی با موضوعات مختلف ورزشی به‌ویژه ورزش همگانی را در تقویت آگاهی‌ها و ایجاد نگرش آکادمیک به امر ورزش مفید بیان کرد.
وی در پایان صحبت‌های خود، لزوم ارزیابی فعالیت‌ها را یادآور شد و بر تشویق نیروهای مبتکر و تلاشگر در این زمینه تأکید کرد.
در بخش دیگری از این نشست، علی حبیب‌اللهی، مدیرکل تربیت‌بدنی، نیز با اشاره به موانع و مشکلات حوزه ورزش دانشگاه، تلاش دسته‌جمعی نیروهای انسانی دانشگاه را برای برطرف کردن این مشکلات درخواست کرد، هم‌چنین گزارش عملکرد اداره‌کل تربیت بدنی در حوزه‌های قهرمانی و همگانی توسط کارشناس اداره‌کل تربیت‌بدنی ارائه شد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد