hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > لرستان > لرستان| ضرورت توسعه محلات حاشیه‌نشین استان

لرستان| ضرورت توسعه محلات حاشیه‌نشین استان

استاندار لرستان بر ضرورت بازآفرینی و توسعه محلات حاشیه‌نشین استان تأکید کرد.


سید موسی خادمی در جلسه ستاد مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و کارگروه تخصصی ارتقاء اجتماعی فرهنگی و سلامت مناطق حاشیه‌نشین استان، اظهار کرد: در همه کشور مشکل بیکاری داریم و یک معضل جدی است اما در بافت‌های فرسوده و مناطق حاشیه‌نشین ترکیب جدی از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی را داریم.

وی ادامه داد: در برنامه دولت طی سال ۹۷ توجه ویژه‌ای به این موضوع شده و اعتبارات خوبی هم به این بخش و البته بازسازی بافت‌های فرسوده داده‌شده است.

خادمی بابیان اینکه در طرح تسهیلگری و توسعه محلی استان در علی‌آباد و گل‌سفید کارهای خوبی شده است، افزود: به نظر می‌رسد در لرستان شروع خوبی داشتیم و نباید حرکت خود را معطل وزارت کشور کنیم. وی ادامه داد: نیاز است معین شود در هر محله چند نفر بیکار وجود داشته و چه ظرفیت‌های شغلی وجود دارد و تسهیلات لازم برای ایجاد آن مشاغل پایدار در این محلات مشخص کنیم که در این خصوص تأخیر داشتیم و باید زودتر انجام شود. استاندار لرستان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در مناطق محروم کار ساده‌ای نیست و کاری اجتماعی، اقتصادی عمرانی است و گاهی جنبه امنیتی نیز پیدا می‌کند و نیاز به هماهنگی بیشتر دارد. خادمی گفت: در جلسه دو سه‌ساعتی نمی‌توان تمام موضوعات را بررسی کرد؛ منتظر برگزاری جلسات استانداری برای حل مشکلات نباشید و باید دستگاه‌های مرتبط با یکدیگر در این خصوص صحبت کنند و اگر مشکل خاصی داشتند آن را در چنین جلساتی در استانداری برگزار کنند‌. استاندار لرستان خاطرنشان کرد: بازآفرینی و توسعه محلات حاشیه‌نشین جزو برنامه‌های دولت و مصوب مجلس است که از جنبه طرح کلید به کلید، طرح پاک‌سازی، آموزشی، بهزیستی و فرهنگی و ... باید به این موضوع ورود پیدا کرد و آن‌قدر کار زمین‌مانده در این محلات زیاد است که باید همه پای‌کار بیایند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد