hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > یزد| مزاحمت پشه‌ها برای مردم شاهدیه

یزد| مزاحمت پشه‌ها برای مردم شاهدیه

مردم شاهدیه از مزاحمت پشه‌های نسبتا بزرگی که آن‌ها را ناشی از پساب تصفیه‌خانه شهر یزد می‌دانند گلایه دارند. عضو شورای شهر شاهدیه با تائید موضوع هجوم پشه‌ها و مزاحمت آن‌ها برای مردم این شهر، گفت: تاکنون بیش از 10 مرتبه با مسئولان مربوطه برای بررسی و رفع مشکل مکاتبه کرده‌ایم ولی برخی کلا منکر چنین مشکلی هستند.


حسین سلطانی اظهار کرد: از زمانی که پساب فاضلاب شهری در حدفاصل شهرهای یزد و زارچ ایجادشده است، حدود چهار هزار نفر از ساکنان این منطقه درگیر مشکلات آن شده‌اند.

وی گفت: پشه‌ها که در فصول گرم به‌خصوص اواخر بهار و اوایل تابستان مشاهده می‌شوند، امسال در مقایسه با سنوات گذشته با توجه به اقلیم و تجمع آب در این تصفیه‌خانه، فضای بهتری برای رشد پیداکرده و شدیدتر از گذشته برای مردم ایجاد مشکل کرده‌اند.

این مسئول در رابطه با اقدامات صورت گرفته برای رفع این مشکل، بیان کرد: هرچند مردم از این مشکل گلایه‌مند هستند ولی شرکت آب و فاضلاب و متولیان اظهار می‌کنند که هیچ مشکلی وجود ندارد!

وی دراین‌باره تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب به‌طور مکرر و هرساله در این منطقه سم‌زدایی می‌کند و روش‌های مختلفی برای مقابله با حشرات موذی و مزاحم دارد اما به گفته اهالی ساکن بلوار جمهوری تا منطقه زارچ، این مشکل هنوز برطرف نشده و مردم نسبت به رفع نشدن این مشکل، معترض هستند.

سلطانی در رابطه با پیگیری‌های مکرر شورای شهر شاهدیه در این مورد نیز عنوان کرد: تاکنون بیش از 10 مرتبه با متولیان و مسئولان مربوطه در این خصوص مکاتبه داشته‌ایم و حتی از ادارات محیط‌زیست و بهداشت نیز خواستار رسیدگی و تائید موضوع اعلام‌شده از سوی شرکت آب و فاضلاب مبنی بر نبود مشکلی در این رابطه بوده‌ایم ولی تاکنون موفق به دریافت پاسخی از این دستگاه‌ها نشده‌ایم.

عضو شورای شهر شاهدیه تأکید کرد: به‌هرحال، متولیان چنین موضوعاتی باید منشأ تولید این پشه‌ها را که در حین مهاجرت، همه مردم را درگیر می‌کنند، شناسایی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد