hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پیاده راه سازی خیابان امام خمینی ( ره ) ، عامل رونق کسب و کار و گردشگری شهری سمنان

پیاده راه سازی خیابان امام خمینی ( ره ) ، عامل رونق کسب و کار و گردشگری شهری سمنان

سیدمحمد ناظم رضوی شهردار سمنان  گفت :پیاده‌راه‌ها قسمتی از فضاهای شهری هستند که به دلایل ویژه، عمدتاً به خاطر دارا بودن برخی پتانسیل‌های خاص و در تمام یا بخشی از ساعات شبانه روز کاملاً بر روی حرکت سواره بسته شده و به طور کامل به حرکت عابران پیاده اختصاص می‌یابند.
سیدمحمد ناظم رضوی شهردار سمنان  گفت :پیاده‌راه‌ها قسمتی از فضاهای شهری هستند که به دلایل ویژه، عمدتاً به خاطر دارا بودن برخی پتانسیل‌های خاص و در تمام یا بخشی از ساعات شبانه روز کاملاً بر روی حرکت سواره بسته شده و به طور کامل به حرکت عابران پیاده اختصاص می‌یابند.
شهردار سمنان گفت : در شهرهای قدیم ایران شکل گیری راه‌ها و فضاهای شهری براساس مقیاس و نیاز حرکت پیاده بوده این در حالی است که در سنت شهرسازی رایج برنامه ‌ریزی برای ماشین همواره مقدم بربرنامه ریزی برای انسان است.
ناظم رضوی اظهار داشت : فضاهای واقع در یک شهر را در ساده‌ترین طبقه‌بندی می‌توان به دوگروهِ فضاهای معماری و فضاهای شهری تقسیم نمود. در این راستا،تسهیل روابط اجتماعی و پالایش ساخت اجتماعی، گسترش حس اعتمادو اطمینان، ارتقاء مشارکت و مسئولیت شهروندان و توان خودگردانی و کنترل درونی انسان‌ها، تسهیل فرآیند اجتماعی شدن افراد و... را می‌توان به عنوان برخی از کارکردهای فضاهای شهری که موجب تحکیم و تقویت نظام اجتماعی می‌شوند، برشمرد. 
وی گفت : این در حالیست که فضاهای شهری هنگامی می‌توانند نظام اجتماعی و شهری را تقویت نمایند که به "فضای عمومی" تبدیل شوند. به سخنی دیگر و از منظر اجتماعی، آن دسته از فضاهای باز شهری که"کنش جمعی" در آن‌ها رخ می‌دهد و یا اثرات اجتماعی قابل توجهی دارند (استراحت، تمدید قوا، معاشرت و تعامل اجتماعی و...) در زمره‌ی فضاهای عمومی بالفعل تلقی می‌شوند. 
شهردار سمنان بیان داشت : در این بین، پیاده‌ راه را می‌توان به عنوان مهم‌ترین مکان عمومی شهری و ضروری‌ترین رکن آن محسوب نموده 
ناظم رضوی تصریح نمود : حال اگراین پیاده راه سازی در قطب کسب و کار شهری و بازار شهر به انجام برسد و این بهبود حرکت در نواحی تجاری مرکزی شهر جلوه‌گر شود قطع به یقین عدم استفاده از خودروی شخصی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، بهبود مبادلات تجاری در مرکز شهر، جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید همچنین کاهش سطوح آلودگی، حفاظت از نواحی تاریخی و تقویت آن‌ها و نیزتامین فضا برای فعالیت‌های افراد پیاده و تقویت و بهبود چهره‌ی اجتماعی شهررا به همراه خواهد داشت
سیدمحمد ناظم رضوی با بیان این مهم که در طرح های شهری نکاتی را باید مد نظر قرار داد، گفت: از جمله این نکات تردد است چراکه باید مردم برای تردد ایمنی کافی داشته باشند که در طرح پیاده راه سازی خیابان امام  برای سهولت تردد توجه خاص به انجام خواهد رسید.
شهردار سمنان  اظهار داشت : جهت اجرای پارکینگ در چهار طرف از ابتدا و انتها ، سمت چهارراه مازندران و ابتدای خیابان امام بررسی های لازم صورت گرفته است . یک مسیر در مجاورت بوستان ملت در محل مدرسه نبوت با توافق با  آموزش و پرورش تملک و بازگشایی آن نیز به سمت خیابان کهنه دژ صورت خواهد گرفت .
این مقام مسئول از تصویب پارکینک دیگری در شورای شهر در سال گذشته خبر داد و گفت : پارکینگ دیگری که برای این طرح در نظر گرفته شده الحاق زمین تملک شده به پارکینگ مجاورت خیابان چاپارخانه می باشد که عملیات عمرانی آن نیز به زودی اجرا خواهد شد.
ناظم رضوی بیان نمود : پارکینگ دیگری نیز در ضلع جنوبی خیابان امام و خیابان آستانه بعنوان پارکینگ روباز و پارکینگ واقع در مجاورت خیابان شهید علومی با ظرفیت 400 نفر  پیش بینی شده است .
ناظم رضوی با بیان این مطلب که اقدامات زیرساختی مهمی در دستور کار قرار گرفته است، خاطرنشان ساخت: امیدواریم با همکاری کسبه خیابان امام و بازار بتوانیم در توسعه گردشگری نقش بسزایی ایفا نماییم.
وی تصریح نمود: از مواردی که می تواند در رونق گردشگری و کسب و کار موثر باشد طرح پیاده راه سازی و کف سازی خیابان امام است که می تواند بافت قدیمی و سنتی شهر سمنان را حفظ و احیا نماید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد