hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > فدراسیون در ناکامی‌ها بی تقصیر نیست

فدراسیون در ناکامی‌ها بی تقصیر نیست

جام جهانی والیبال 2019 دیروز به پایان رسید و تیم ملی والیبال ایران در روز پایانی مسابقات هم متحمل شکستی دیگر شد.
در شرایطی که به نظر می‌رسد می‌توان نقدهای جدی به عملکرد کادر فنی داشت اما کارشناسان معتقدند دلیل اصلی نتایج ضعیف تیم ملی را باید در خستگی بازیکنان و شرایط مبهم ریاست فدراسیون جست‌وجو کرد. تیم ملی از ابتدای سال جاری چند تورنمنت مهم و سنگین را پشت سر گذاشته و حالا ملی‌پوشان باید خود را برای کسب سهمیه المپیک آماده کنند. مسابقاتی که از ۱۷ تا ۲۲ دی در چین با حضور 8 تیم آسیایی برگزار می‌شود و تیم نخست بلیت المپیک را از آن خود می‌کند.
علی شفیعی، پشت خط‌زن تیم ملی والیبال پس از پایان جام جهانی به خبرنگار «ایران» گفت: «مسابقات سخت و نفسگیری را پشت سر گذاشتیم. تمام تیم‌ها با کیفیت خوبی در ژاپن حاضر بودند. کولاکوویچ در چند بازی به بازیکنان جوان میدان داد و آنها هم کیفیت خودشان را نشان دادند. در بازی آخر هم به لهستان باختیم اما واقعاً مربی چه کاری می‌تواند انجام دهد؟ تیم ملی مصدومان زیادی دارد و دست کولاکوویچ روی نیمکت خالی بود. در این شرایط برخی انتقاد می‌کنند و مربی را مقصر می‌دانند.»انتقاد کارشناسان و والیبال دوستان به واکنش‌های ایگورکولاکوویچ در مواقع حساس بازی است. مثلاً در بازی ایران و ایتالیا واکنش بموقع مربی حریف باعث شد داور سرویس را به جا دهد و ایتالیا یک امتیاز حساس بگیرد. شفیعی در این باره توضیح داد: «من در سطحی نیستم که بخواهم در مورد مربی صحبت کنم اما اینکه می‌گویند کولاکوویچ خیلی آرام است، انتقادی سطحی است. یک مربی مثل کولاکوویچ می‌تواند آرام باشد و در عین حال کارش را هم به درستی انجام دهد. برای انتقاد از کولاکوویچ باید عملکرد فنی او را بررسی کنید، نه رفتارش را. یک مربی ساکت و ریلکس است و یک مربی دیگر سر و صدا می‌کند و بالا و پایین می‌پرد. این موضوع ربطی به عملکرد فنی مربی ندارد.» پشت خط‌زن تیم ملی والیبال در ادامه افزود: «فدراسیون در ناکامی‌های تیم ملی بی‌تقصیر نیست. در فدراسیون فردی به عنوان رئیس وجود ندارد که بخواهد از افراد مطلع و کاردان مشاوره بگیرد و به تیم ملی کمک کند، نتیجه‌اش هم همین می‌شود. از نظر من با توجه به شرایط فعلی فدراسیون، تیم ملی نتیجه خوبی گرفته است. فدراسیون تصمیم گرفت تیم ملی با نفرات اصلی در جام جهانی حاضر شود و بازیکنان خیلی خسته بودند. وقفه‌ای بین مسابقات جام ملت‌های آسیا و جام جهانی وجود نداشت و بچه‌ها با خستگی عازم ژاپن شدند. در جام جهانی هم 11 بازی با تیم‌های درجه یک دنیا، بسیار سنگین بود.» انتقاد شفیعی این گونه ادامه یافت: «تکلیف فدراسیون مشخص نیست. بازیکنان به همراه یک سرپرست و 2،3 مربی بدون هیچ برنامه‌ای به مسابقات اعزام می‌شویم. اگر قرار است تنها یک تیم به مسابقات اعزام شود پس نقش فدراسیون چیست و مهم‌تر از آن معنی حمایت و برنامه‌ریزی چیست؟ تیم‌های بزرگ، اتاق فکر دارند و با برنامه و حمایت در مسابقات حاضر می‌شوند و نتیجه می‌گیرند. نمی‌شود که یک تیم بدون رعایت این موارد مهم نتیجه بگیرد.» او با تأکید بر اینکه بارها در مورد عدم حمایت مسئولان ورزش صحبت کرده‌ایم، افزود: «بچه‌ها خسته هستند و متأسفانه هیچ حمایتی از تیم نمی‌شود تا خستگی‌مان کمتر شود. امیدوارم وضعیت فدراسیون والیبال بزودی مشخص و از این تیم حمایت شود. بچه‌ها باید به حمایت‌ها دلگرم باشند. اوضاع آنقدر بهم ریخته است که به دلیل عدم حضور رئیس فدراسیون هنوز مسابقات لیگ قرعه‌کشی نشده است.»
هشتمی ایران در جام جهانی والیبال
جام جهانی والیبال 2019 با حضور 12 تیم دیروز به پایان رسید و تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود مقابل لهستان 3 بر صفر شکست خورد تا از 11 بازی، صاحب 4 برد و 7 باخت شود. شاگردان کولاکوویچ بالاتر از تیم‌های تونس، استرالیا، مصر و کانادا در رده هشتم جدول قرار گرفتند تا نسبت به جام جهانی 2015 پسرفت یا پیشرفتی نداشته باشند. برزیل که پیش از انجام آخرین بازی خود قهرمانی‌اش مسجل شده بود، دیروز 3-0 از سد ایتالیا گذشت تا بدون شکست برای سومین بار در 14 دوره برگزاری جام جهانی قهرمان شود. تیم‌های لهستان، امریکا، ژاپن، آرژانتین، روسیه و ایتالیا هم به ترتیب جایگاه‌های دوم تا هفتم را به خود اختصاص دادند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد