hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۲۰ میلیون و ۴۷۰ میلیارد تومان زکات طی شش ماه گذشته در استان کرمانشاه جمع آوری شد

۲۰ میلیون و ۴۷۰ میلیارد تومان زکات طی شش ماه گذشته در استان کرمانشاه جمع آوری شد

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با اشاره به جمع آوری ۲۰ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان زکات در استان طی شش ماهه نخست امسال، گفت: ۶۰ درصد از این میزان زکات در امور محرومین و نیازمندان هزینه شده است.
به گزارش سایت خبری کمیته امداد، محسن رخصی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: مودیان کرمانشاهی در شش ماهه نخست امسال بیش از ۲۰ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان زکات واجب، مستجب و فطریه پرداخت کردند.
رخصی افزود: حدود ۱۱ میلیارد تومان از این زکات واجب و ۹ میلیارد و ۴۷۱ میلیون تومان زکات پرداختی توسط کرمانشاهیان نیک اندیش به زکات فطره اختصاص داشته است.


محسن رخصی بیان کرد: ۶۰ درصد از میزان زکات جمع آوری شده در امور محرومین و به منظور تهیه جهیزیه، تامین هزینه های درمان، تحصیل، مسکن و کمک به تامین معیشت نیازمندان هزینه شده است.
وی ادامه داد: همچنین ۴۰ درصد از زکات کرمانشاهیان خیر برای ساخت و تعمیر پروژه‌های عمرانی عام المنفعه همچون مسجد، خانه عالم، کتابخانه و غسال خانه هزینه شده است.
محسن رخصی تاکید کرد: طبق آخرین آمار بیش از هزار و ۳۰۰ روستای دارای اقلام زکات در استان پرداخت کننده این واجب الهی هستند.
رخصی با بیان اینکه در سال ۹۷ نیز مودیان کرمانشاهی بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۷۲ میلیون تومان زکات پرداخت کردند، عنوان کرد: بخش بزرگی از زکات پرداختی مودیان کرمانشاهی به محصول گندم تعلق داشته است.
شایسته ذکر است، زکات واجب به ۹ مورد از قبیل  گندم، جو، خرما، کشمش، طلا و ... تعلق می‌گیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد