hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > حمایت از تولید محصولات دانش‌بنیان علوم شناختی شتاب می‌گیرد

حمایت از تولید محصولات دانش‌بنیان علوم شناختی شتاب می‌گیرد

حمایت از تولید تجهیزات داخلی و محصولات شرکت ‌های دانش بنیان در حوزه علوم شناختی یکی از سیاست‌های راهبردی ستاد توسعه علوم شناختی است.
به گزارش ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، با هدف تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات در حوزه علوم شناختی و نیز توسعه و گسترش دانش علوم شناختی در مراکز علمی و تخصصی، حمایت از تولید تجهیزات داخلی و محصولات شرکت ‌های دانش بنیان در حوزه علوم شناختی یکی از سیاست‌های راهبردی ستاد توسعه علوم شناختی است.
تمرکز بر تربیت و آموزش نیروی انسانی متخصص و همچنین تجهیز آزمایشگاه‌ها و آماده­‌سازی ابزارها و زیرساخت‌­های مورد نیاز حوزه علوم شناختی در مراکز علمی و تخصصی یکی از وظایف اصلی ستاد توسعه علوم شناختی است و این امر به عنوان یک اولویت در راهبرد این ستاد جایگاه ویژه­‌ای دارد.
ستاد علوم شناختی با حمایت از تولید تجهیزات داخلی و محصولات شرکت­‌های دانش بنیان در حوزه علوم شناختی و با توجه به سیاست‌­های کلی ستاد، بازدیدها، تعاملات و جلسات متعددی با شرکت­‌های مختلف برگزار کنند تا به این وسیله علاوه بر شناسایی پتانسیل شرکت‌های موجود، نیاز محققان داخل کشور به برخی از تجهیزات حوزه علوم شناختی را مرتفع کنند.
ستاد توسعه علوم شناختی در این رهگذر تلاش می­‌کند از یک سو سیاست تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی سازی تجهیزات در حوزه علوم شناختی را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهد و از طرف دیگر دانش علوم شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی توسعه و گسترش یابد.
در همین راستا با حمایت‌­های ستاد در سال‌­های گذشته و با تعاملی که با بیش از بیست شرکت فعال در حوزه علوم شناختی انجام شد، تاکنون ۱۳ مرکز درمانی و دانشگاهی به دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته از جمله سیستم ثبت فعالیت­‌های الکتریکی مغز (الکتروانسفالوگرام) ۶۴ کاناله، سیستم رهگیر چشمی، دستگاه طیف ‌نگاری کارکردی فروسرخ نزدیک و سیستم تحریک الکتریکی فراجمجمه­ ای مجهز شده­‌اند.
این امر سبب خواهد شد تا با کمک به ارتقای امنیت ملی کشورمان با استفاده از علوم و فناوری‌های شناختی در عرصه ‌های ملی و بین‌المللی، بسیاری از تجهیزات و امکانات مورد نیاز طرح ­های تحقیقاتی و علمی در داخل کشور ساخته و تامین شده و تلاش های وسیعی با هدف کاهش وابستگی ­ها و صرفه­ جویی­‌های ارزی در این زمینه انجام شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد