hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > آتش بازی کی روش با حمله به برانکو

آتش بازی کی روش با حمله به برانکو

در شرایطی که هر روزه صحبت‌هایی از همدلی و اتحاد برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه شنیده می‌شود، باز هم کارلوس کی‌روش بدون دلیل نفت را روی آتش زیر خاکستر اختلاف خود با برانکو ایوانکوویچ ریخت.
در شرایطی که هر روزه صحبت‌هایی از همدلی و اتحاد برای موفقیت تیم ملی در جام جهانی 2018 روسیه شنیده می‌شود، باز هم کارلوس کی‌روش بدون دلیل نفت را روی آتش زیر خاکستر اختلاف خود با برانکو ایوانکوویچ ریخت. اختلافی که قبل از شروع بازی‌های مرحله مقدماتی جام جهانی و به دلیل انتقاد برانکو از اردوی ارمنستان که پیش از شروع لیگ شانزدهم بود، آغاز شد و در ادامه کی‌روش این اردو را لغو کرد. ماجرای ساختمان ایفمارک که کی‌روش به خاطر اختلافش  با زهره هراتیان، رئیس ایفمارک اجازه نداد ملی‌پوشان در این محل تست پزشکی بدهند و برانکو را عصبانی کرد، این اختلافات را شعله‌ور کرد و در ادامه این اختلافات به خاطر انتقاد برانکو از اردوی امارات تیم ملی در دی ماه 95 و استراحت نکردن ملی‌پوشان پرسپولیس بیشتر شد که در ادامه کی‌روش، ملی‌پوشان پرسپولیس را به تهران بازگرداند. در این مدت هم، موضوع آلترناتیو بودن برانکو برای کی‌روش در تیم ملی هم باعث شده تا کارلوس چشم دیدن این رقیب خود را نداشته باشد و حتی قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفدهم را هم تبریک نگوید. کی‌روش اما حالا دوباره با کنایه از سرمربی کروات پرسپولیس، به عنوان سرمربی آینده تیم ملی نام برده است. ضمن اینکه کی‌روش بدون اینکه نامی هم از علی کریمی ببرد، از او هم بابت حرف‌هایش در آن برنامه 90 معروف سال گذشته انتقاد کرده است!
کی‌روش: شاید مربیانی به تیم ملی بازگردند که بازیکنی که به بطری لگد زده را بازی دهند!
کی‌روش در پاسخ به این سؤال فنی سایت فدراسیون فوتبال که در گذشته تیم ملی در حالت دفاعی بازی می‌کرد اما در بازی برابر ترکیه دیدیم تیم ملی حفظ توپ و بازی تهاجمی را بخوبی انجام می‌دهد، آیا این فقط خاص بازی با ترکیه بود یا شیوه بازی تیم ملی ایران تغییر کرده، ابتدا فنی پاسخ داده اما در ادامه این حمله عجیب و کنایه‌آمیز را به برانکو و کریمی و دیگران انجام داد: «این تفکری است که من توقع دارم بازیکنان از خودشان در طول بازی نشان دهند و سعی کنند گل بزنند و بازی هجومی انجام بدهند و با حفظ توپ بتوانند در کارهای هجومی مؤثر باشند. در حال حاضر 24 بازیکن در این اردو هستند و یکی، دو بازیکن هم در ایران هستند. نباید فراموش کنیم که تیم ملی چند ماه دیگر جام ملت‌های آسیا را پیش رو دارد و من فکر می‌کنم مربی بعدی اگر یک یا دو تغییر انجام دهد، من سورپرایز می‌شوم. چون تیم تقریباً آماده هست و تفکر ما نه تنها برای جام جهانی، بلکه برای این بود که تیم ملی آماده و مهیای جام ملت‌ها هم باشد. البته شاید هم مثل قبل مربیانی برگردند که در گذشته من شنیدم حتی اگر بازیکنان به بطری آب لگد بزنند یا بازیکنان نمی‌خواستند بازی کنند ولی باز به آنها بازی می‌دادند و اگر باز آن طرز تفکر برگردد و دوباره حاکم شود، شاید شاهد یک سری تغییراتی باشیم اما اگر به این شکل نباشد، تغییر آنچنانی را نخواهیم داشت!»
او در ادامه باز هم به بحث فنی بازی با ترکیه برگشت: «در درجه اول، فکر می‌کنم که شما به نکته مهمی اشاره کردید و آن این بود که ما ثابت کردیم که در اکثر دقایق بازی، میل به بازی هجومی تیم ملی بسیار بالا بود. در اکثر اوقات، بازی ما چهار، پنج و شش بازیکن در فوروارد داشتیم و بازی بسیار هجومی را از خودمان به نمایش گذاشتیم و بازیکنان جوان‌مان که اکثراً تجربه پایینی داشتند، بازی بسیار خوبی را از خودشان به نمایش گذاشتند و حتی گل دوم برخلاف جریان بازی زده شد ولی ما باز هم توانستیم به بازی برگردیم. بویژه در نیمه دوم تسلط خوبی بر بازی داشتیم.»
با تحریم‌های ظالمانه شرم‌آور است که می‌گویند چرا با ایتالیا بازی نمی‌کنیم
ایران در میان تیم‌هایی که در جام جهانی حاضر هستند، کمترین بازی تدارکاتی را داشته که به غیر از بازی با روسیه و ترکیه، بازی‌های مهمی هم نبوده است. در این میان بازی با یونان لغو شده و برگزاری بازی با کوزوو هم با اینکه اعلام شده امروز برگزار می‌شود، در ‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در این میان، کی‌روش بحق از اینکه تیمش تدارک مناسبی نداشته، انتقاد کرده است. در این میان او پاسخ کارشناسانی را هم که می‌گویند چرا ما به طور مثال با ایتالیا بازی نکرده‌ایم را نیز داده که به نظر منطقی می‌رسد. چرا که عربستان با دلارهای نفتی براحتی با تیم‌های بزرگ و مطرح بازی می‌کند اما ما به دلیل تحریم در شرایط سختی قرار داریم و کمتر تیمی حاضر می‌شود با ایران بازی کند. هر چند در مهیا نشدن بازی با تیم‌های بزرگ باید به عدم مدیریت صحیح فدراسیون در بخش بین‌الملل هم اشاره کرد. کی‌روش در این قسمت از حرف‌های خود به این موضوعات اشاره کرده است: «فکر می‌کنم مخصوصاً در ایران بازیکنان من شایسته احترام بیشتری هستند. چرا؟ به خاطر اینکه وقتی صحبت از حمایت و بازی‌های دوستانه می‌شود، تنها بعضی افراد می‌آیند و صحبت‌هایی را انجام می‌دهند و هیچ کس راهکاری نشان نمی‌دهد. چرا وقتی بازی‌های دوستانه ما یکی، یکی لغو می‌شود و وقتی که ما باید مبالغی را برای هتل یا خرید تجهیزات پزشکی بپردازیم، کسی نمی‌آید و این حمایت را نشان بدهد؟ بعضی افراد می‌آیند و می‌گویند چرا ما در دیدار دوستانه مقابل ایتالیا قرار نمی‌گیریم. این صحبت این افراد شرم‌آور است. آنها خودشان تمام مسائل را می‌دانند. آنها می‌دانند ما منابع لازم را نداریم. به خاطر اینکه هیچ کس نمی‌خواهد مقابل ما بازی کند. آنها می‌دانند که ما با تحریم‌های ظالمانه روبه‌رو هستیم. این حرف‌ها برایم مهم نیست. با رهبری قوی، با تمام قدرت و تعهدم از بازیکنانم همیشه دفاع می‌کنم و مطمئن هستم آنها بهترین عملکرد را از خود نشان خواهند داد و این منتقدان را وادار به سکوت می‌کنیم.»
افرادی که راجع به فساد صحبت می‌کنند، چرا نمی‌گویند برخی فامیل‌شان را آورده‌اند!
سرمربی پرتغالی تیم ملی در ادامه بدون اشاره به نام جادوگر، به کریمی هم تاخته که چرا به برانکو انتقاد نمی‌کند که برادرش را به کادر فنی پرسپولیس آورده است: «متأسفانه بعضی‌ها این گونه تظاهر می‌کنند که بنده و ما با باشگاه‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس مشکل داریم، در حالی که به هیچ وجه این طور نیست! من و ما هیچ مشکلی با این باشگاه‌ها نداریم و باید بگویم که من برای مربیان باشگاه‌ها و بازیکنان این باشگاه‌ها احترام قائل هستم ولی افرادی می‌آیند با تهمت‌های جعلی و نادرست، عدم مسئولیت‌پذیری‌شان را پشت پرچم این دو باشگاه پنهان می‌کنند. من با این افراد مشکل دارم؛ افرادی که می‌آیند در تلویزیون راجع به فساد مالی و اینکه رفتار حرفه‌ای از سوی مربیان انجام نمی‌شود و اتهام‌هایی را مطرح می‌کنند، من با اینها مشکل دارم. کسانی که راجع به این موضوع صحبت نمی‌کنند که چه اشخاصی فامیل خودشان را وارد باشگاه‌هایشان کردند و چه اشخاصی هستند که با بازیکنان در حال تجارت هستند و این بیزینس را از طریق بازیکنان انجام می‌دهند. آنها راجع به این مسائل صحبت نمی‌کنند. با این حال من باید دوباره بگویم که من برای باشگاه‌ها احترام قائل هستم و هیچ مشکلی با این باشگاه‌ها ندارم.»
سیدجلال و وریا دعوت می‌شوند؟
کی‌روش در این مصاحبه به این سؤال که آیا بازیکنانی که اکنون در اینجا هستند، بازیکنان نهایی خواهند بود یا ممکن است تغییراتی ایجاد شود، این پاسخ را داده: «ما در این اردو 24 بازیکن داریم و چهار بازیکن نیز در لیست استندبای و آماده‌باش تیم ملی در ایران هستند. تا روز چهاردهم خرداد هیچ کس از لیست نهایی اطلاع نخواهد داشت و در یکی، دو روز آینده این اتفاق خواهد افتاد و لیست نهایی را اعلام خواهم کرد.» اما خبرهای مهمی از استانبول، محل اردوی تیم ملی به گوش می‌‌رسد مبنی بر اینکه کی‌روش از فدراسیون خواسته که با تماس با سید جلال حسینی و وریا غفوری از آنها بخواهند تا در دسترس باشند و تمرینات تیم ملی هم احتمال حضور این دو بازیکن را به جمع نفرات نهایی نزدیک کرده است. در این میان شانس غفوری برای دعوت مجدد بیشتر هم هست. حتی گفته شده این بازیکن به ترکیه سفر کرده تا در صورت صلاحدید کی‌روش، سریعاً به اردو اضافه شود.»

بــــرش
برانکو: افتخار می‌کنم
سرمربی علی کریمی بودم
اما برانکو هم به صحبت‌های کی‌روش این واکنش را نشان داد: «نمی‌دانم منظور کی‌روش از این صحبت‌ها چیست. اگر به اتفاقات جام جهانی 2006 اشاره دارد، باید بگویم که برای او در جام جهانی روسیه آرزوی موفقیت دارم. من افتخار می‌کنم که سرمربی بازیکنی چون علی کریمی بودم، بازیکنی که یکی از بااستعداد‌ترین فوتبالیست‌های جهان بود.»
برانکو همچنین در پاسخ به اظهار نظر دیگر کی‌روش در رابطه با اینکه چرا علی کریمی از مربیان دیگری که بستگان خود را به تیم‌شان می‌آورند و تجارت بازیکن می‌کنند، صبحت نمی‌کند، این پاسخ را داد: «(با خنده) در این مورد حتماً از علی کریمی سؤال کنید که چرا از من و امثال من انتقاد نمی‌کند!»
منبع: ایران
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد