hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اخبار ویژه > دبیر از جنس کشتی است و توان مدیریت فدراسیون را دارد

دبیر از جنس کشتی است و توان مدیریت فدراسیون را دارد

بالاخره پس از استعفای رسول خادم و حضور دو سرپرست (حمید بنی تمیم و بهروز نعمتی) چهارشنبه گذشته تکلیف ریاست فدراسیون کشتی پس از 9 ماه سردرگمی مشخص شد و علیرضا دبیر ریاست ورزش اول کشورمان را برعهده گرفت.
انتخاب قهرمان سابق کشتی آزاد در المپیک 2000 سیدنی با سابقه مدیریتی و تحصیلات در رشته مدیریت بازرگانی باعث واکنش مثبت بسیاری از اهالی کشتی شد و امید می‌رود در سال انتخابی المپیک2020 توکیو، این رشته همانند گذشته بدرخشد و باعث سربلندی نام ایران شود. علیرضا حیدری درخصوص انتخاب علیرضا دبیر گفت: «دبیر جزو مفاخر کشتی است و ریاست دبیر در این فدراسیون جزو اتفاقات خوب است. دبیر هم قهرمان المپیک است و هم مدرک دکترا دارد و از این نظر فرد توانمندی است. با انتخاب دبیر، این امیدواری در بین جامعه کشتی به وجود آمد که در سال انتخابی المپیک شاهد اتفاقات خوبی در این رشته که رشته اول ورزش کشورمان است، باشیم.»قهرمان سابق کشتی ایران و جهان درخصوص انصرافش از حضور در انتخابات فدراسیون کشتی بیان داشت: «از نظر من این انتخابات مهندسی شده بود و طبیعتاً من به دلیل خصوصیات اخلاقی‌ام نمی‌توانم هیچ گاه وارد چنین مسائلی شوم. از نظر من فرآیندی که برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شد، فرآیند درستی نبود. البته از بین افرادی که به عنوان ریاست فدراسیون کشتی ثبت نام کرده بودند، علیرضا دبیر باید انتخاب می‌شد. اگر دبیر این بار به عنوان ریاست فدراسیون انتخاب نمی‌شد، قطعاً در دوره‌های بعدی این اتفاق می‌افتاد چرا که او از جنس کشتی است و توان مدیریت در فدراسیون را دارد.»او درخصوص مشکلات مالی فدراسیون کشتی و در پاسخ به این سؤال که دبیر چگونه می‌تواند این مشکلات را برطرف کند، افزود: «دبیر روابط خوبی در بین ارگان‌های دولتی و شبه دولتی دارد و می‌تواند این مشکلات را حل کند. البته ما در داخل با مشکلاتی مواجه هستیم و در حال حاضر باید راه حلی برای برطرف کردن آن پیدا کنیم. کشتی ما از داخل ضربه می‌خورد و مشکلی بابت مسائل بین‌المللی وجود ندارد. ما جزو کشورهای باسابقه در کشتی هستیم و دنیا ما را قبول دارد و این موارد باعث می‌شود تا دنیا به کشتی ما احترام بگذارد. متأسفانه مشکلاتی که برای کشتی ما به وجود می‌آید، از طریق افراد داخلی است.»
رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی در ادامه درخصوص دوران ریاست رسول خادم هم صحبت کرد: «کشتی در زمان ریاست رسول خادم عملکرد خوبی داشت اما رسول یکسری ایراداتی داشت. او مشاوران خوبی نداشت و مشورت‌هایش با یکسری افراد خاص بود که باعث شد تا مشکلاتی در دوران مدیریتی‌اش به وجود بیاید. اما او از نظر مالی فعالیت بسیاری داشت و در این مورد با برنامه عمل کرد. به هر حال هیچ کس نمی‌تواند صد درصد باشد و بالاخره هر فردی ایراداتی دارد.»پیشکسوت کشتی ایران به چالش‌های پیش روی کشتی و علیرضا دبیراشاره کرد: «در شرایط کنونی مهم‌ترین مشکل فدراسیون کشتی مباحث مالی است و اگر دبیر این مشکلات را حل کند، روند حرکتی کشتی ما به حالت طبیعی بازخواهد گشت. او می‌تواند عملکرد مثبتی داشته باشد اما باید به هر حال برنامه‌هایی که در نظر دارد اجرایی شود. تفکرات ما باید ملی باشد. کشتی جامعه مظلوم و بسیار بزرگی است. کشتی‌گیران نوجوانی هستند که از دورترین نقاط کشور امید دارند که یک نفر برای آنها خوب تصمیم بگیرد و امیدوارم کسانی که هستند برای این جامعه بزرگ تصمیمات خوبی بگیرند. مهم‌ترین بحث در کشور ما بحث آموزش است، درحالی که تنها دغدغه ما واژه قهرمانی است و نباید این گونه باشد. آموزش از واژه قهرمانی بزرگ‌تر است.»رئیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی درخصوص شرایط این رشته افزود: «مشکل بزرگ ما عدم تعیین تکلیف است. مشخص نیست که کشتی پهلوانی به فدراسیون کشتی تعلق دارد یا به فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی. هر دو ارگان مربوطه (فدراسیون کشتی و فدراسیون زورخانه‌ای) در حال هزینه کردن هستند و با وجود محدودیت‌هایی که وجود دارد به صورت موازی جلو می‌آیند. بودجه‌ای از طریق صندوق وزارت ورزش تعلق می‌گیرد و وظیفه وزارت ورزش این است که مشخص کند بودجه مربوطه به حساب کدام یک از فدراسیون‌ها واریز شود. متأسفانه برای حل موضوعات رغبتی از سوی مسئولان ورزش کشور وجود ندارد.»
                                   
                                                                         
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد