hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > عقدنامه‌های راکد ازدواج خریداری می‌شود

عقدنامه‌های راکد ازدواج خریداری می‌شود

عقدنامه‌های راکد ازدواج که ممکن است در خانواده هر ایرانی وجود داشته باشد به منظور حفظ و نگهداری در سازمان اسناد و کتابخانه ملی خریداری می‌شود.
به گزارش صدا و سیما، علی زرافشان  با بیان اینکه سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سه گروه اسناد را نگهداری می‌کند افزود: گروه اول اسناد انتقالی هستند که از دستگاه‌های دولتی به مرکز آرشیو منتقل می‌شوند یعنی زمانی که اسناد جزو آثار بایگانی راکد آن‌ها قرار می‌گیرد به سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتقل می‌شود و بیشترین اسنادی که در اختیار این سازمان قرار دارد از این نوع است.
زرافشان اضافه کرد: اسناد اهدائی نوع دوم اسنادی است که توسط خانواده‌ها به سازمان اهدا می‌شود و نوع سوم اسناد خریداری است که افرادی به ازای دریافت مبلغ آن سند، اسناد را در اختیار سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار می‌دهد که عقدنامه‌های ازدواج شامل این دو گروه دوم است.
وی علت خریداری عقدنامه‌های ازدواج را حفظ و نگهداری از اسناد و همچنین ارائه سند برای محققان و پژوهشگران دانست و گفت: در مرکز اسناد و کتابخانه ملی عقدنامه‌هایی که دارای آثار هنری و محتوای خاص هستند و مربوط به خاندان صاحب منصب است و همچنین عقد نامه‌هایی که مربوط به مردم عادی است، خریداری می‌شود. 
معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی افزود: هر کدام از این عقدنامه‌ها دارای ارزش به لحاظ زیبایی شناسی هنری خط و محتوایی است و محتوای این اسناد می‌تواند بیانگر نکات مردم شناسی با توجه به عصر آن سند باشد.
این عقدنامه‌ها می‌تواند بیانگر تحولات اقتصادی اجتماعی از جهت نوع مهریه قید شده در عقدنامه هم باشد و به همین سبب برای پژوهشگران و محققان که مخاطب اصلی این عقد نامه‌ها هستند می‌تواند برای مطالعات مردم شناسی، اقتصادی، تحولات سیاسی و مطالعات اجتماعی مورد بهره برداری قرار گیرد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد