hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > متن کامل یک گفتگوی منتشر شده از ستاره‌ اسکندری درباره‌ حجاب و جایگاه زنان ایرانی

متن کامل یک گفتگوی منتشر شده از ستاره‌ اسکندری درباره‌ حجاب و جایگاه زنان ایرانی

این روزها انتشار ویدئوی بدون حجاب ستاره اسکندری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به یکی از سوژه های پرسروصدا و پرحاشیه تبیدل شده است. بحث ها و تبادل نظرهای بسیاری درباره این بازیگر مطرح شده است. در ادامه مصاحبه ای از ستاره اسکندری با یکی از رسانه های داخلی را سال 93 انجام شده و همین مصاحبه نیز به حواشی این روزهای بازیگر دامن زده است را می خوانید.
ستاره سکندری در این گزارش که در جهان نیوز به‌نقل از خط خبر در اردیبهشت 1393 منتشر شده، گفته است: «پرداختن به این موضوع و مقایسه نگاه متفاوت غرب و اسلام به زن با چند دقیقه صحبت امکان پذیر نیست و باید ساعت ها در مورد آن صحبت کرد و با مثال های فراوان به آن پاسخ داد اما من در جامعه خودم پوششی دارم که آن را دوست دارم و حتی مانع کارم هم نمی شود اما به لحاظ حقوق اجتماعی بحث بسیار مفصلی است و یک کار کارشناسی می طلبد.

من شاید اگر در جامعه ای غیر از اینجا می بودم و زندگی می کردم هرگز در این عرصه پا نمی گذاشتم اما الان شرایط برای کسی که مانند من فکر می کند، مهیاست تا بتواند در عرصه بازیگری قدم بگذارد.

من یک آدمی هستم که رشد یافته همین مملکت است و ارزش گذاری هایم منطبق بر آموخته های همین کشور است و بنابراین شاید اگر در جای دیگری بودم هیچ گاه بازیگر نمی شدم.

در ایران حقوقی که زن ها دارند بسیار بالاتر از حقوقی است که برای نمونه زن ها در عربستان دارند و ایران شرایطش نسبت به بسیاری از کشورها متفاوت و بهتر است. برخی کشورها قسمت تاریک قوانین را در قبال زنان پیاده می کنند مخصوصا در کشورهایی مانند عربستان و افغانستان در زمان طالبان. زن در ایران مانندمردان کار می کند، شخصیت اجتماعی دارد و مورد احترام واقع می شود اما این حرمت گذاری در بسیاری از کشورها صادق نیست و خیلی از حقوق اولیه برای زن ها وجود ندارد .این رفتارها نشات گرفته از یکسری تندروی هایی است که حتی اسلام هم آنها را قبول ندارد و نمی پذیرد. ما در صدر اسلام زنان بزرگی همچون حضرت خدیجه (س) را داریم. بانوی بزرگی که حتی از اسلام حمایت می کند و حضرت زهرا(س) را داریم که واقعا تاثیرگذار بوده اند. می خواهم این را بگویم که در تاریخ اسلام هم بانوان بزرگوار زیادی را می توان مثال زد که اتفاقا از جایگاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند .

از حضور در سینمای یک کشور اسلامی مانند ایران احساس رضایت و آرامش می کنم . من دوست دارم که (اینجا) هستم وگرنه برای هر آدمی امکان رفتن و مهاجرت وجود دارد اما من حتما مملکت، کشور و دینم را دوست دارم که اینجا مانده ام.»
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد