hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

علمی

جدیدترین اخبار و دستاوردهای علمی و فناوری ملی و بین المللی و اخبار آموزشی و دانشگاهی

(تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد

سری Shanhai سال گذشته توسط Jetour با مدل L ۹ معرفی شد و یک سری خودرو‌های انرژی جدید برای جتور، برند زیرمجموعه چری است.
دیروز, 21:16
21
0
0

(تصاویر) خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206

برخی خودروها تحت تأثیر عوامل مختلف به چنان فروش بالایی دست پیدا کردند که حتی خود سازندگان هم پیش‌بینی آن را نمی‌کردند.
دیروز, 20:57
14
0
0

(تصاویر) آزمایش اولین رنج روور برقی در دمای ۴۰- درجه قطب شمال

اولین آزمایش رنج‌روور برقی در دنیای واقعی به دنبال یک سال توسعه مجازی و اصلاح قطعات آن اتفاق افتاد؛ و حالا برای اولین بار رنج‌روور برقی را بدون هرگونه استتاری می‌بینیم.
دیروز, 20:57
14
0
0

حراج تاریخی ایلان ماسک: خدمتکار خانگی انسان‌نما، زیر ۳۰ هزار دلار

درحالی‌که به نظر می‌رسد جهان بیش از هر وقت دیگری در آستانه به‌کارگیری ربات‌های مستخدم انسان‌نما در خانه‌ها نزدیک شده، ایلان ماسک اعلام کرده است که فروش ربات انسان‌نمای اپتیموس شرکت تسلا احتمالاً از سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود.
دیروز, 20:07
26
0
0

این تاکسی، مسافر را فرا می خواند!

یکی از ویژگی‌های این تاکسی روباتیک این است که مسافر درحالی‌که منتظر رسیدن خودرو است می‌تواند آب و هوای خودرو را روی دمای دلخواه تنظیم کند. جزئیات دیگری مانند زمان انتظار و حداکثر ظرفیت مسافر خودرو نیز در این اپلیکیشن گنجانده شده است.
دیروز, 19:58
20
0
0

کشف جدید دیرینه‌شناسان: قزل‌آلای غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!

دانشمندان دیرینه‌شناس، اخیرا به کشف‌های جدیدی در خصوص یک گونه عجیب و ماقبل تاریخ از ماهی قزل‌آلا رسیدند. این ماهی در حد و اندازه‌ای بزرگ و با دندان‌هایی شبیه به عاج وجود داشته است.
دیروز, 19:41
25
0
0

(تصاویر) کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند

اکنون نتایج یک مطالعه تازه از اولین نمونه‌های زیست‌تاب‌ها در روی سیاره زمین پرده برداشته و تاریخ حضور آن‌ها به روی زمین را تا زمان آغاز نخستین روزهای حیات حیوانات به عقب کشیده است. بر اساس این مطالعه در حدود 540میلیون سال قبل، حیوانات نرم و شاخه‌داری با عنوان
دیروز, 19:20
20
0
0

(عکس) وقتی ب ام و به سرنوشت پراید و آر دی دچار بوده!

تنها نمونه موجود از وانت BMW 750i Pick Up (E32) که اطلاعات دقیقی هم از پروژه آن در دسترس وجود ندارد.
دیروز, 18:06
22
0
0

(تصاویر) وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!

طراحی داخلی خانه می کاسیتا به گونه ای صورت گرفته که به رغم اندازه کوچک همچنان جادار احساس شده و امکانات فراوانی را برای ساکنین فراهم می کند.
دیروز, 17:58
23
0
0

معرفی چری تیگو ۹ پلاگین هیبرید در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴

در ۲۵ آوریل ۲۰۲۴، نمایشگاه خودرو پکن با حضور چری با موضوع "انرژی جدید، محیط زیست جدید، عصر جدید" با شکوه افتتاح شد.
دیروز, 17:23
25
0
0

(عکس) چرا ربات‌ها و هوش مصنوعی هنوز به گرد پای حیوانات نرسیده‌اند؟

دنیای رباتیک مدرن مملو از ماشین‌های ساخت دست بشر است که از دنیای حیوانات تقلید می‌کنند؛ از سگ‌های ربات که در استادیوم‌ها به نقشه‌برداری می‌پردازند تا ربات‌های اکتشافگری که با الهام از بابا لنگ دراز ساخته شده‌اند؛ هر چیزی را که تصور کنید، در این جمع وجود دارد.
دیروز, 17:20
25
0
0

پژو پارس چقدر گران شد؟ + جدول قیمت‌ها

قیمت پژوپارس LX صفر، در بازار به ۸۶۵ میلیون تومان رسید. همچنین پژو پارس XU۷P سال ، به ۶۷۵ میلیون تومان رسیده است.
دیروز, 16:55
23
0
0

معرفی استارتاپ Nuro: ارسال کالا با خودروهای خودران

این روزها استارتاپ‌ها به صورت جدی وارد حوزه حمل‌ونقل شدند و نقش مهمی در این صنعت ایفا می‌کنند.
دیروز, 16:16
18
0
0

تیک‌تاک در آمریکا دست به انتحار می‌زند

چهار منبع آگاه به رویترز گفتند: تیک‌تاک، سهم کمی از کل درآمد و کاربران فعال روزانه بایت دنس را به خود اختصاص می‌دهد، بنابراین شرکت مادر این اپلیکیشن ویدئویی، ترجیح می‌دهد در بدترین سناریو، این اپلیکیشن را در آمریکا تعطیل کنند تا اینکه آن را به یک خریدار
دیروز, 13:59
59
0
0

ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار

ربات‌های انسان‌نما نسل جدید و مورد انتظاری از ربات‌ها هستند که با استقبال خوبی از جانب مردم و تولیدکنندگان و توسعه دهندگان مواجه شده‌اند. در حالی که شاید در گذشته این نوع ربات‌ها فقط در داستان‌ها و فیلم‌های علمی-تخیلی حضور داشتند و کسی فکرش را نمی‌کرد که به
دیروز, 13:40
64
0
0

(عکس) معرفی خودرو زرهی نفربر حیدر ۷ ؛ آچار فرانسه نیروی زمینی ایران

خودرو زرهی نفربر حیدر 7 در واقع نسخه اصلاح شده BTR-60PB ساخت شوروی بوده که پیشرفت‌های قابل توجهی از جمله نصب توپ 23 میلی متری خودکار و حفاظت پیشرفته با زره واکنشی انفجاری (ERA) در دو طرف برجک و بدنه را شامل شده است.
دیروز, 12:55
53
0
0

(تصاویر) میتسوبیشی با لباس رنو در بازار ایران

نسل اول میتسوبیشی ASX در بازار ایران حضور داشت؛ اما این خودروی ژاپنی با وجود کیفیت بسیار بالا و استهلاک بسیار پایین نتوانست در رقابت با کره‌ای‌ها پیروز شود و متأسفانه با استقبال ضعیف ایرانیان روبه‌رو شد.
دیروز, 12:37
36
0
0

چند بار باید دستان خود را بشوئید؟

کانترو می‌گوید در مورد دفعات شستن دست‌ها یا استفاده از ضد عفونی کننده دست موقعیتی که در آن قرار دارید مهم‌تر از تعداد دفعات شستشو است. او می‌گوید:"دست‌های تان را پس از رفتن به توالت، قبل از غذا خوردن و آشپزی کردن و پس از گرفتن مخاط بینی تان با استفاده از
دیروز, 12:26
53
0
0

با ۲٫۵ ساعت انتظار، الماس خودتان را بسازید

الماس‌های طبیعی میلیاردها سال زمان لازم دارند تا تحت فشار و دمای شدید در اعماق زمین شکل بگیرند، اما شکل‌های مصنوعی آن را می‌توان خیلی سریع‌تر تولید کرد، هرچند که طی دهه‌های گذشته این فرآیند طی چند هفته با اعمال فشار بسیار شدید انجام می‌شد.
دیروز, 11:57
22
0
0

(عکس) قدرتنمایی بزرگترین عضو خانواده تیگو در نمایشگاه پکن ۲۰۲۴

تیگو ۹ کانسپت طراحی خانواده تیگو را با شکل کلی پایدار و مجلل به ارث برده است. جلوپنجره الماسی، رینگ‌های بزرگ و چراغ‌های عقب از نوع متصل، حس طراحی آن را برجسته می‌کند. فضای داخلی خودرو با مقدار زیادی چرم و مواد بافت چوبی پیچیده شده که با صفحه نمایش مرکزی بزرگ
دیروز, 11:20
32
0
0

آیا انسان واقعا «اختیار» دارد؟ اسپینوزا پاسخ می‌دهد

حالات همیشه با حالات دیگر در ارتباط هستند، آن‌ها به هم وابسته هستند، به این دلیل که، طبق تعریف، جوهر به یک موجود قائم به ذات اشاره دارد. اما من و شما وجود را انتخاب نکردیم. ما پیامد علل خارج از خودمان هستیم. ما برای زیستن به دیگر چیز‌ها وابسته هستیم. اسپینوزا
دیروز, 10:25
34
0
0

(ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

ایلان ماسک اعلام کرده که برای مقابله مشکل بات‌ها و کاهش اسپم در پلتفرم ایکس، قصد دارد از تمام کاربران جدیدی که می‌خواهند پست بفرستند یا پست‌ها را لایک کنند، هزینه‌ای دریافت کند، هرچند هنوز میزان پول و زمان اجرایی شدن این کار را اعلام نکرده است.
دیروز, 09:26
22
0
0

با ۲٫۵ ساعت انتظار، الماس خودتان را بسازید

اکنون یک روش جدید مبتنی بر ترکیبی از فلزات مایع می‌تواند بلور الماس مصنوعی را در عرض چندین دقیقه تشکیل دهد، آن هم بدون نیاز به فشار بسیار زیاد. جزئیات این یافته در نشریه نیچر منتشر شده است.
دیروز, 08:27
24
0
0

(تصاویر) خودروهای زرهی لوکس؛ کدام یک را انتخاب می کنید؟

در ادامه تصاویر جالبی از خودروهای زرهی لوکس که توسط هوش مصنوعی طراحی شده را مشاهده می کنید.
1403/02/6 , 23:41
29
0
0

( اینفوگرافیک ) متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟

اینفوگرافیک زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.
1403/02/6 , 23:24
26
0
0

تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی: اوروس SE

اوروس SE جدید، نسخه پلاگین هیبریدی از پرفروش‌ترین مدل لامبورگینی اوروس است که اکنون با قدرت و سرعت بیشتری روانه بازار شده. اگرچه مشخصاتPHEV ها معمولاً به موتوری کوچک اشاره دارند، اما لامبورگینی اهل چنین کاری نیست.
1403/02/6 , 22:59
34
0
0

این خودرو ۳۰ میلیون تومان ارزان شد + جدول قیمت

تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو ۹۹۰ میلیون تومان شد که این مدل نیز افت ۱۰ میلیونی داشته است.
1403/02/6 , 22:22
28
0
0

دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند

اکنون یک روش جدید مبتنی بر ترکیبی از فلزات مایع می‌تواند یک الماس مصنوعی را در عرض چند دقیقه بدون نیاز به فشار زیاد ایجاد کند.
1403/02/6 , 21:52
35
0
0

هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید

یک فرد به طور میانگین حدود یک سوم کم‌تر از ۳۰ گرم توصیه شده در روز فیبر مصرف می‌کند. نتیجه پژوهشی منتشر شده در سال ۲۰۱۹ میلادی نشان داد تاثیرگذارترین عامل تاثیرگذار برای کاهش وزن در بزرگسالان دچار اضافه وزن یا چاقی در نظر گرفتن سطوح بالای فیبر در رژیم غذایی
1403/02/6 , 20:27
25
0
0

داستان عاشقانه سمی یک پروانه!

براساس یک مطالعه جدید، شب‌پره بِلا(Utetheisa ornatrix) ظاهرا به گونه‌ای تکامل یافته است که از سموم گیاه خاصی در دورانی که یک کرم است استفاده می‌کند تا نه تنها از خود و بعدا تخم‌های خود در برابر شکارچیان محافظت کند، بلکه جفت‌های بالقوه را نیز جذب کند.
1403/02/6 , 18:10
37
0
0

(عکس) سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه در سال جاری، اولین محموله از سامانه موشکی پدافند هوایی نسل بعدی اس-۵۰۰ را دریافت خواهند کرد. اعلامیه وزیر دفاع روسیه که از سوی خبرگزاری دولتی TASS گزارش شده، نشان‌دهنده پیشرفت قابل‌توجهی در
1403/02/6 , 17:39
24
0
0

​هک انسانی را جدی بگیرید

این یک نگاه عمومی است که همه ما فکر می‌کنیم هک مختص کامپیوترها است. احتمالا تعجب خواهید کرد اگر بگوییم انسان‌ها هم هک می‌شوند.
1403/02/6 , 17:30
32
0
0

(تصاویر) شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن غوغا به پا کرد!

آخرین مدل معرفی شده از آواتر در چهار مدل ارائه می‌شود که از ۴۱۵۰۰ تا ۵۳۹۰۰ دلار (معادل دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تا سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان) متغیر است. خودروی اصلاح شده به جای تغییرات اساسی، بر اصلاحات تمرکز دارد.
1403/02/6 , 17:22
31
0
0

بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است

واتساپ در هفته‌های اخیر روی افزودن امکانات و قابلیت‌های متعددی تمرکز کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به فیلتر‌های ساماندهی چت‌ها و پشتیبانی از سایر پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام اشاره کرد.
1403/02/6 , 16:11
24
0
0

(ویدئو) عملیات نجات دو بچه شیر کوهی از مخزن آب

دو شیر کوهی یک ساله که در مخزن یک آب‌بند در جنگل‌های کلرادو گیر افتاده بودند، درست قبل از رها‌سازی آب درون مخزن، با تلاش یک محیط‌بان نجات داده شدند.
1403/02/6 , 15:58
29
0
0

ویروس‌ها هم کلاهبرداری می‌کنند!

ویروس‌های ناقص معمولا می‌توانند وارد سلول‌ها شوند، اما وقتی وارد سلول‌ها شوند، نمی‌توانند خود به خود تکثیر شوند. آن‌ها فاقد برخی از ژن‌های ضروری برای ربودن ماشین‌های پروتئین‌ساز میزبان خود هستند، مانند ژنی که به عنوان پلیمراز شناخته می‌شود. برای کپی، آنها
1403/02/6 , 15:30
32
0
0

(تصاویر) خنده‌دارترین لحظات «خدنگ‌ها» در حیات وحش

عکاسی از موقعیت‌ها و ژست‌های بامزۀ حیوانات، یکی از زیرشاخه‌های جذاب عکاسی حیات وحش است. در سال‌های اخیر توجه بیشتری به این نوع عکاسی شده و حتی یک رقابت سالانه با عنوان «عکاسی کمدی حیات وحش» هم برای انتخاب بهترین عکس‌های این ژانر راه‌اندازه شده است. تقریبا
1403/02/6 , 14:27
27
0
0

واقعیت علمی دربارۀ «مثلث برمودا» چیست؟

منطقۀ دریایی بین فلوریدا، پورتوریکو و برمودا در اواسط قرن بیستم جایگاهی افسانه‌ای پیدا کرد، زمانی که مقالات روزنامه‌ها آن‌جا را به ناپدید شدن مرموز قایق‌ها و هواپیماها مرتبط می‌کردند. اما آیا اصلا چیز عجیبی در مورد برمودا وجود دارد که نیازمند توضیح باشد؟
1403/02/6 , 13:56
34
0
0

رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن

چری Tiggo۹ به عنوان محصول سنگین وزن و جدید چری در سال ۲۰۲۴، اولین حضور خود را در نمایشگاه خودرو پکن در ماه آوریل انجام داد. Tiggo۹ به عنوان عضو رده بالای خانواده تیگو، به اندازه بزرگتر، عملکرد قوی‌تر و تجربه لوکس‌تر خود متکی است تا سری تیگو را به چالش بکشد و
1403/02/6 , 13:37
34
0
0

چه چیزی درون «ماه» است؟

طبق نتایج این تحقیق، هسته ماه بسیار شبیه به هسته زمین است؛ با یک لایه سیال بیرونی و یک هسته درونی جامد. این هسته داخلی دارای چگالی حدود ۷۸۲۲ کیلوگرم بر مترمکعب است و این مقدار بسیار نزدیک به چگالی آهن است.
1403/02/6 , 12:43
25
0
0

جد بزرگ کوسه‌های سفید پیدا شد؛ یک فسیل 9 متری!

کشف فسیل یک کوسه باستانی که در طول میلیون‌ها سال بطور استثنایی حفظ شده است، نشان می‌دهد این شکارچی به چه شکل بوده و چرا منقرض شده است.
1403/02/6 , 12:35
25
0
0

(ویدئو) حملات بی‌امان بیش از ۲۰ خدنگ به مار پیتون

خدنگ‌ها از خانواده خود، به خصوص از بچه‌های کوچک محافظت می‌کردند. آن‌ها به مار رحم نکردند. برخی از خدنگ‌ها جسورانه با سر مار و نیش‌های خطرناک آن روبرو شدند و به آن حمله کردند، در حالی که برخی دیگر بدن مار را هدف قرار دادند و مدام حمله کردند.
1403/02/6 , 09:43
30
0
0

چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟

تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است. تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.
1403/02/6 , 08:44
30
0
0

(تصاویر) وضعیت خودروهای لوکس در نمایندگی های اتومبیل دبی بعد از فروکش کردن سیل بی سابقه

وضعیت عجیب خودروهای به شدت گران قیمتی مانند پاگانی، رولز-رویس، مرسدس جی کلاس، لامبورگینی و...
1403/02/5 , 23:10
31
0
0

(تصاویر) یوان هانگ وای7؛ این خودرو را بیشتر با برند دایون می شناسید!

نسخه مفهومی یوان هانگ وای7 در زمان معرفی درب های قیچی وار داشت که در تریم پایه این خودرو نسخه تولید اقتصادی حذف شده اما دایون حذف آن در تریم پرچمدار را منتفی اعلام نکرده است.
1403/02/5 , 22:40
27
0
0

(عکس) بولگاری و نازک ترین ساعت مچی مکانیکی جهان‌

بولگاری از نازک ترین ساعت مچی مکانیکی جهان به قطر 1.7 میلیمتر رونمایی کرد. این ساعت حدود 656 هزار دلار قیمت دارد.
1403/02/5 , 22:24
23
0
0

وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی

محققان گوگل هشدار داده‌اند که با پیشرفته‌ترشدن دستیار‌های هوش مصنوعی، احتمال وابستگی احساسی کاربران به آن‌ها وجود دارد.
1403/02/5 , 21:36
38
0
0

قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت/ گردش مالی فیلترشکن‌ها به اندازه گردش مالی یک اپراتور اینترنت است

به گفته رئیس پیشین هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران هزینه پرداخت‌شده برای فیلترشکن گاه بیشتر از هزینه‌ای است که برای استفاده از اینترنت به اپراتورها پرداخته می‌شود. همچنین، گردش مالی این کسب‌وکار به اندازه گردش مالی یک اپراتور اینترنت است.
1403/02/5 , 21:35
27
0
0