hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آموزش تصویری بافت دامن به 2 روش

آموزش تصویری بافت دامن به 2 روش

در این مطلب آموزش بافت دامن به کمک روش های مختلف را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم با توجه به روش های مختلف بتوانید دامن با تن پوش شیک و زیبایی را در منزل ببافید.

دامن بافتنی از انواع لباس های کاربردی برای روزهای سرد سال است و اگر شما در زمینه بافتنی مهارت دارید می توانید با مشاهده آموزش بافت دامن با طرح های متنوع دامنی شیک و با تن پوش مناسب را در منزل ببافید.

آموزش بافت دامن با ۲ روش مختلف

برای بافت دامن های بافتنی می توانید مدلی مناسب و خاص را انتخاب نمایید همچنین می توانید از کاموایی تک رنگ یا ترکیب دو یا چند رنگ کاموا برای بافتن این دامن ها استفاده نمایید.


نحوه بافتن دامن تیغ ماهی

برای بافت دامن هایی که در ادامه این مطلب مشاهده می کنید به وسایل زیر نیازمندیم:

  • کاموای متوسط با رنگ دلخواه
  • میل شماره ۳.۵ یا ۴

مراحل بافت

۱. ابتدا دور کمر فرد مورد نظرتان را اندازه بگیرید و متناسب با اندازه دور کمر دانه سر بیندازید که در این آموزش دور کمر فرد مورد نظر ما ۵۰ سانت است و متناسب با آن ۱۰۵ دانه با کاموای متوسط و نسبتا ریز سر می اندازیم.

۲. قسمت کمر دامن را باید به صورت کشباف دوبل ببافید و تا ۵ سانت این بافت را ادامه بدهید و بعد از اینکه بافت به اتمام رسید هر دانه را که می بافید یک ژته نیز بیندازید با این کار تعداد دانه ها دو برابر می شود (۲۱۰ دانه خواهید داشت).

۳. رج بعدی به صورت تیغ ماهی باید بافته شود که تا انتهای طول مورد نظر برای دامن ادامه دارد همچنین این مدل دامن بافتنی دارای یک درز می باشد و بعد از دوختن درز شما می توانید تزییناتی دیگر را نیز به دامن بیفزایید.

۴. برای بافت تیغ ماهی باید تعداد دانه ها فرد باشد و دو دانه از قسمت زیر و دو دانه از قسمت رو ببافید و تا آخر رج باید بدین صورت ادامه بدهید و دانه آخر را به هر شکلی که بود ببافید یعنی اگر قبل از دانه آخر دو دانه رو بودند باید دانه باقی مانده به صورت زیر بافته شود و بالعکس.

۵. برای بافت رج دوم نیز باید دو دانه از زیر و دو دانه از رو بافته شود و به همین صورت ادامه بدهید تا رج های دامن به پایان برسند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که شروع رج ها با دو دانه از زیر می باشد و نباید دانه ها را با یکدیگر قاطی نمایید و قسمت پشت و روی این مدل بافت شبیه یکدیگر است.



برای اطلاع از سایر مطالب مرتبط با هنر در خانه کلیک کنید.

برای اطلاع از سایر مطالب مرتبط با آموزش بافت کلیک کنید.

نحوه بافتن دامن ترک

برای آموزش بافت این مدل دامن بافتنی چندین روش وجود دارد و شما می توانید بافت را از سمت بالا ببافید سپس کمر را ببافید و بعد هم ترک ها را ببافید. روش دیگر نیز بدین صورت است که هر ترک را می توانید جدا ببافید سپس آن ها را به هم بدوزید و از دور کمر دانه بردارید و به صورت کشباف ببافید.


مراحل بافت

۱. ابتدا دور کمر را اندازه بگیرید و متناسب با آن دانه ها را تقسیم بر عدد ۸ نمایید. سعی کنید که تعداد دانه ها بر ۸ بخش پذیر باشد تا در زمان تقسیم بندی تعداد دانه به عدد اعشاری برنخورید.

۲. برای شروع بافت باید تعداد دانه ها را مشخص نمایید. در این آموزش ما ۱۵۲ دانه سر انداخته ایم سپس دانه ها را تقسیم بر ۸ کردیم که عدد ۱۹ بدست آمد که باید به تعداد ۸ بار ۱۹ دانه سر بیندازید.

۳. برای این مدل دامن باید همه رج ها را به صورت ساده ببافید و هر ۳ یا ۴ رج در میان یک دانه به طرفین بافت اضافه نمایید تا دامن حالت فون به خودش بگیرید.

۴. زمانی که اندازه بافت روی باسن شما رسید دیگر نیازی نیست که تعداد دانه ها را زیاد کنید و بافت را می توانید تا طول دلخواه خود ادامه بدهید.

۵. بعد از بافتن ۸ ترک می توانید آن ها را به یکدیگر وصل نمایید.

۶. بعد از دوختن درزها به یکدیگر باید از دور تا دور کمر دانه بردارید و کشباف دوبل یا هر کشبافی که بلد هستید را ببافید. توجه داشته باشید که قسمت کمر دامن باید به صورت محکم باشد از این رو می توانید برای بافت این قسمت از کشبافی محکم استفاده نمایید.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد