hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طرز تهیه کیک انبه

طرز تهیه کیک انبه

در این مطلب آموزش طرز تهیه کیک انبه را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار خواهیم داد که امیدواریم با توجه به مراحل و نکات ذکر شده بتوانید کیک خوش عطر و خوش طعمی را در منزل بپزید.
کیک انبه از انواع کیک های خوشمزه و خوش طعم می باشد و اگر شما طعم و مزه انبه را دوست دارید بهتر است از پخت این کیک بی نظیر غافل نشوید. در طرز تهیه کیک انبه از تخم مرغ و شکر و آرد و پوره انبه و بیکینگ پودر و وانیل و کره استفاده می شود.
طرز تهیه کیک انبه در منزل

مواد لازم

  • تخم مرغ : سه عدد
  • شکر : یک پیمانه
  • آرد : ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • انبه :  سه عدد ریز یا دو عدد سایز متوسط
  • بیکینگ پودر : دو قاشق مرباخوری
  • وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • کره : نصف پیمانه

طرز تهیه کیک انبه خوشمزه با ساده ترین روش

برای پخت کیک انبه ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار بدهید تا هم دما با محیط شوند و کره نیز ذوب شود. بیکینگ پودر و آرد را سه بار الک نمایید و فر را هم روشن کنید تا به خوبی گرم شود.
کره را با شکر ترکیب نمایید و به مدت ۵ دقیقه مخلوط مواد را هم بزنید تا کره کرم رنگ شود سپس تخم مرغ ها را به صورت دانه ای به مخلوط شکر بیفزایید و با افزودن هر دانه از تخم مرغ مایه کیک را یک دقیقه هم بزنید. وانیل را هم به مایه کیک بیفزایید و دوباره مایه کیک را هم بزنید.

پوست انبه را بگیرید و به کمک مخلوط کن یا گوشت کوب برقی آن را پوره کنید. سپس مخلوط آرد و بیکینگ پودر را به مایه کیک در طی سه مرحله بیفزایید و به کمک لیسک مایه کیک را هم بزنید و در انتها نیز پوره انبه را به مایه کیک بیفزایید و هم بزنید. توجه داشته باشید که مقداری نهایی پوره انبه باید یک پیمانه شود.

برای اطلاع از سایر مطالب مرتبط با طرز تهیه کیک کلیک کنید.

برای اطلاع از سایر مطالب مرتبط با آموزش آشپزی کلیک کنید.


طرز تهیه کیک انبه با دستوری ساده
قالب گرد و با قطر ۲۳ سانتی متری را آرد پاشی و چرب نمایید سپس مایه کیک را درون قالب بریزید و سه بار قالب را روی سطحی بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود سپس قالب را در طبقه وسط فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیه قرار بدهید و اجازه دهید تا کیک به خوبی پخته شود و پف کند.
بعد از مدت زمان ذکر شده قالب را از درون فر بیرون آورید و بعد از اینکه کیک مقداری خنک شد آن را داخل ظرفی مناسب برگردانید و کیک را به کمک روش های تزیین کیک خانگی به زیبایی تزیین نمایید همچنین می توانید برای دیزاین کیک از پودر قند و برش های انبه استفاده نمایید.
روش پخت کیک انبه

نکات طلایی برای پخت بهتر کیک انبه

۱.اگر تمایل دارید کیک انبه را در فر برقی یا توستر بپزید بهتر است دما را ۲۰ درجه کمتر نمایید.
۲. در پخت کیک انبه به جای کره می توانید از مارگارین استفاده نمایید.
مراحل پخت کیک انبه در خانه
۳. برای تست پخت کیک می توانید خلال دندانی را در وسط کیک فرو کنید و اگر در زمان بیرون آوردن خلال از وسط کیک ، مایه کیک به آن نچسبیده باشد کیک به صورت کامل پخته شده است.
۴. در صورت تمایل می توانید در ۵ دقیقه انتهای پخت کیک گریل را روشن کنید تا سطح کیک نیز طلایی رنگ شود.
روش پخت کیک انبه در منزل
در این مطلب با مراحل پخت کیک انبه در خدمت شما کدبانوهای عزیز و گرامی بودیم که امیدواریم از پخت این کیک در منزل نهایت لذت را برده باشید.
نوش جان
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد