hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پودر انبه برای چه مواردی استفاده می شود و چه خواصی دارد؟

پودر انبه برای چه مواردی استفاده می شود و چه خواصی دارد؟

پودر انبه یک طعم دهنده میوه ای بسیار خوشمزه است که میتوانید برای طعم دادن به انواع سوپ ، خورش، دسر ، کیک و کباب از آن استفاده کنید. پودر انبه را با ادویه انبه اشتباه نگیرید، ادویه انبه ترکیبی از ادویه های مختلف به اضافه پودر انبه است.

پودر انبه چیست؟

پودر انبه  ( به انگلیسی : powder mango )  یکی از طعم دهنده های فوق العاده است که جدیدا جای پای خود را در ایران هم پیدا کرده است . 
برای تهیه پودر انبه ، معمولا انبه نرسیده که هنوز سبز و ترش است را حلقه می کنند و با دستگاه میوه خشک کن یا گذاشتن زیر نور خورشید ، خشک می کنند و سپس پودر می نمایند.
 
اگر میخواهید انبه سریعتر خشک شود بهتر است با استفاده از پوست کم میوه ورقه های نازک از آن برش بزنید تا سریعتر خشک شود.
برای تهیه پودر انبه در خانه میتوانید برش های نازک انبه ها را در سینی فر که با کاغذ روغنی پوشیده شده است قرار دید و داخل فر خشک کنید. بعد از تهیه چیپس انبه در فر می توانید ان ها را پودر کرده و در شیشه در بسته در یخچال نگهداری کنید. 
 
مزه پودر انبه کاملا بستگی به درجه رسیده یا کال بودن انبه ای دارد که خشک شده ا ست ، پودر انبه با توجه به میزان کال بودن میوه ای که خشک شده ، می تواند  طعمی میوه ای ، شیرین و ملس یا با وجود اسید سیتریک بالا به شدت ترش داشته باشد. 
پودر انبه سبز معمولا در غذاهای هندی و آسیای جنوبی از جمله سوپ ، خورش ، سالاد و دسر استفاده  می شود. 
 
خواص پودر انبه, پودر انبه, موارد استفاده از پودر انبهتفاوت ادویه انبه و پودر انبه
 

تفاوت پودر انبه و ادویه انبه 

پودر انبه ، از میوه انبه تولید می شود و کاملا خالص است و  اغلب به نان ، کیک ، شیرینی و دسرها اضافه می شود تا طعمی آبنبات مانند پیدا کنند.  برای طعم دار کردن جوجه کباب یا سایر خورش ها و سوپ ها هم میتوانید از آن استفاده کنید. 
 
ولی ادویه پودر انبه به نام امشور یا امچور ( به انگلیسی : amchoor ) شناخته می شود. 
هنگام خرید پودر انبه دقت داشته باشید که پودر انبه به طور خالص از میوه انبه تهیه شده است و می توانید از آن برای تهیه نوشیدنی ، کیک و انواع دسر استفاده کنید ولی ادویه انبه با ترکیبات دیگر مخلوط شده است و می تواند ترکیبی از ادویه های مختلف به اضافه پودر انبه باشد که برای مصرف در غذاها و ترشی ها کاربرد دارد.
 

مزاج پودر انبه 

انبه جزو میوه های بسیار گرم محسوب می شود شما تصور کنید پودرش چقدر گرم تر است . مزاج پودر انبه بسیار گرم است و برای افراد گرم مزاج یا افرادی که مبتلا به اگزما یا آلرژی فصلی هستند مناسب نیست و احتمال عطسه ، سرفه ، بروز خارش پوستی و دمل در افراد گرم مزاج وجود دارد. 
 
خوردن پودر انبه در بارداری, طرز استفاده از پودر انبه در کیک, طرز تهیه پودر انبهکاربرد پودر انبه
 

کاربرد پودر انبه

خمیر پای : 1 قاشق چایخوری پودر انبه را به خمیر یک عدد پای اضافه کنید و از طعم منحصر به فرد آن لذت ببرید.
کیف چرم اداری مردانه را نصف قیمت+ارسال رایگان بخر!!(محدود)

اگر گرفتن رژیم برای شما سخت است با این روش سریع لاغر شو!!



 
مزه دار کردن گوشت و کباب : شما می توانید علاوه بر ادویه هایی که برای مزه دار کردن انواع گوشت کبابی استفاده می کنید ، پودر انبه را به مقدار زیاد اضافه کنید. 
 
مزه دار کردن مرغ و ماهی و جوجه کباب : از پودر انبه برای مزه دار کردن مرغ و ماهی و از بین بردن بوی زهم ماهی استفاده می شود. 
 
پودر انبه در فلافل - سس فلافل : برای تهیه سس فلافل میتوانید پودر انبه ف نمک و فلفل را با آب رقیق کنید و روی حرارت بجوشانید تا غلیظ شود. 
 
سس انبه : نصف لیوان آب را در ظرفی ریخته به مقدار دلخواه پودر انبه و سرکه سفید به آن اضافه کرده و حدود 10 دقیقه روی حرارت هم بزنید تا غلیظ شود. 
 
پودر انبه  در کتلت : برای استفاده از پودر انبه  در کتلت کافیست به اندازه 1 قاشق مرباخوری از پودر انبه را همراه با سایر ادویه ها به کتلت اضافه کنید.
 
پودر انبه در مرغ : از پودر انبه می توانید به همان اندازه زردچوبه و همزمان با سایر ادویه ها به خورش مرغتان اضافه کنید تا طعم دلپذیرتری پیدا کنید. 
 
پودر انبه برای جوجه کباب : برای استفاده از پودر انبه برای جوجه کباب ، بعد از این که جوجه کباب شما یک ساعت تا یک شب استراحت کرد و مزه دار شد ، هنگامی که میخواهید برای خوشرنگ لعاب تر شدن به آن زعفران یا فلفل اضافه کنید می توانید یک قاشق غذاخوری پودر انبه هم به آن بیفزایید. 
 
پودر انبه در ترشی : برای استفاده از پودر انبه در ترشی می توانید به هر شیشه ترشی 1 قاشق چایخوری پودر انبه همراه با سایر ادویه ها اضافه کنید. 
 
کاربرد پودر انبه, پودر انبه چیست, خواص پودر انبهخواص پودر انبه
 

خواص پودر انبه

سفید کننده پوست

جوانسازی پوسیت
مرطوب کننده طبیعی پوست
کاهش چربی پوست
هضم کننده غذا
کمک به سلامت دستگاه گوارش
تقویت سیستم ایمنی 
پیشگیری از مشکلات دستگاه گوارش مثل اسهال و یبوست
پیشگیری از ابتلا به سرطان پروستات ، روده بزرگ ، پستان ، ریه و سرطان خون
کاهش خطر ابتلا به آسم
تقویت بینایی و پیشگیری از شب کوری و خشکی چشم
کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی
کمک به درمان کم خونی
کمک به درمان سرماخوردگی
پودر انبه شیرین میتواند هضم غذا را بهبود بخشیده و به کاهش رفلاکس اسیدی معده کمک کند. 
آنتی اکسیدان های موجود در انبه مانع از نفخ می شود. 
درمان کم خونی
سرشار از ویتامین آ ، ای و ث که به سم زدایی بدن کمک می کند.
 

پودر انبه برای لاغری

پودر انبه به دلیل مزاج گرمی که دارد برای افراد بلغمی مزاج یا افرادی که غلبه بلغم دارند بسیار مناسب است و به افزایش چربی سوزی بدن کمک می کند و باعث تقویت متابولیسم شما  شده و به تثبیت وزنتان کمک می کند. 
البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که در مصرف پودر انبه زیاده روی نکنید که منجر به افزایش غلبه صفرا در بدنتان نشود. 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد