hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چگونه درد ناشی از تزریق انسولین را کم کنیم؟

چگونه درد ناشی از تزریق انسولین را کم کنیم؟

تزریق انسولین عموماً تزریقی بدون درد است اما گاهی افراد از درد ناشی از انسولین شکایت می‌‌کنند؛ دلایل عمده‌‌ای ممکن است باعث دردناک شدن این تزریق بشوند که در این مطلب به آن‌‌ها پرداخته شده است.
"تزریق انسولین" عموماً تزریقی بدون درد است اما گاهی افراد از درد ناشی از انسولین شکایت می‌‌کنند؛ این شکایت عمدتاً در کودکان، سالمندان و زنان دیده می‌‌شود.
دلایل عمده‌‌ای ممکن است باعث دردناک شدن این تزریق بشوند که در این مطلب به آن‌‌ها خواهیم پرداخت.
سوزن سرد
تزریق انسولین سرد دردناک است؛ پس از خارج کردن انسولین از یخچال، اندکی صبر کنید تا به دمای اتاق برسد و بعد تزریق را انجام دهید.
استفاده متعدد از سرسوزن
تزریق با سرسوزن یا سرنگ‌‌هایی که چندین بار استفاده شده‌‌اند دردناک خواهد بود؛ از یک سرسوزن، مشروط به اینکه سرسوزن آلوده، کند یا کج نشده باشد، بیش از 5 بار استفاده نکنید.
محل تزریق
تزریق عضلانی انسولین می‌‌تواند باعث درد و سوزش شود؛ تزریق باید در چربی زیرپوستی انجام شود. با انتخاب سرنگ‌هایی که طول کوتاه‌‌تری دارند می‌‌توان از تزریق عضلانی رهایی یافت؛ از سرسوزن‌‌هایی با طول 4 میلی‌‌متر و سرنگ‌‌هایی با طول 6 میلی‌‌متر استفاده کنید.
عواملی مانند وجود میزان کم چربی زیرپوستی و بالا بودن HbA1C نیز از عوامل موثر بر افزایش درد و سوزش در ناحیه‌‌ تزریق هستند.
احتمال تزریق عضلانی انسولین را کاهش دهید
کودکان زیر 6 سال، افراد با BMI کم‌‌تر از 19 (افراد لاغر) و افرادی که از سرسوزن‌‌های بلند استفاده می‌‌کنند بهتر است برای جلوگیری از تزریق در عضله، از چین پوستی خود استفاده کنند؛ برای گرفتن چین پوستی خود، با انگشت شست و اشاره کمی چربی پوستی خود را بالا بکشید و تزریق را در آن ناحیه انجام دهید.
آیا در زمان بارداری تزریق انسولین در شکم مجاز است؟
تزریق انسولین در زمان بارداری در شکم بلامانع است؛ در این دوران می‌‌توانید از سرسوزن 4 میلی‌‌متری برای تزریق در شکم خود استفاده کنید. در سه‌‌ماهه‌‌ دوم و سوم بارداری خود، از کناره‌‌های شکم و چین پوستی برای تزریق استفاده کنید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد