hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > مد و زیبایی > اکستنشن مژه چیست؟ انواع، عوارض، قیمت و حکم شرعی آن

اکستنشن مژه چیست؟ انواع، عوارض، قیمت و حکم شرعی آن

اکستنشن مژه روشی است که خانم‌ها برای پرپشت کردن مژه‌های خود به طور دائم یا نیمه دائم به کار می‌برند.در ادامه هر آنچه باید از اکستنشن مژه بدانید را می خوانید.

اکستنشن مژه برای خانم های که از ریمل زدن خسته شده اند یا این که مژه های کم پشتی دارند گزینه مناسبی است زیرا استفاده از این روش باعث زیبایی و جذابیت خانم ها می شوند.در این مطلب با اکستنشن مژه چیست؟ انواع آن و تفاوت های هر کدام با دیگری آشنا خواهید شد و اطلاعاتی از قیمت اکستنشن مژه، عوارض اکستنشن مژه در اختیار شما قرار می دهیم و به سوالاتی مانند اکستنشن مژه نماز دارد؟ حکم شرعی اکستنشن مژه چیست؟ و... پاسخ می دهیم.

اکستنشن مژه
اکستنشن مژه

 اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه (به انگلیسی eyelash extension) الیاف نرمی از مژه مصنوعی است که به بالای مژه‌های طبیعی متصل می‌شود تا حالت فر و پرپشت بودن مژه‌ها را افزایش دهد.

انواع اکستنشن مژه

اکستنشن مژه کلاسیک

اکستنشن مژه کلاسیک با هدف پر پشت‌شدن مژه‌ها انجام می شود و در این روش، هر تار مژه مصنوعی را به یک تار مژه اصلی می چسبانند تا حالت طبیعی به خود بگیرد.

اکستنشن مژه
اکستنشن مژه کلاسیک 

 اکستنشن مژه والیوم

اکستنشن مژه والیوم یکی دیگر از انواع اکستنشن مژه است که میزان حجم مژه‌ها در این روش، بیشتر از مدل کلاسیک خواهد بود. چند تار مژه مصنوعی را به صور دسته ای به هم متصل می کنند و تنها به یک تار مژه طبیعی می چسبانند.

اکستنشن مژه
اکستنشن مژه والیوم 

 اکستنشن مژه هیبرید

اکستنشن مژه هیبرید برای کسانی که دنبال مژه‌های سبک و طبیعی، و در عین حال پر پشت می‌گردید گزینه مناسبی است و حجم تارهای مژه در این روش، مقداری بین کلاسیک و والیوم است؛ یعنی سنگین‌تر از کلاسیک و سبک‌تر از والیوم.

اکستنشن مژه
اکستنشن مژه هیبرید 

 اکستنشن مگا والیوم

اکستنشن مگا والیوم شبیه روش والیوم است با این تفاوت که تعداد مژه های کار شده بیشتر است و اغلب برای افرادی که مژه‌های کم‌پشتی دارند، از این روش با هدف افزایش حجم مژه‌ها استفاده می‌کنند.

اکستنشن مژه
اکستنشن مگا والیوم 

 اکستنشن مژه هیدن

اکستنشن مژه هیدن بسیار در میان قشر جوان طرفدار دارد زیرا در این روش مژه ها از زیر به مژه های اصلی متصل می‌شوند و به حالت قرینه، در سرتاسر لبه چشم امتداد پیدا می کنند.

انواع مدل اکستنشن مژه

اسپایکی

اسپایکی یکی از جالب ترین مدل های اکستنشن مژه است که در این مدل جنس مژه از ابریشم یا موی انسان است و از نظر طول و رنگ، مدل‌های بسیار متنوعی دارد. در مدل اسپایکی محدودیتی از بابت افزایش طول و پر پشت‌کردن مژه‌ها وجود ندارد و انجام این موارد بر اساس سلیقه فرد انجام می شود.

اکستنشن مژه
 اکستنشن اسپایکی 

مدل گربه ای

مدل گربه‌ای یکی از مدل های اکستنشن مژه است که برای افرادی که چشمانی گرد دارند مناسبت تر است تا کمی حالت کشیده به صورت آن ها بدهد. در اکستنشن مژه مدل گربه ای، بلندی مژه ها متغیر است و از گوشه داخلی تا گوشه خارجی، به تدریج بلندتر می‌شوند. 

اکستنشن مژه
مدل گربه‌ای 

 مدل عروسکی

مدل عروسکی برای افرادی که پلک‌های افتاده یا چشم بادامی شکل دارند، مناسبت تر است تا چشم‌شان بازتر و درشت‌تر به نظر برسد.در اکستنشن مژه مدل عروسکی، طول مژه ها در دو طرف کوتاه ترو در بخش میانی (قوس پلک)، طول مژه‌ها بلندتر است.

 مدل گربه‌ ای اکستریم

در مدل گربه‌ای اکستریم، مژه‌ها در گوشه داخلی چشم کوتاه‌تر و در حد ۵_۶ میلی‌متر هستند اما با نزدیک‌شدن به گوشه خارجی، طول آن‌ها افزایش یافته و به ۱۲_۱۳ میلی‌متر می‌رسد. 

 سنجابی

سنجابی یکی از مدل های اکستنشن مژه است که در این روش چشم‌ها رو به بالا و کشیده‌تر به نظر می‌ رسند.در این مدل قوس و بخش میانی پلک، مژه‌های بلندتری دارد و به تدریج با امتداد به کناره‌ها، طول مژه‌ها کاهش پیدا می کند.

مدل رنگی و آمبره

مدل رنگی و آمبره در بین انواع اکستنشن مژه، از تنوع بالاتری برخوردار است زیرا به صورت تک رنگ، دو رنگ و سه رنگ طراحی و اجرا می‎شود.از نظر طرح ظاهری هم به دسته‌های مختلفی نظیر مژه فشن مدلینگ، تمام رنگی، اکلیلی، نگین دار و ترکیبی تقسیم می‌شوند. 

اکستنشن مژه
اکستنشن مژه

 قیمت اکستنشن مژه

  • اکستنشن مژه کلاسیک از ۴۵۰،۰۰۰ تومان
  • اکستنشن مژه والیوم از ۵۵۰،۰۰۰ تومان
  • ترمیم از ۳۰۰،۰۰۰ تومان
  • ریموو مژه ۸۰،۰۰۰ تومان

عوارض اکستنشن مژه

  • خارش
  • سوزش
  • عفونت
  • گل مژه
  • ریزش مژه‌ها
  • التهاب چشم و پلک
  • حساسیت چشم و پوست

البته اگر کاشت مژه یا اکستنشن مژه در محیط کاملا بهداشتی و زیر نظر متخصص حرفه‌ای انجام شود، احتمال بروز این عوارض کاهش پیدا می‌کند.

اکستنشن مژه
اکستنشن مژه
 

نکاتی که هنگام اکستنشن مژه باید رعایت کرد

  • در طی فرایند اکستنشن چشم‌ها باید بسته باشد.
  • اگر چسب مژه وارد چشم شد، هیچ جای نگرانی نیست، زیرا آسیبی به چشم وارد نخواهد شد، اما شاید سبب بروز آلرژی موقت شود.
  • اگر حین اکستنشن مژه احساس کردید که چشمتان می‌سوزد یا شروع به اشک ریختن کردید، حتما به مژه کار اطلاع دهید تا اطراف چشمتان کمپرس آب سرد بگذارد.
  • پروسه مربوط به اکستنشن مژه حدود ۱٫۵ الی ۳ ساعت زمان خواهد برد.بنابراین حین کاشت مژه باید آرامش داشته باشید و کارهای ضروری خود را پیش از آن انجام دهید.

مراقبت‌های بعد از اکستنشن مژه

  • تا دو روز بعد از کاشت مژه حمام نروید.
  • از ریمل، فرمژه و روغن‌های تقویتی استفاده نکنید.
  • روزی یک بار با برس مژهارا به آرامی مرتب کنید.
  • هنگام خواب به روی شکم نخوابید.
  • با اکستنشن بازی نکنید ممکن است مژه اصلی نیز از ریشه جدا شود.
  • اگر مژه‌ها خیس شدند بعدازاستحمام کردن با گوش پاک کن آرام آب و خیسی مژ‌ها را بگیرید.
  • در هنگام شستشوی مو ها‌ی سر، سر رابه عقب بشویید تا شامپو و آب روی مژ‌ها ریخته نشود.
  • هنگام شستشوی صورت گونه‌ها و پیشانی، پشت چشم، بینی را با دستمال مرطوب یا پد‌های تمیز کننده آرایش بشوید.


پرسش های متداول

حکم شرعی اکستنشن مژه چیست؟
هر چند این عمل به خودی خود اشکالی ندارد، اما چنانچه مانع رسیدن آب به مژه‌ها -هر چند به نحو جزئی- شود و برداشتن آن در هنگام وضو یا غسل ممکن نبوده و یا مشقت داشته باشد، جایز نیست. در هر حال، کسی که چنین عملی انجام داده است، چنانچه نتواند در وقت وضو یا غسل آن مانع را بر طرف کند و یا بر طرف کردن آن مشقت داشته باشد، باید به وظیفه غسل و وضوى جبیره‌اى عمل کند؛ یعنى با دست مرطوب، روی مانع دست بکشد.
اکستنشن مژه نماز دارد؟

آیت‌الله العظمی خامنه‌ای

اگر این کار در وقت نماز صورت نمی‌گیرد و شخص می‌داند که برداشتن مانع بعداً مشکل است، بهتر است این کار را نکند. ولی اگر این کار را انجام داده است، حال وقت نماز شده و می‌خواهد نماز بخواند و به وضو یا غسل احتیاج دارد، در این وضعیت باید این مانع را برطرف کند؛ فرقی هم نمی‌کند ناخن کاشته باشد یا مژه مصنوعی، ولو اینکه این برطرف کردن با صرف وقت یا هزینه یا کمک گرفتن از دیگران ممکن بشود. به هر حال باید این مانع را برطرف کند زیرا وجود این مانع نمی گذارد آب به مژه‌های اصلی و پوست برسد.

اما اگر متوجه شود وقت نماز دارد می‌گذرد و فرصت برداشتن این مانع نیست یا هزینه بسیار بالایی لازم است که الان این هزینه را ندارد یا برداشتنش بسیار دشوار یا سخت است و نتواند بردارد، آن وقت تکلیف و وظیفه عوض می‌شود؛ به این معنا که چون مانع وجود دارد باید وضو و غسل جبیره انجام دهد و نمازش را بخواند.

آیا اکستنشن مژه ضرر دارد؟
 اکستنشن مژه ممکن است باعث بروز عوارضی مانند عفونت، ریزش مژه یا واکنش آلرژیک شود.
آیا اکستنشن مژه باعث ریزش مژه میشود؟
ریزش مژه یکی از عوارض شایع اکستنشن مژه ریزش یا نازک شدن مژه‌ها است.
آیا اکستنشن مژه حرام است؟
اگر اکستنشن مژه مانع از رسیدن آب در وضو و غسل به بدن باشد حرام است.


سخن آخر

در این مطلب اطلاعاتی از انواع اکستنشن مژه و مدل های آن را در اختیار شما قرار دادیم.در صورت تمایل می توانید مطلب لیفت مژه چیست و چگونه انجام می‌شود؟ را نیز مطالعه کنید.شما تاکنون اکستنشن مژه انجام دادید؟ کدام مدل اکستنشن مژه را بیشتر دوست دارید؟ می توانید نظرات خود را با ما و مخاطبان سایت رویداد ایران در میان بگذارید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
گروه تحریریه
گروه تحریریه
گروه تحریریه پایگاه خبری رویداد ایران

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد