hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آموزش دوخت توربان طرح پاپیون

آموزش دوخت توربان طرح پاپیون

در این مطلب نحوه دوخت توربان پاپیونی مجلسی را در اختیار شما همراهان عزیز و همیشگی قرار خواهیم داد که امیدواریم با توجه به روش های ذکر شده بتوانید در دوخت این اکسسوری زیبا مهارت لازم را بدست آورید.

توربان یکی از پرطرفداترین اکسسوری ها در بین خانم ها و دختران جوان به شمار می رود که از این نوع اکسسوری برای پوشاندن موها استفاده می شود. توجه داشته باشید که دوخت توربان به راحتی امکان پذیر است و اگر شما در زمینه خیاطی مهارت لازم را دارید می توانید خودتان اقدام به دوختن این اکسسوری نمایید.


نحوه دوخت توربان پاپیونی و شیک

برای دوختن توربان مانند دوختن کلاه حجاب ، دوختن دستمال سر روش های زیادی وجود دارد بنابراین بهتر است شما ابتدا مدل مورد نظر خود را مشخص کنید سپس اندازه دور سر و اندازه بالای پیشانی را بگیرید و بعد از انتخاب پارچه ای با طرح و رنگ مناسب دوختن این اکسسوری را شروع کنید.

نحوه دوخت توربان پاپیونی


مراحل دوختن توربان

۱.برای دوختن این مدل توربان در سایز بزرگ به ۶۰ سانتی متر پارچه کشی نیاز است همچنین پارچه باید به صورت مستطیل ۷۴*۵۸ برش داده شود.

۲. در این مرحله باید پارچه را دولا کنید به صورتی که قسمت رویی پارچه به سمت شما باشد سپس می توانید از قسمت عرض پارچه به اندازه ۳۷ سانت جدا نمایید و از قسمت طول نیز باید حدود ۵۸ سانت از پارچه را جدا کنید.

۳. به همان صورت که پارچه را روی دولای بسته قرار داده اید باید دوباره پارچه را تا بزنید تا دولای بسته مجدد روی یکدیگر قرار بگیرد سپس باید در گوشه رویی ۴ لای باز هلالی را به دو سمت بکشید و بعد پارچه را برش بزنید.

نحوه دوختن توربان مجلسی

۴. پارچه را از شکل ۴ لا به صورت دو لا بازگردانید سپس پارچه را باز نمایید و اگر تمایل دارید توربان را با دست بدوزید باید دور تا دور هلال پارچه را که در دو لای باز قرار گرفته شده است سنجاق بزنید همچنین اگر تمایل دارید توربان را با چرخ بدوزید باید دور تا دور توربان را دوخت ساده یا زیگزاگ بزنید.

۵. به کمک نخ دور تا دور توربان را از یک سمت دولای بسته تا سمت دیگر به صورت نیم هلال کوک بزنید سپس نخ را جمع نمایید تا پارچه توربان به صورت کامل بسته شود و دو سمت پارچه نیز به یکدیگر برسد توجه داشته باشید که به کمک نخی که همرنگ پارچه است می توانید دو طرف کلاه را به یکدیگر متصل نمایید.

۶. در نهایت وسط دو طرف توربان که به یکدیگر دوخته می شود باز می ماند که می توان این قسمت را به یکدیگر وصل کرد همچنین می توانید پاپیون را به شکلی ثابت در این قسمت بدوزید.

نحوه دوخت توربان پاپیونی شیک

نحوه دوختن نوار

برای دوخت نوار به پارچه ۲۰*۱۰ سانت نیاز است که باید پارچه را از قسمت پشت به صورت عرضی تا بزنید سپس آن را بدوزید و در زمان برگرداندن نوار نیز باید دقت داشته باشید که درز و قسمتی که دوخته شده در قسمت میانه پشت قرار بگیرد تا قابل مشاهده نباشد.

نحوه دوختن پاپیون

۱.برای دوخت پاپیون باید دو تکه پارچه با ابعاد ۱۷*۱۲ سانت را روی یکدیگر قرار دهید سپس دور تا دور پارچه ها را از قسمت پشت بدوزید و به این نکته نیز توجه داشته باشید که حدود ۳ سانت باید به صورت آزاد باشد تا بتوانید پارچه ها را برگردانید.

۲. بعد از برگرداندن پارچه ها به قسمت رویی باید قسمتی که باز مانده است را بدوزید و بهتر است این قسمت را با دست کوک بزنید تا درز به صورت کامل بسته نشود.

۳. قسمت میانی مستطیل را به کمک دست جمع نمایید و دو طرف از ضلع بزرگ را به یکدیگر برسانید و این قسمت را کوک بزنید تا پاپیون فیکس شود.

۴. نواری که در مرحله قبل دوخته اید را روی کلاه قرار دهید سپس پاپیون را در وسط نوار فیکس نمایید همچنین باید طرف دیگر نوار را که در زیر کلاه رفته است دوباره کوک بزنید.

آموزش دوخت توربان با روشی ساده و زیبا

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد