hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی متین ستوده از شهرت تا ازدواج و بیماری

بیوگرافی متین ستوده از شهرت تا ازدواج و بیماری

1401/10/7 , 13:56
متین ستوده بازیگر است. بیوگرافی او و اطلاعاتی از همسرش، صفحه اینستاگرام متین، مصاحبه و حواشی این بازیگر به همراه عکس های جدید از او را مشاهده می کنید.

متین ستوده (matin sotudeh) بازیگر تلویزیون، سینما، تئاتر متولد سال 1364 است که این روزها در سریال تمام رخ می درخشد.

متین بازیگری را با بازی در نقش نیلوفر در سریال عملیات ۱۲۵ آغاز کرد.

بازیگر نقش ترانه مهاجر در سریال لیسانسه ها به کارگردانی سروش صحت در سال 1394 توانست به شهرت و محبوبیت دست پیدا کند.

این بازیگر خوش چهره در سریال لیسانسه ها نقش دختر محمود مهاجر (بیژن بنفشه خواه) و نامزد مسعود (امیر حسین رستمی) را به عهده داشت و کل کل های او با رویا میرعلمی در نقش زن بابا به دیده شدن او کمک کرد.

متین ستوده در 13 سال فعالیت هنری حداقل در پنج تئاتر، 14 سریال تلویزیونی، 5 فیلم سینمایی و 4 سریال در شبکه نمایش خانگی به ایفای نقش پرداخته است.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی، هنری و حواشی متین ستوده بازیگر را در اختیار شما قرار دهیم.

متین ستوده
متین ستوده

مشخصات

مشخصات فردی

نام کامل

متین السادات ستوده

تاریخ تولد

22 اردیبهشت 1364

محل تولد

تهران

شغل

بازیگر

نماد ماه تولد

گاو نر

مشخصات فیزیکی

قد

176 سانتی متر 

وزن

حدود 65 کیلو

رنگ چشم

قهوه ای روشن

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

راست دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر 

سید حسین ستوده

نام برادران

مانی

نام خواهران

مریم

نام همسر

علی زندی

تاریخ ازدواج

۱۱ خرداد ۱۴۰۰

نام فرزندان

ندارد

شغل پدر

کارمند صدا و سیما

شغل مادر

معلم

شغل همسر

بازیگر


مشخصات تحصیلی

رشته تحصیلی

مدیریت بازرگانی

مدرک

کارشناسی

بهترین آثار

نام اثر

نقش (نام نقش)

سال

لیسانسه ها 1

ترانه مهاجر

1395

فوق لیسانسه‌ها

ترانه مهاجر

1398

متین ستوده
عکس از متین ستوده

بیوگرافی کامل متین ستوده

کودکی و اوایل زندگی

متین السادات ستوده در روز یکشنبه 22 اردیبهشت 1364(سال گاو)در تهران به دنیا آمد و هم اکنون 37 سال سن دارد. اصالت متین ستوده به خرم آباد بر می گردد و وی از قوم لر می باشد.نماد ماه متین گاو نر است و از ویژگی متولدین ماه اردیبهتشت این است که افرادی خوش‌برخورد و خوش‌رو هستند و عموما مورد توجه دیگران قرار می‌گیرند.

قد متین ستوده 176 سانتی متر است، او از بازیگران بلند قد سینما محسوب می شود.  وزن متین ستوده حدود 65 کیلو است. از دیگر مشخصات ظاهری او می توان به رنگ چشم قهوه ای روشن، موی های مشکی و راست دست بودن اشاره کرد.

متین ستوده
عکس کودکی متین ستوده

 خانواده

خانواده متین ستوده 5 نفره است. پدر متین ستوده، سید حسین ستوده؛ کارمند بازنشسته صدا و سیما است و مادرش معلم بازنشسته مقطع ابتدایی. متین فرزند آخر خانواده است و یک برادر بززگتر به اسم مانی و خواهری بزرگ تر به اسم مریم دارد. 

متین ستوده
عکس پدر و مادر متین ستوده

 تحصیلات

تحصیلات متین ستوده در رشته مدیریت بازرگانی و در مقطع کارشناسی است.

متین ستوده و همسرش و فرزندانش

متین ستوده و همسرش و فرزندانش، متین ستوده و علی زندی، متین ستوده و همسرش علی زندی، متین ستوده و همسر واقعیش از مواردی است که در اینترنت بسیار جستجو شده است. 

متین ستوده در روز سه شنبه 11 خرداد 1400 با علی زندی بازیگر و صاحب رستوران طهران پاریس ازدواج کرد. علی زندی متولد 11 آبان 1359 است و اختلاف سنی متین ستوده و همسرش 7 سال است. درباره نحوه آشنایی متین ستوده و علی زند گفته می‌ شود که متین ستوده در تئاتر با او آشنا شده و در نهایت آشنایی آنها به ازدواج ختم گردیده است. این زوج هنری هنوز فرزندی ندارند.

عکس عروسی متین ستوده و علی زندی
عکس عروسی متین ستوده و علی زندی



متین ستوده
عکس متین ستوده و علی زندی

شروع فعالیت

شروع فعالیت متین ستوده در بازیگری در سن 24 سالگی با سریال عملیات ۱۲۵ در نقش نیلوفر به کارگردانی محمدرضا آهنج بود، اما بازی در نقش ترانه مهاجر در سریال لیسانسه ها در سال 1395 او را به شهرت و محبوبیت رساند. 

کلاس های بازیگری

کلاس های بازیگری متین ستوده با حضور در کارگاه بازیگری امین تارخ شروع شد.

علایق و تفریحات

علایق و تفریجات متین ستوده را می توان از عکسی های که در اینستاگرام به اشترک می گذارد فهمید، او به سفر و طبیعت گردی علاقه دارد. عضو تیم هنرمندان است و دوچرخه سواری نیز می کند. متین عاشق موسیقی است.

متین ستوده
متین ستوده و خواهرزادش

شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

matinsotudeh

وبسایت

ویکی پدیا متین ستوده

اینستاگرام متین ستوده 

اینستاگرام متین ستوده که با عبارت های مانند متین ستوده اینستا و nistagram متین ستوده نیز جستجو شده به آدرس matinsotudeh است. صفحه متین 1 میلیون فالور دارد، ستوده در صفحه اینستا خود تا به حال 288 پست بارگزاری کرده و 360 صفحه را نیز دنبال می کند. همچنین صفحه اینستاگرام این بازیگر تیک آبی دارد.

حواشی

متین ستوده و همسر اولش از مواردی است که در اینترنت بسیار جستجو شده است و شاید علتش این باشد که متین در مصاحبه ای می گوید: یک نفر مرا صادقانه دوست داشت ولی من قدر احساسش را ندانستم و بی ‎‌رحمانه با او صحبت کردم، بعد که برگشتم پذیرفته نشدم، جایم پر شده بود و من دیر برگشته بودم.

متین ستوده بی حجاب نیز به مدل لباس و آرایش جنجالی این بازیگر در اکران فیلم «مسخره باز» در مهر ماه 1398 اشاره دارد که به خاطر آن به دادسرای ارشاد تهران احضار شد.  

متین ستوده بی حجاب
عکس متین ستوده در اکران فیلم مسخره باز

عذرخواهی متین ستوده با انتشار پستی در اینستاگرامش، به خاطر پوشش نامتعارفش در اکران فیلم مسخره باز بود. او در اینستاگرامش نوشت:

«با توجه به اینکه اخیرا عکس‌هایی از بنده در شبکه‌های مجازی منتشر گردیده است، صرف‌نظر از اینکه هیچگونه نیتی در جهت هنجار شکنی نداشته و ندارم، چنانچه باعث سوءاستفاده برخی شبکه‌های معاند گردیده و موجبات تکدر خاطر برخی از هموطنان عزیز را فراهم نموده است لذا از همه این عزیزان و همچنین خانواده محترم شهدا عذرخواهی می‌نمایم.»

متین ستوده بی حجاب 

متین ستوده در دورهمی برنامه مهران مدیری حضور یافت. ولی آن قسمت پخش نشد و علت این کار ممنوع التصویری این بازیگر بود.

بیماری متین ستوده به ماجرای مصاحبه ای از او اشاره دارد که در یک گفتگوی اینترنتی برای اولین بار اعلام کرد از سال 1392 درگیر بیماری «Panic attack» (وحشت زدگی) است.


آثار

این خانه دور است

این خانه دور است سریال تلویزیونی به کارگردانی بیژن بیرنگ و مسعود رسام در سال 1370 است که متین ستوده در سن 6 سالگی در نقش نوه مرحوم حمیده خیرآبادی به اسم پرستو در کنار بازیگرانی چون شهلا ریاحی، حمیده خیرآبادی، توران مهرزاد، جلال مقدم، جعفر بزرگی، مهتاج نجومی، ژاله علو، رقیه چهره‌آزاد، شهلا ناظریان، غلامحسین لطفی حضور داشت.

عملیات ۱۲۵

عملیات ۱۲۵ برای متین ستوده در نقش نیلوفر به کارگردانی محمدرضا آهنج در سال 1388 اتفاق افتاد. متین در 24 سالگی نخستین تجربه تصویری را به صورت حرفه ای در کنار بازیگرانی چون جلیل فرجاد، عبدالرضا اکبری، امیررضا دلاوری، کاوه خداشناس، ایمان صفا و... به دست آورد.

سه دونگ، سه دونگ

سه دونگ، سه دونگ سریال تلویزیونی به کارگردانی شاهد احمدلو است که در ماه رمضان 1390 از شبکه 5 سیما پخش شد. متین ستوده در سریال سه دونگ سه دونگ نقش نگین سلیمی، همسر منصور را به بازی می کند و هنرپیشگانی چون سیروس گرجستانی، محمد کاسبی، مرجانه گلچین، جواد عزتی، اشکان اشتیاق، یوسف صیادی، گیتی معینی، عباس جمشیدی‌فر، مریم معصومی، سیاوش مفیدی، داریوش سلیمی در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

متین ستوده در سه دونگ، سه دونگ
متین ستوده در سه دونگ، سه دونگ

خانه دیگری

خانه دیگری برای متین ستوده در نقش پرستو به کارگردانی بهنوش صادقی در سال 1394 اتفاق افتاد، در این فیلم هنرمندانی چون لیلا زارع، گوهر خیراندیش، پژمان بازغی، مهنوش صادقی، علیرضا جعفری، روشنک گرامی، رابعه مدنی، ناصر هاشمی به ایفای نقش پرداختند. ستوده در سن 30 سالگی اولین تجربه در سینما را با فیلم خانه دیگری به دست آورد.

متین ستوده در خانه دیگری
عکس متین ستوده در خانه دیگری

متین ستوده در فیلم زرد

متین ستوده در فیلم زرد بازیگر نقش ستاره همسر سابق شهاب (بهرام رادان) است. این فیلم در سال 1395 به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده ساخته شد و ستارگانی چون ساره بیات، مهرداد صدیقیان، بهاره کیان‌افشار، شهرام حقیقت‌دوست و آناهیتا درگاهی در آن بازی کردند.

متین ستوده در فیلم زرد
متین ستوده و بهرام رادان در فیلم زرد

متین ستوده در لیسانسه ها

متین ستوده در لیسانسه ها نقش ترانه مهاجر را به عهده داشت. این سریال به کارگردانی سروش صحت در سال 1395 ساخته شد و در آن بازیگرانی چون امیرحسین رستمی، هوتن شکیبا، امیر کاظمی، بهنام تشکر، بیژن بنفشه‌خواه، مهران رجبی، رؤیا میرعلمی، کاظم سیاحی، عزت‌الله مهرآوران، سیاوش چراغی‌پور حضور داشتند. بازیگر نقش ترانه مهاجر با سریال لیسانسه ها علاوه بر این که شهرت و محبوبیت را در سن 31 سالگی به دست آورد، نامزد بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی در هفدهمین جشن حافظ نیز شد. متین ستوده در لیسانسه ها 2 و فوق لیسانسه ها نیز حضور داشت.

متین ستوده در لیسانسه ها
متین ستوده در لیسانسه ها

متین ستوده در شب های مافیا

متین ستوده در شب های مافیا به عنوان شرکت کنده در سری سوم فصل دوم این برنامه به کارگردانی سعید ابوطالب و گردانندگی کامبیز دیرباز حضور یافت. متین در مافیا در نقش های شهروند ساده، شهردار و دکتر لکتر ظاهر شد که در مجموع عملکرد فردی او 3 باخت بود.

متین ستوده در شب های مافیا
عکس متین ستوده در شب های مافیا

متین ستوده در سریال جادوگر

متین ستوده در سریال جادوگر در ژانر کمدی به کارگردانی مسعود اطیابی در سال 1400 حضور یافت. او با بازیگرانی چون احمد مهرانفر، جواد رضویان، مریم مومن، نسیم ادبی، فقیهه سلطانی و نادر سلیمانی همکار بود. سریال جاودگر از 25 اردیبهشت 401 از شبکه نمایش خانگی آغاز و در 30 مرداد امسال به پایان رسید.

متین ستوده در سریال جادوگر
عکس متین ستوده در سریال جادوگر

لیست آثار متین ستوده

نام

سال

توضیحات

این خانه دور است

1370

در نقش پرستو

کارگردان: بیژن بیرنگ، مسعود رسام

بازیگران: شهلا ریاحی،حمیده خیرآبادی و ...

عملیات ۱۲۵

1388

در نقش نیلوفر

کارگردان: محمدرضا آهنج

بازیگران: محمد عمرانی، حسن جوهرچی و ...

سه دونگ، سه دونگ

1389

در نقش نگین سلیمی 

کارگردان: شاهد احمدلو

بازیگران: سیروس گرجستانی، جواد عزتی و ...

زمانه

1390

در نقش ستاره

کارگردان: حسن فتحی

بازیگران: پریناز ایزدیار، هومن برق‌نورد و ...

پروانه

1392

در نقش نیلوفر

کارگردان: جلیل سامان

بازیگران: سارا بهرامی، الهام چرخنده و ...

یادآوری

1392

در نقش شیوا سعادت

کارگردان: حجت قاسم‌زاده اصل

بازیگران: امیر آقایی، رؤیا تیموریان و ...

فاخته

1393

در نقش مینو

کارگردان: محمود معظمی

بازیگران: ثریا قاسمی، کمند امیرسلیمانی و ...

خانه دیگری

1394

در نقش پرستو

کارگردان:بهنوش صادقی

بازیگران: گوهر خیراندیش، پژمان بازغی و ...

میکائیل

1394

در نقش مهری موحد

کارگردان: سیروس مقدم

بازیگران: بهنوش طباطبایی، مجید واشقانی و ...

غیرعلنی

1394

در نقش دختر عنایت 

کارگردان: مهرداد خوشبخت

بازیگران:برزو ارجمند، علی دهکردی و ...

در قصه‌ها زندگی می‌کنند

1395

کارگردان: داود بیدل

بازیگران: جمشید مشایخی، مجید واشقانی و ...

چرخ فلک

1395

در نقش شراره

کارگردانان: عزیزالله حمیدنژاد، احسان عبدی پور و ...

بازیگران: اندیشه فولادوند، امیر آقایی و ...

نرگس مست

1395

در نقش مرضیه

کارگردان:سید جلال‌الدین دری

بازیگران: سعید پورصمیمی، میترا حجار و ...

زرد

1395

در نقش ستاره همسر سابق شهاب

کارگردان: مصطفی تقی‌زاده

بازیگران: بهرام رادان، ساره بیات و ...

لیسانسه‌ها

1395

در نقش ترانه مهاجر

کارگردان: سروش صحت

بازیگران: امیرحسین رستمی، هوتن شکیبا و ...

سِرِّ دلبران 

1395

در نقش راضیه

کارگردان: محمدحسین لطیفی

بازیگران: برزو ارجمند، بهاره افشاری و ...

ترمینال غرب 

1396

کارگردان: قربانعلی طاهرفر

بازیگران: ثریا قاسمی، یوسف مرادیان و ...

رالی ایرانی

1397

شرکت کننده

کارگردان: آرش معیریان

فصل شکار بادبادک ها

 

1397

پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد

کارگردان: شاهین صادقیان

۳۰/دی/۹۵

1397

کارگردان: احسان ‌حاجی ‌پور

بازیگران: سام ‌درخشانی، سمیرا حسن پور و ...


اجازه دارم جیغ بکشم؟!

1398

کارگردان: علی ساسانی نژاد

بازیگران: محمدرضا ‌شریفی ‌علیایی، علیرضا ‌شریفی و ...

سه کام حبس

1398

کارگردان: سامان سالور 

بازیگران:محسن تنابنده، پریناز ایزدیار و ...

نمایش دراکولای سفید

1398

کارگردان: محسن ‌میرزاخانی

بازیگران: سمیرا حسینی، دانیال چاووشی و ...

سهم زن

 

1400

کارگردان:  محمد ‌قنبری

بازیگران: متین ‌ستوده، سمیرا حسینی

شب‌های مافیا  1400

شرکت کننده

کارگردان: سعید ابوطالب

آهوی من مارال 1400

در نقش الناز

کارگردان: مهرداد غفارزاده

جادوگر 1400

کارگردان: مسعود اطیابی

بازیگران: احمد مهرانفر، جواد رضویان و ...

جوایز و افتخارات

عنوان

سال

توضیحات

نامزد بهترین بازیگر زن

1395

در جشنواره  سین مثل سریال

نامزد بهترین بازیگر زن کمدی تلویزیونی

1396

در هفدهمین جشن حافظ


متین ستوده
عکس اینستاگرام متین ستوده

13 حقیقت جالب درباره متین ستوده

  1. اصالت متین ستوده خرم آبادی است.
  2. پدر متین ستوده مدیر تصویر برداری بسیاری از فیلم ها و سریال ها بوده است.
  3. این هنرمند در در سن کودکی به واسطه پدرش وارد عرصه بازیگری شده است و یک بار در نقش نوه مرحوم خیرآبادی و بار دیگر در نقش نوه مرحوم اسلامی به ایفای نقش پرداخته است. 
  4. این بازیگر آزاده نامداری را بهترین دوست خود می دانست و معتقد بود که او بدشناسی آورد.
  5. این هنرمند، گلشیفته فراهانی را نابغه می داند چون استاد پیانو است و به چند زبان دنیا تسلط دارد.
  6. تئاتر برای او یک کارگاه بازیگری از صفر تا ابد است.
  7. متین ستوده عاشق سفر است.
  8. بزرگترین فوبیای متین این است که خیلی از جاهای دنیا را ندیده است.
  9. برنامه دورهمی این بازیگر خوش چهره به علت ممنوع التصویری او پخش نشد.
  10. این هنرمند با 176 سانتی متر قد، از قدبلندترین بازیگر زن ایرانی است که اغلب نگران نداشتن پارتنر هم قد در بازی است.
  11. به گفته خودش ترسی از مرگ ندارد و آن را تجریه کرده است.
  12. از سال1393 و در هنگام فیلمبرداری سریال میکائیل دچار حملات بیماری پانیک شده است.
  13. بازیگر نقش ترانه مهاجر با سریال لیسانسه 1 و 2 و فوق لیسانسه ها شهرت را به دست آورد.

مصاحبه 

مصاحبه های متین ستوده به صورت متنی و گفتگوی تصویری بسیار است. در ادامه آخرین مصاحبه این بازیگر را با برنامه تی و پلاس در تابستان 1401 را مشاهده می کنید.

عکس

متین ستوده
عکس متین ستوده و همسرش
متین ستوده
عکس متین ستوده در آهوی من مارال
متین ستوده
عکس از متین ستوده
متین ستوده
عکس های اینستاگرام متین ستوده
متین ستوده
 متین ستوده
متین ستوده
 متین ستوده و برادرش
متین ستوده
 متین ستوده
متین ستوده
عکس شخصی متین ستوده
متین ستوده
عکس متین ستوده در جشنواره فجر
متین ستوده
 متین ستوده
متین ستوده
 متین ستوده
متین ستوده
عکس متین ستوده بازیگر
متین ستوده
 متین ستوده بازیگر
متین ستوده
عکس تولد متین ستوده
متین ستوده
عکس از متین ستوده در جشنواره فیلم فجر
متین ستوده
 متین ستوده و بهرام افشاری
متین ستوده
 متین ستوده در تئاتر

پرسش های متداول

متین ستوده متولد چه سالی است؟
ستوده زاده ۲۲ اردیبهشت ۱۳۶۴ است.
سن متین ستوده؟
 متن تا امروز 37 سال سن دارد. 
اصالت متین ستوده؟
 اصالت متین ستوده به خرم آباد بر می گردد او از اقوام لر ایران است.
نقش متین ستوده در لیسانسه ها چه بود؟
ترانه مهاجر
متین ستوده قدش چنده؟
ستوده 176 سانتی متر قد دارد.
بیماری متین ستوده؟
متین مبتلا به بیماری پانیک است.
اینستاگرام متین ستوده ؟
matinsotudeh اینستای متین است.


سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی متین ستوده که با نقش ترانه مهاجر در لیسانسه ها به شهرت رسید را بررسی کردیم. ما در مطلبی بیوگرافی معصومه بافنده بازیگر سریال تمام رخ با عکس های جدید و بیوگرافی ویدا جوان بازیگر سریال تمام رخ پرداختیم که در صورت تمایل می توانید آنها را هم مطالعه کنید. اگر شما هم طرفدار این بازیگر هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی هنری اش دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5 (از 3 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد