hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > وزیر بهداشت: ۸۴درصد جمعیت هدف یک دوز واکسن کرونا زده‌اند

وزیر بهداشت: ۸۴درصد جمعیت هدف یک دوز واکسن کرونا زده‌اند

وزیر بهداشت گفت: اکنون حدود ۸۴درصد جمعیت هدف یک دوز واکسن و ۶۸درصد هم دو دوز واکسن کرونا را زدند و تا چند هفته آینده این درصد افزایش می‌یابد.
بهرام عین‌اللهی، در مراسم بزرگداشت هفته بسیج و تجلیل از بسیجیان نمونه مدافع سلامت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: هفته بسیج  یادآور حماسه‌های دفاع مقدس است که باید به‌صورت مکرر این حماسه‌‌ها و افتخارات دفاع مقدس را برای نسل جوان بیان کنیم تا بدانند در تاریخ ایران چه گذشته است؛ به‌ویژه در رابطه با مسائل پزشکی کارهای بسیار بزرگی در دفاع مقدس انجام شد که لازم است بیشتر به آن پرداخته شود.
وی با بیان اینکه گروه پزشکی در دفاع مقدس در تاریخ کشور و جهان کار بزرگی انجام داد، افزود: ایثارگری‌های آنها باید ثبت شوند و الگویی برای نسل آینده باشند. رسانه‌ها باید در این زمینه سریال‌‌های فاخری بسازند، چراکه سرگذشت این عزیزان و افتخارآفرینان برای ما بسیار آموزنده است.
عین‌اللهی خاطرنشان کرد: در وضعیت امروز نیاز به نیروهای بسیجی داریم، بسیجی به‌معنای نظامی و اسلحه‌به‌دست نیست، بلکه علم و دانش ما هم اسلحه ماست و از این طریق باید به مردم کمک کنیم. بسیجی در وزارت بهداشت یعنی نیروی جهادی، ما امروز با محرومیت‌هایی در کشور  مواجه هستیم و مردم در روستاهای دورافتاده نیاز به کمک دارند و نیاز به بسیجیانی داریم که کار جهادی انجام دهند و به دانشگاه‌‌ها و مراکز درمانی ورود کنند.
وزیر بهداشت ادامه داد: کشور مقدس ما امروزه یک نام درخشان در دنیا دارد که وقتی هر کجا می‌گویند "ایران" شاخصه‌‌ها متفاوت شده است. ایران یعنی امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، سردار قاسم سلیمانی و ایرانی کسی است که راه قاسم سلیمانی را ادامه می‌‌دهد و ایرانی امروزه با جمله "ما می‌توانیم" شناخته می‌شود. دشمن برای اینکه به اهدافش برسد می‌‌خواهد تلقین کند که ما "نمی‌‌توانیم"؛ در حالی که جمله «ما می‌‌توانیم» باید اصل کار، اعتقاد ‌و عمل بسیجی‌مان باشد.
وی در ادامه اظهار کرد: کرونا یک امتحان الهی بود که کشور ما و بسیجیان از آن سربلند بیرون آمدند. متأسفانه در کرونا تعداد زیادی از هموطنان را از دست دادیم و بیمارستان‌های ما محلی برای مبارزه با کرونا بود. همه دیدیم بسیجیان در این امتحان درخشیدند و حدود 205 شهید سلامت در گروه‌‌های پزشکی داشتیم که نشان‌دهنده روحیه ایثارگرانه و بسیجی آنهاست. حماسه اخیر ما در کرونا بحث واکسیناسیون و ابعاد مختلف آن بود که ناشناخته ماند.
وزیر بهداشت تأکید کرد: تا تیرماه حدود 5 میلیون واکسیناسیون انجام شده بود و ما در پیک پنجم روزانه حدود 50 هزار بیمار، 15 هزار بستری، 8000 بستری آی‌سی‌یو و روزی حدود 700 مرگ داشتیم که فاجعه ملی بود، اما با لطف خداوند با شروع دولت جدید و تلاش‌های انجام‌شده، در حالی که در هفته اول دولت هیچ واکسنی نداشتیم، توانستیم با کار بسیجی و جهادی در تمام وزارتخانه‌های مرتبط، هلال احمر، بانک مرکزی، رییس جمهور و... کار بزرگی کنیم.
وی ادامه داد: شاید ظرف 24 تا 48 ساعت حدود 5 میلیون واکسن وارد می‌کردیم. تا امروز 150 میلیون دوز واکسن وارد کردیم و حدود 20 میلیون هم تولید داخلی صورت گرفته است و  این استعداد وجود دارد که تولید داخل بازهم افزایش یابد و از این نظر هیچ کمبودی در کشور نداریم و در صدمین روز دولت به تزریق 100 میلیون دُز واکسن رسیدیم. اکنون حدود  84 درصد جمعیت هدف یک دوز واکسن و 68 درصد هم دو دوز واکسن زدند و تا چند هفته آینده این درصد افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: وقتی این میزان واکسن وارد کشور شد همه گفتند خب چگونه واکسن‌ها را تزریق کنیم؟ ما نیروی کافی نداشتیم و اینجا بود که بسیج وارد شد. سردار سلامی به تمام فرمانده‌های سپاه دستور نظامی دادند تا مراکز و پایگاه ‌های بسیج پای کار آیند. مردم بعد از دفاع مقدس دوباره به کمک دولت آمدند. در هر پایگاه بسیج شاید یک نفر نیروی ما باشد و سایرین نیروهای بسیج هستند و بدون جناح بندی و علایق سیاسی به مردم خدمت کردند و پای کار آمدند و بیگانگی نسل جدید بسیجی با نسل‌ های قدیمی از بین رفت و تعامل شکل گرفت و این امر می ‌تواند الگو باشد.
وی افزود: هر حرکتی که مردم پای کار آیند، موفقیت آمیز خواهد بود. در شرایطی که اکنون اکثر جاهای پیشرفته دنیا مثل آمریکا، روسیه، آلمان و... درگیر کرونا هستند، ما با این میزان واکسیناسیون بی ‌نظیر در دنیا که با حمایت مردم انجام شد، می توانیم آینده خوبی داشته باشیم، اما نباید از رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی غافل شویم.
وزیر بهداشت عنوان کرد: بسیج وزارت بهداشت باید در زمینه کار تخصصی خود کار کند و مهمترین کار ما بسیج علمی است. ما جزو اندک کشورهایی هستیم که واکسن تولید کردیم و اکنون 5 نوع واکسن فخرا، رازی، پاستور، برکت، اسپایکوژن را به بهره ‌برداری رساندیم و این یک افتخار بزرگ است. بسیج علمی در همه زمینه‌ ها آماده است و در زمینه سلول های بنیادی جزو پنج کشور اول دنیا هستیم و باید در دانشگاه‌ ها فعال باشیم. با توجه به فرمایش حضرت آقا باید به هوش مصنوعی فکر کنیم و با تکنولوژی‌های جدید باید بسیاری از کارها را به شکل دیجیتال و آی تی انجام دهیم و استفاده از هوش مصنوعی اهمیت دارد. ما هماهنگ هستیم تا با بسیج جامعه پزشکی کارهای بزرگی انجام دهیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد