hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تجمع دوباره مردم چهارمحال و بختیاری‌ در اعتراض به کمبود آب/ ‌فریاد مردم از "بی‌آبی"‌ و "سوءمدیریت" دولت روحانی‌

تجمع دوباره مردم چهارمحال و بختیاری‌ در اعتراض به کمبود آب/ ‌فریاد مردم از "بی‌آبی"‌ و "سوءمدیریت" دولت روحانی‌

ردم استان چهارمحال و بختیاری برای دومین روز تجمعی اعتراضی برگزار کردند و بی‌آبی و مشکلات آبی خود را فریاد زدند، بی‌آبی که بخشی از آن مربوط به سوءمدیریت و بخشی دیگر مربوط به خشکسالی است.
بختیاری‌ها در مراسم عزای خود ساز عزا می‌نوازند حالا اینجا استان چهارمحال و بختیاری است که مردمانش برای  خشک شدن تک تک چشمه‌های این دیار ساز عزا می‌زنند، چشمه‌هایی که خشکسالی و سوءمدیریت ریشه‌ آن‌ها را خشکانده است، علاوه بر خشکسالی انتقال آب از این استان هم بدون مدیریت و برنامه ریزی، مردم استان را دچار تنش کرده است.
اکنون نیمی از جمعیت استان چهارمحال و بختیاری یعنی حدود 460 هزار نفر در آب شرب خود مشکل دارند و همچنین آب شرب بیش از 200 روستا به گفته استاندار این استان از طریق تانکر و به صورت سیار تأمین می‌شود، تمامی نواحی شهرک‌های صنعتی این استان نیز در تامین آب شرب خود  مشکلی جدی دارند، به گونه‌ای که آب 6 شهرک صنعتی بزرگ این استان با تانکر آبرسانی می‌شود.
همچنین در آب کشاورزی که شغل بیشتر مردم این استان است مشکلات فراوانی دیده می‌شود، طرح‌های بزرگی که در سال‌های گذشته مردم استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند بدلیل عدم تخصیص آب، معطل مانده و کشاورزان بیکار منتظر نشسته‌اند.
روز گذشته مردم این استان برای رساندن صدای خود به مسئولان تجمع اعتراضی و مردمی برگزار کردند و درد بی‌آبی را فریاد زدند، بارها مسئولان هشدار داده‌اند و حتی گاهی به ناچار برای باور این فاجعه قسم خورده‌اند که کسی باید این استان را ببیند اما همچنان آب شرب، کشاورزی و آب صنعت این استان با مشکل رو به رو است.
امروز نیز برای دومین روز، مردم استان با برگزاری تجمعی مردمی و اعتراضی، بی‌آبی را فریاد زدند، بی‌آبی که بخشی از آن مربوط به خشکسالی و بخشی دیگر مربوط به سوءمدیریت در دولت‌های پیشین است.
به طور واضح دولت سابق یعنی دولت روحانی، سوء مدیریتی گسترده در حق مردم این استان داشته است که به عنوان مثال می‌توان به طرح ملی بن-بروجن که مصوب دو دولت است و مورد تاکید و دستور وزارت کشور است اشاره کرد، طرحی که دقیقا بر اثر بی‌کفایتی برخی هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.


 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد