hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > درمان خانگی موثر برای گوش درد

درمان خانگی موثر برای گوش درد

“گوش درد” یکی از دردهای آزار دهنده ای است که میتوان با استفاده از طب سنتی و گیاهان دارویی آن را تسکین داد اما در در مواقع شدید حتما با پزشک مراجعه نمایید.
دردی بسیار آزار دهنده که شما را کلافه کرده است ، منظورمان دندان درد یا سردرد میگرنی نیست بلکه در این بخش از سلامت نمناک در مورد گوش درد خواهیم گفت و اینکه چطور با ترکیبا و مواد اولیه ی گیاهی که در منزل دارید نسخه های درمان گوش درد طب سنتی را آماده کنید و سریع درد خود را رفع کنید.

گوش درد
درمان معجزه انگیز خانگی گوش درد

درمان خانگی گوش درد

1. روغن زیتون
این موثرترین درمان خانگی برای گوش درد است چیزهایی که شما باید انجام دهید این است که 3-4 قطره از روغن زیتون ولرم را در گوش خود قرار دهید. مطمن باشید که روغن خیلی داغ نباشد، که پرده گوش را می سوزانید. شما همچنین می توانید توپ پنبه ای را در روغن زیتون فرو کنید و آن را در گوش خود قرار دهید. روغن زیتون به عنوان یک روان کننده عمل می کند و گوش را از عفونت ، پاک می کند.
درمان گوش درد با عسل
گوش درد را با روغن زیتون درمان کنید
 
2. کمپرسورهای گرم و سرد:
یک بطری آب داغ یا یک پد داغ بکشید و آن را روی گوش خود بگذارید. گرمای آزاد شده به وسیله کمپرسورهای گرم درد گوش را تسکین می دهد. همچنین گردش خون را بهبود می بخشد. شما همچنین می توانید از بسته سرد به مدت 20 دقیقه برای بیرون گوش خود استفاده کنید. این نیز درد را کاهش می دهد .
3. سیر:
سیر دارای خواص آنتی بیوتیک و ضد درد است. سیر را له کنید یا آنرا ریز ریز کنید و چند دقیقه در روغن کنجد حرارت دهید. بعد از اینکه کمی خنک شد، آن را صاف کنید. 2-3 قطره از این روغن را برای درد گوش خود قرار دهید. متناوبا، گل سیر را پوست بکنید و آن را درون گاز استریل بپیچانید و درون گوش خود قرار دهید ،تا از آسیب گوش جلوگیری کند .
سیر
درمان گوش درد با سیر
 
4. پیاز:
خواص ضد عفونی کننده پیاز، به سرعت به درد گوش کمک می کند. پیاز را رنده کنید تا آبش بیرون بیاید. چند قطره از این آب پیاز را در گوش خود قرار دهید. شما همچنین می توانید کمی از آب پیاز را برای نتیجه گیری بهتر گرم کنید. شما همچنین می توانید گوشبند پیاز را تهیه کنید. نیمی از یک پیاز را حرارت داده و آن را روی گوش آسیب دیده نگه دارید. خواص ضد میکروبی روغن پیاز التهاب را کاهش می دهد و گرمای آن، موجب آرامش گوش می شود.
5. سرکه سیب و آب:
تحقیقات ثابت کرده اند سرکه رقیق شده برای درمان عفونت گوش موثر است . سرکه سیب و آب را با الکل مخلوط کنید و چند قطره از آن را در گوش خود قرار دهید. این روش به درستی درمان می کند اگر 2-3 بار در روز تکرار شود.
6. زنجبیل:
زنجبیل به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می کند؛ از این رو، برای کاهش درد گوش عمل می کند.آب زنجبیل تازه را بگیرید و 2-3 قطره از آن را داخل گوشی که درد دارد بپاشید.شما همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری زنجبیل خرد شده و 2 قاشق غذاخوری روغن کنجد را گرم کنید . این روغن را به صورت خارجی برای درمان گوش بمالید.
درمان گوش درد با سیر
گوش درد را با زنجبیل درمان کنید
 
7. تربچه:
تربچه حاوی اسید های فنلی است که خواص آنتی بیوتیک و ضد التهابی دارند ،و کمک می کند تا از عفونت خلاص شوید .چند تا از تربچه ها را له کنید و آن را در روغن خردل گرم کنید.اجازه دهید تا سرد شود، سپس صاف کنید.چند قطره از این روغن را در گوش خود قرار دهید.
8. عسل:
عسل در طبیعت گرم است.این می تواند به آرامی در خارج از کانال گوش به کار برده شود.برای این منظور، می توانید از عسل خام یا محلی یا مانوکا استفاده کنید.خواص ضد التهابی آن برای درمان گوش درد مفید است.
9. نمک:
چهار یا پنج تا قاشق غذا خوری نمک را در یک ماهی تابه حرارت دهید، تا قهوه ای شود.یک پارچه تمیز را بردارید و نمک را روی آن بپاشید.آن را روی گوش آلوده قرار دهید.اگر هر روز آن را برای 2-5 دقیقه روی گوش قرار دهید، قطعا درد را کاهش خواهد داد.
درمان گوش درد با پیاز
درمان خانگی گوش درد با نمک
10. دانه های کروم
روغن دانه کروم، فورا درد گوش را از بین می برد.ضد باکتری، ضد قارچ و ضد عفونی کننده در طبیعت است .روغن دانه کروم ولرم را بردارید و 2-3 قطره از آن را در گوش خود قرار دهید.روغن دانه کروم باید به شیوه ی خالص مورد استفاده قرار گیرد، یعنی هیچ روغن دیگری نباید با آن مخلوط شود.برای نتایج بهتر، قبل از اینکه داخل کیسه بریزید، این درمان خانگی را انجام دهید.
11. جویدن آدامس:
تغییر فشار هوا یکی از دلایل گوش درد است.هنگامی که آدامس میجویید، ماهیچه هایی که هوا را به داخل گوش میبرند، فعال میشوند.این فشار ،گوش شما را آزاد می کند و درد را درمان می کند .
نکته:جویدن آدامس برای بچه های کوچک ایمن نیست، زیرا ممکن است آنها را در معرض خفگی قرار بده .
درمان گیاهی گوش درد
درمان گوش درد با جویدن آدامس
12. دارچین:
دارچین خواص ضد التهابی دارد که به درمان گوش درد کمک می کند.کمی پودر دارچین را بردارید و آن را با روغن زیتون گرم کنید.اجازه دهید برای چند ساعت سرد شود و سپس آن را صاف کنید.برای رها شدن از درد ،از این روغن به عنوان قطره گوش استفاده کنید.
13. میخک:
میخک را لای یک پارچه پنبه ای بپیچید و آن را در گوش قرار دهید، تا از آسیب دیدن گوش خلاص شوید.
14. برگ های ریحان:
برگ های ریحان در طبیعت ضد باکتری هستند و به دفاع در برابر باکتری ها کمک می کنند.چند تا برگ ریحان را بردارید و آنها را له کنید و آب آنها را بگیرید.2-3 قطره از این آب را در گوش آلوده قرار دهید.
درمان خانگی گوش درد 
15. روغن اسطوخودوس:
اسانس های روغن ،گوش درد را به طور موثر درمان می کنند.آنها همیشه با روغن حامل استفاده می شوند.10 قطره اسانس روغن درخت چای و اسانس روغن اسطوخودوس را با ¼ فنجان روغن زیتون مخلوط کنید.2-3 قطره از آن را بر روی درد گوش بگذارید.این باعث کاهش التهاب و عفونت می شود .
16. روغن اوکالیپتوس:
چند قطره از روغن اوکالیپتوس را در یک کاسه آب جوش مخلوط کنید.یکقاشق چای خوری ویکس را به این مخلوط اضافه کنید.بخار را استشاق کنید، این فشار را آزاد می کند و جرم گوش را از بین می برد و به دلیل خواص ضد التهابی آن، درد می گیرد.
درمان گوش درد
گیاهان دارویی برای درمان گوش درد

17.نعناع:
هر دو آب نعناع و روغن را می توان برای بهبود درد گوش استفاده کرد.نعناع دارای ویژگی ضد التهابی است، که التهاب را آرام می کند .چند تا از برگ های نعناع را له کنید و آب آن را بگیرید.2-3 قطره از این آب را داخل گوش خود بریزید.یا روغن نعناع را در خارج از گوش قرار دهید.مطمئن شوید که هیچ قطره ای به داخل گوش نریزد.
18. روغن ملوین:
خواص ضد التهابی مولین ،التهاب را درمان می کند.بدین وسیله درد گوش را نیز درمان می کند.برای درمان درد گوش، گل و جوانه مولین را برای یک یا دو هفته در روغن زیتون خیس کنید.سپس، روغن را صاف کرده و چند قطره از آن را به گوش آلوده وارد کنید تا درمان شود.
19. شیرین بیان:
گیاه شیرین ییان را در کره حرارت قرار دهید.این خمیر باید به صورت خارجی روی گوش آسیب دیده استفاده شود.به علت خواص ضد التهابی آن، باعث کاهش سریع گوش درد مزمن می شود.
گوش درد در کودکان
تاثیر شیرین بیان برای درمان گوش درد
20. برگ انبه:
برگ های انبه دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند، که سرعت درمان را افزایش میدهند و باعث کاهش درد گوش می شوند.چند تا از برگ های انبه را بجوشانید و آب آن را بگیرید.چند قطره از این آب را به داخل گوشی که درد میکند، بپاشید.برای به دست آوردن نتایج دلخواه هر شب استفاده کنید.
21.روغن گوتودی؛
روغن گاتوید دارای خواص ضد التهابی است ،که به کاهش سطح التهاب کمک می کند.1 قاشق چای خوری روغن گاتوید با 3 قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید.این مخلوط را حرارت دهید و سپس اجازه دهید، تا سرد شود.4-5 قطره از آن را در گوش خود قرار دهید.
22. یاس هندی:
یاس هندی ،دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری فوق العاده است .چند برگ، از این گیاه را له کنید و آب آن را بگیرید.چند قطره از آن را در گوش خود بپاشید ،یا آن را درتوپ پنبه ای خیس کنید و آن را چند دقیقه در گوش خود قرار دهید.
گوش درد
درمان های گیاهی برای گوش درد
23. روغن درخت چای:
روغن درخت چای ،دارای خواص ضد التهابی است که درد گوش را درمان می کند .روغن زیتون را در یک تابه حرارت داده و چند قطره از روغن درخت چای را به آن اضافه کنید.مخلوط را خوب تکان دهید.آن را در یک قطره چکان قرار دهید و چند قطره در گوش آسیب دیده بریزید.روغن مایع یا روغن گیاهی می تواند به جای روغن زیتون استفاده شود.
24. اکیناسه(سرخارگل):
اکیناکوزید موجود در اکیناسه به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند . این سیستم بدن را با نگه داشتن عفونت در خلأ مصون نگه میدارد.این به همان اندازه در درمان عفونت گوش اثر می گذارد .
اکیناسه
درمان گوش درد با گیاه اکیناسه
25.گیاه سداب:
ساقه آنرا در پارچه پنبه ای بگذارید و آن را در گوش برای کاهش درد قرار دهید .
26. گیاه خرفه:
شما می توانید از این گیاه تازه به صورت خارجی برای درمان گوش درد استفاده کنید.این گیاه دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است .

توصیه هایی برای کاهش و تسکین گوش درد

آنچه باید انجام دهید :
در موقعیت صحیح بخوابید .
افزایش ویتامین C (لیمو، پرتقال، گواوا و سایر مواد غذایی مرکبات) را افزایش دهید، زیرا ایمنی بدن ما را بهبود می بخشد.اگر درد طولانی مدت باقی بماند، با متخصص ENT مشورت کنید.گوش خود را در صورتی که صدایی بلند است ،ببندید.بعد از حمام کردن یا شنا کردن، گوشها را به درستی خشک کنید .بدن خود را هیدراته نگهدارید.دست ها را بطور مرتب بشویید. 
لیمو و پرتقال
آنچه باید انجام ندهید:
هر چیزی را در گوش خود فرو نکنید، مانند نوک پنبه یا هر شیء تیز .از قطره های گوش که خیلی گرم یا خیلی سرد هستند، استفاده نکنید.از سیگار کشیدن اجتناب کنید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد