hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > خواص کاهو قرمز و عوارض آن

خواص کاهو قرمز و عوارض آن

در این مطلب شما می توانید خواص کاهو قرمز را بخوانید. طبع این کاهو سرد و تر است و برای برخی از افراد مناسب نمی باشد، بنابراین سعی کنید اطلاعات خود را در مورد موادی که قرار است وارد رژیم غذایی خود کنید بالا ببرید تا مشکلی برای شما ایجاد نگردد.
کاهو قرمز یکی از بهترین کاهوهایی می باشد که معمولا در انواع سالادها از آن استفاده می شود. خواص کاهو قرمز را در ادامه بیان کرده ایم تا بتوانید اطلاعات بیش تری در مورد این سبزی خوشمزه داشته باشید و بیش تر از آن در سالادهای خود استفاده کنید.

خواص کاهو قرمز و عوارض آن

کاهو قرمز بیش تر در کشور ایتالیا یافت می شود و یک نوع کاهو رومی می باشد که برای بسیاری از مشکلات انسان مانند فشار خون و … مفید است. خاصیت هایی که این نوع کاهو دارد به شما کمک می کند تا در کم ترین زمان بتوانید مشکلات خود را با کم ترین هزینه درمان کرده و از عوارض دارو های شیمیایی پیشگیری کنید.
خواص کاهو قرمز

آبرسانی مناسب

شاید برایتان جالب باد که بدانید این کاهو ۹۵ درصد از آب تشکیل شده است و اگر از آن استفاده کنید قطعا می توانید میزان آبی که بدنتان نیاز دارد را به آن برسانید. البته این کاهو نمی تواند جایگزین آب شود ولی می تواند از بروز گرسنگی های زیاد پیشگیری کرده و منجر به بهبود سلامتی بدن شود.


پیشگیری از بیماری ها

کاهوی قرمز می تواند با آنتی اکسیدان هایی که دارد بسیاری از رادیکال های آزاد را خنثی کرده و جلوی بسیاری از بیماری های خطرناک مانند سرطان را بگیرد. تمامی آنتی اکسیدان هایی که دارد را برایتان بیان می کنیم و کاربرد آن را نیز خواهیم گفت.
  • آنتی اکسیدان بتا کاروتن

این آنتی اکسیدان برای سلامت چشم ها بسیار مفید است و در بدن تبدیل به ویتامین A  می شود. در واقع اگر کار شما با کامپیوتر می باشد و یا چشم هایتان در معرض نور خورشید قرار می گیرد می توانید با استفاده از کاهوی قرمز میزان آسیب پذیری را به حداقل برسانید. بیش ترین تاثیری که این کاهو بر روی چشم ها دارد این است که می تواند از دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد.
استفاده از کاهو قرمز و پیشگری از بیماری ها
  • آنتی اکسیدان های فلاونوئید

این نوع از آنتی اکسیدان ها بیش تر شامل آنتوسیانین ها می باشد. آنتوسیانین ها می تواند با کاهش التهابات درونی خطر ابتلا به بیماری های قلبی و ریوی را کاهش داده و با کنترل و کاهش کلسترول بد خون خطر سکته های مغزی و قلبی را به شدت کاهش می دهد.
  • ویتامین C

مقادیر بسیار زیادی از این ویتامین درون کاهوی قرمز وجود دارد که مانند یک آنتی اکسیدان بسیار قوی عمل می کند و از بروز سرطان ها بسیار زیادی پیشگیری خواهد کرد بنابراین خوردن این کاهو و وارد کردن آن در رژیم غذایی خود خالی از لطف نمی باشد.

سلامت قلب

یادتان باشد که هیچ مطالعه کاملی بر روی این کاهو صورت نگرفته است ولی برخی از موادی که درون آن یافت می شود می تواند به سلامت قلب شما کمک کند و از این مواد می توان به منیزیم و پتاسیم اشاره کرد. این مواد می تواند به آرامش قلب کمک کرده و انقباض های قلب را راحت تر می کنند. در نظر داشته باشید که هرچه بیش تر از میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی خود استفاده کنید بیش تر می توانید از بروز بیماری های قلبی و ریوی پیشگیری کنید.
استفاده از کاهو قرمز و تضمین سلامت قلب

تقویت بدن با ویتامین A

یکی دیگر از خواص کاهو قرمز این است که دارای ویتامین A می باشد. این ویتامین تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامتی بدن و تقویت سیستم ایمنی دارد و همچنین می تواند با افزایش رشد سلولی به بینایی بهتر و سلامت چشم ها کمک کند. یادتان باشد که اگر کمبود ویتامین A داشته باشید برخی از اندام هایتان به خوبی کار نخواهند کرد و عملکرد آن ها مختل خواهد شد.

پیشگیری از مشکلات خونی

مشکلات خونی که برای بسیاری از افراد ایجاد می شود به دلیل کاهش ویتامین K می باشد و اگر از کمبود این ویتامین رنج می برید می توانید این کاهو خاص را وارد رژیم غذایی خود کنید و در نتیجه از بروز مشکلاتی مانند کمبود آهن، لخته شدن خون و خون ریزی های شدید پیشگیری کنید. البته کمبود این ویتامین یک مشکل بسیار بدتری را نیز ممکن است برایتان ایجاد کند و آن هم پوکی استخوان می باشد. اگر دار پوکی استخوان شوید شکستگی ها و مشکلات بسیار زیادی برایتان ایجاد خواهد شد و در نتیجه نمی توانید فعالیت های سنگین را انجام دهید.

کنترل فشار خون

بالا رفتن فشار خون می تواند نشانه ای از کاهش پتاسیم در بدن باشد بنابراین اگر شما یک رژیم مناسبی داشته باشید که پتاسیم در آن به اندازه کافی وجود داشته باشد فشار خون شما کنترل خواهد شد و از یک حدی بالا تر نخواهد رفت. اگر بتوانید به طور منظم فشار خون خود را کنترل کنید می توانید از بروز مشکلات قلبی و عروقی پیشگیری کنید.
سالاد کاهو قرمز

لاغری

یکی دیگر از مهم ترین خواص کاهو قرمز این است که کالری بسیار کمی دارد و شما با خوردن آن احساس سیری خواهید کرد و تا مدت ها دیگر غذایی نمی خورید. کاهش کالری مصرفی نسبت به نیاز روزانه یکی از راه هایی می باشد که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

درمان سندروم پای بی قرار

یکی از اصلی ترین دلایلی که منجر به ایجاد این نوع سندروم خواهد شد کمبود آهن در بدن می باشد. اگر شما به این بیماری مبتلا باشید ممکن است مشکلات بسیاری را برای افرادی ایجاد کنید که در اطراف شما می خوابند. استفاده از کاهو قرمز به صورت مداوم می تواند این بیماری را کنترل کرده و یا حتی از ابتلا به آن پیشگیری کنید.

پیشگیری از نقرس

نقرس یکی از بیماری های بسیار دردناک می باشد و حالت بدی را برایتان ایجاد خواهد کرد. یادتان باشد که استفاده از ویتامین C می تواند میزان ابتلا به این بیماری را به میزان بسیار زیادی کاهش دهد. کاهو قرمز نیز دارای میزان بسیار زیادی ویتامین C می باشد و اگر بتوانید از آن استفاده کنید دیگر نیازی به نگرانی در مورد بیماری سخت نقرس نیست.
خواص کاهو قرمز

کاهش استرس و افسردگی

استرس و افسردگی بیش تر به دلیل کمبود ویتامین هایی از گروه ویتامین B  رخ می دهد. جالب است بدانید که کاهو قرمز رومی دارای انواعی از ویتامین های گروه B می باشد و می تواند میزان افسردگی و اضطراب شما را کاهش داده حتی آن را به مرور زمان درمان خواهد کرد.

عوارض کاهو رومی

خواص کاهو قرمز را برایتان بیان کردیم ولی جالب است بدانید که همه افراد نمی توانند از آن استفاده کنند زیرا این کاهو می تواند برای آن ها عارضه زیادی ایجاد کند. از عوارضی که برای برخی از مصرف کنندگان ایجاد می شود می توان به واکنش های آلرژیک بدن و تداخل های دارویی آن اشاره کرد.
واکنش های آلرژیکی بسیار ساده اند و شما می توانید به راحتی آن ها را تشخیص دهید و عموما شامل خارش قسمت هایی از بدن می باشد و در مورد تداخل های دارویی باید بدانید که این کاهو بیش تر با دارو های منعقد کننده خون مانند قرص وارفارین و دارو های مشابه تداخل دارد. بهتر است قبل از استفاده از این کاهو حتما با یک پزشک در مورد تداخلات آن و داروهایی که استفاده می کنید مشورت کنید.

طبع کاهو رومی

یکی دیگر از چیز هایی که باید در رابطه با این کاهو بدانید این است که طبع آن سرد و تر است. این کاهو دارای یک سری از ویتامین های مفید برای بدن مانند ویتامین A، B6، C و ویتامین K، تیامین، ریبو فلاوین، پتاسیم، منیزیم، آهن و فیبر می باشد. در نظر داشته باشید که طعم و مزه آن تفاوت چندانی با کاهو سبز ندارد و می توان گفت در بر گیرنده خواص کاهو سبز نیز می باشد.
عوارض کاهو رومی

موارد استفاده کاهوها

شاید برایتان سوالی ایجاد شود که چگونه می توان از این نوع کاهو استفاده کرد؟ این سوال جواب بسیار ساده ای دارد و شما می توانید به چندین روش مختلف از این کاهو استفاده کنید. روش های استفاده از کاهو قرمز عبارت است از:
  • تهیه سالاد
  • تهیه ساندویچ
  • تهیه سوپ
  • تهیه خوراک سبزیجات
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد