hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > نواندیشی در حوزه اقتصادی جای کهنه پرستی را بگیرد

نواندیشی در حوزه اقتصادی جای کهنه پرستی را بگیرد

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: امیدوارم نواندیشی و افکار نو در حوزه اقتصادی جای کهنه پرستی را بگیرد.

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: امیدوارم نواندیشی و افکار نو در حوزه اقتصادی جای کهنه پرستی را بگیرد.

کامران کلانی در آئین اختتامیه هفته کار آفرینی با رویکرد تحولات دیجیتال و دوران پسا کرونا اظهار داشت: امروز یکی از روزهای شیرین دوره کاری من است زیرا بیننده افکار و نو نگاه‌های نو در استان هستم.

وی افزود: دولت قوی و مقتدر دولتی است که فرش قرمز پیش پای افراد هنرمند نو اندیش، صنعتگران و کارآفرینان بیاندازد زیرا آینده کشور دست این افراد است و باید از آنها تقدیر کرد.

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد: ارزشی‌ترین عناصر کشور و مولدترین افراد اقتصاد کشور افراد برای تغییر بزرگ کارآفرینان هستند و باید در این میان به امید غلبه نو اندیشی بر کهنه اندیشی در این حوزه باشیم.

عضو هیئت مدیران کانون کارآفرینی اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: تفاوت عمده بین کارآفرینی و کار فرما وجود دارد، فرد می‌تواند کارفرمای صدها نفر باشد اما کارآفرین نباشد میان این دو تفاوت عمیقی وجود دارد، کار آفرین عنصر نگاه نو و نوآوری دارد.

ماکان آریا پارسا ادامه داد: موتور محرک اقتصاد سراسر دنیا کارآفرینی است، اگر در چاه نفت را ببندد و کار آفرینی را گسترش دهند اقتصاد کشور مشکلی نخواهد داشت زیرا این راهی است که تمام دنیا در حال طی کردن آن هستند.

همچنین رئیس کانون کارآفرینان استان اصفهان در این مراسم اظهار داشت: هفته جهانی کارآفرینی به پایان رسید اما امروز روز آغاز سال کارآفرینی است و این مراسم یک افتتاحیه برای سالی است که کارهای سختی در آن پیش رو دارید.

وی افزود: اعتقاد دارم که کارآفرینان دنیا را به محل بهتری برای زندگی می‌کنند و من و همه ما مدیون کارآفرینان هستیم زیرا باعث شدند بهتر زندگی کنیم و آنها دنیا را دگرگون خواهند کرد.

مهدی شیخ سجادیه ادامه داد: اهداف متعددی در کانون کارآفرینان استان اصفهان داریم که همه در حول یک محور هستند که آن ترویج فرهنگ کارآفرینی است و اگر این فرهنگ نهاده شود فکر می‌کنم کار بزرگی انجام داده‌ام.

وی تصریح کرد: انتقال فرهنگ کارآفرینی به مقاطع ابتدایی و پایین‌تر و ترویج فرهنگ کارآفرینی در زیست بوم کارآفرینی از جمله اهداف ما است که در کانون کارآفرینی آن را مدنظر داریم.

همچنین رئیس کمیسیون تجاری‌سازی سازمان ملی کارآفرینی ایران در این جلسه اظهار داشت: نوآوری لزوما اختراع نیست، نوآوری می‌تواند در بسته‌بندی یا تبلیغات یا زنجیره توزیع باشد و همین تبدیل تفکر به عمل می‌تواند یک نوآوری باشد.

وی با تاکید بر اینکه هنر یک کارآفرین تبدیل تهدید به فرصت است، افزود: کرونا زمانی که به داخل کشور آمد سبک زندگی ما را تغییر داد و زندگی ما قبل و بعد کرونا تقسیم شد و سبک زندگی را تغییر داد و این تغییر سبک زندگی یک فرصت بود.

احسان قاسمی تاکید کرد: مثل گذشته نمی‌توان یک کسب و کار ایجاد کرد که سال‌ها بماند امروز یک کسب و کار نیاز به نوآوری دارد و باید دید اصلاحی به کسب و کارها داشت تا بتوان در فضای فعلی فعالیت کرد.

همچنین عضو هیئت علمی کمیته کسب و کار مجمع تشخیص مصلحت نظام در این آیین اظهار داشت: هفته کارآفرینی تمام شد اما این آغاز راه است، من در طول تمام دوران کاری‌ام هرگزمعنی شکست را نفهمیدم اما معنی تجربه را خیلی خوب فهمیدم نباید برای یک کارآفرین لفظ شکست را به کار برد.

وی با تاکید بر اینکه تبدیل اندیشه به عمل کارآفرینی می‌شود، افزود: اینکه سال کاری امسال برای کارآفرینی بانوان نامگذاری شده اتفاق بسیار خوبی است، اگر ایران می‌خواهد هویت خود را بیدار کند باید از بانوان استفاده کند.

بهروز فروتن ابراز داشت: کمبود ما در حوزه آب کمبود مدیریت است، کشاورزی هویت ملی ما است و معتقدم هر استان با تکنولوژی جدید می‌تواند جمعیت ۱۰۰ میلیون نفر را از لحاظ غذایی تامین کند و باید در این راستا منابع انسانی تقویت شود.

همچنین یکی از کارآفرینان برتر این اختتامیه اظهار داشت: باید مسئولین برای کارآفرینان بستر ایجاد کنند، مسئولین ما باید برای جوانان و کارآفرینان بستر ایجاد کنند و لازم است ترس مسئولین ریخته شود.

محمد عصار زادگان افزود: باید بستر در رده‌های پایین‌تر آغاز شود، اگر بخواهیم به جامعه کمک کنیم باید بستر ایجاد کنیم که افراد به چشم بد بهم نگاه نکنند و مشکلات اقتصادی جامعه حل شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
احمدرضا منزه
احمدرضا منزه
خبرنگار اقتصادی

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد