hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آذربایجان غربی > آمار فوتی های کرونا در آذربایجان غربی دو رقمی شد/فوت ۱۵ بیمار

آمار فوتی های کرونا در آذربایجان غربی دو رقمی شد/فوت ۱۵ بیمار

 رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی گفت: در شبانه روز گذشته آمار فوتی های استان دو رقمی شده و ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

علی احمد آقاپور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ بیمار مبتلا به کرونا شامل ۵ نفر در ارومیه، سه نفر در خوی، دو نفر در سلماس، دو نفر در نقده و سه بیمار در شهرهای اشنویه، ماکو و مهاباد فوت کرده و مجموع فوتی‌های کرونا در استان به هفت هزار و ۵۹ نفر رسید.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته، ۲۸۵ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۱۲۵ تن از آنان در مراکز درمانی بستری شدند، ادامه داد: با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۸۱۶ نفر رسید که از این تعداد ۴۱ نفر در ارومیه، ثبت شده است.

آقاپور با اشاره به خروج ۴ شهرستان استان از وضعیت قرمز کرونایی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰۳ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و۴۰ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

رئیس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۴ شهر شوط، پلدشت، چایپاره و سردشت از وضعیت قرمز خارج شده اند، گفت: در حال حاضر شهرهای اشنویه و پیرانشهر قرمز، شاهین دژ و چالدران زرد و ۱۴ شهر دیگر نارنجی هستند.

آقاپور در مورد وضعیت کلی استان در خصوص استقبال از واکسیناسیون افزود: به طور کلی دوز اول ۸۵ درصد تزریق شده و در بعضی از شهرها مثل ارومیه بیشتر از ۹۰ درصد مردم واکسن دریافت کرده اند و دوز دوم نزدیک به ۷۰ درصد تزریق شده است.

وی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۵ هزار دز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شد و با انجام این تعداد تزریق، کل واکسن‌های تزریق شده در استان به چهار میلیون و ۲۸ هزار دز رسید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد