hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بیماران مبتلا به "نقرس" این نکات تغذیه‌ای را رعایت کنند

بیماران مبتلا به "نقرس" این نکات تغذیه‌ای را رعایت کنند

یک کارشناس ارشد تغذیه رژیم غذایی مناسب را برای بیماران مبتلا به «نقرس» ضروری دانست و به تشریح برخی از این نکات ضروری پرداخت.
لاله مظفری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به لزوم رعایت برخی نکات تغذیه ای در بیماران مبتلا به "نقرس" گفت: این بیماری به دنبال افزایش میزان اسید اوریک خون ایجاد می شود و نیاز است افراد برای کنترل بیماری، در کنار مصرف دارو، رژیم غذایی مناسبی متناسب با شرایط بیماری هم داشته باشند.
وی افزود: اگر در این بیماران مصرف دارو سر وقت نباشد و از طرفی رژیم غذایی مناسب رعایت نشود، علاوه بر عوارض مختلف بیماری، افراد به سنگ کلیه هم مبتلا می شوند، بنابراین در این بیماران رژیم غذایی مشابه بیماران مبتلا به سنگ کلیه است.
مظفری گفت: این بیماران در مصرف منابع پروتیینی بجز لبنیات و تخم مرغ محدودیت داشته و باید مواد غذایی مانند انواع گوشت که سرشار از پروتئین هستند را با نظر مشاور تغذیه مصرف کنند.
این کارشناس تغذیه بر مصرف آبلیمو و لیموی تازه در برنامه رژیم غذایی این بیماران تاکید کرد و افزود: لیمو پتاسیم بالایی دارد و مصرف آن می‌تواند میزان پتاسیم در مایعات بدن این بیماران را افزایش دهد و از بروز سنگ کلیه در این بیماران پیشگیری کند.
مظفری در خصوص رژیم کاهش وزن شدید در این بیماران هشدار داد و افزود: کاهش وزن شدید می تواند موجب افزایش اسیداوریک در این بیماران شده و عوارض بیماری نقرس را تشدید کند.
کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در همین راستا این بیماران در صورت تمایل به داشتن رژیم غذایی حتما باید با پزشک خود مشورت کرده و از مشاور تغذیه مشورت بگیرند.
مظفری مصرف روزانه دو تا 2.5 لیتر مایعات را هم برای این بیماران مفید دانست.
این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: رعایت این نکات تغذیه ای در کنار مصرف به موقع داروها می تواند موجب کنترل موثر بیماری نقرس و جلوگیری از بروز عوارض آن شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد