hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > قرمز کرونایی از استان مرکزی رفت/آبی برگشت

قرمز کرونایی از استان مرکزی رفت/آبی برگشت

بالاخره پس از مدت ها، وضعیت آبی کرونایی به استان مرکزی بازگشت و در حال حاضر دو شهرستان از ۱۲ شهرستان این استان رنگ آبی کرونایی به خود گرفته اند.
به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی شهرستان های استان مرکزی، ۱۰ شهرستان دیگر این استان در حال حاضر در وضعیت زرد قرار دارند و از وضعیت نارنجی هم در این استان خبری نیست.
سیدمحمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این باره گفت: خوشخبتانه تلاش و همکاری مردم و مسئولین، نتیجه داد و رنگ های قرمز و نارنجی بالاخره از استان مرکزی رخت بر بستند.
وی تاکید کرد: رسیدن به این رنگ بندی نتیجه تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی مدافعان سلامت، مسئولین و البته همکاری و همراهی جانانه مردم است. البته این وضعیت بسیار شکننده و حساس است و با ساده انگاری و عادی انگاری قطعا به شرایط بحرانی قبل باز خواهیم گشت.
او از مردم استان خواست تا با در پیش گرفتن همین منوال و البته جدیت بیشتر در رعایت پروتکل ها بهداشتی، این رنگ بندی را حفظ و برای بهتر شدن آن تلاش کنند چراکه ممکن است هر لحظه و با کوچکترین سهل انگاری تلاش چندین ماهه مدافعان سلامت و مسئولین و البته تحمل سختی های فراوان خود مردم، برباد رود.
دکتر جمالیان در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام رنگ بندی کرونایی استان، ۱۰ شهرستان اراک، ساوه، کمیجان، فراهان، شازند، خمین، دلیجان، تفرش، آشتیان، محلات در وضعیت زرد قرار گرفته اند، همچنین در این اعلام رنگ بندی که مربوط به  ۲۹ آبان است، دو شهرستان زرندیه و خنداب نیز آبی شده اند.
به گزارش ایسنا، به نقل از علوم پزشکی اراک، او به اثر گذاری رعایت پروتکل ها و البته واکسیناسیون اشاره و تاکید کرد و گفت: شهرستان های خنداب و زرندیه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن از وضعیت زرد به آبی و شهرستان های اراک، محلات، آشتیان و تفرش نیز با همین روش از وضعیت نارنجی در هفته های گذشته به وضعیت زرد رسیده اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد