hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعطیلی ۲۰درصد اسباب بازی فروشی‌های همدان

تعطیلی ۲۰درصد اسباب بازی فروشی‌های همدان

رئیس اتحادیه خرازی فروشان استان همدان گفت:شرایط کرونا ۲۰ درصد اسباب بازی فروشی‌های سطح شهرستان همدان را به تعطیلی و ابطال پروانه کسب کشانده است.
امیر گلبخش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تعداد  ۴۷ واحد اسباب بازی فروشی کودکان در سطح شهرستان همدان، اظهار کرد: پیش از کرونا تعداد ۵۷ اسباب فروشی در سطح شهرستان دارای فعالیت بودند که به دلیل شرایط کرونا و کسادی بازار در دوسال گذشته تعداد ۱۰ واحد از اسباب بازی فروشی‌های شهرستان اقدام به تعطیلی و ابطال پروانه کسب خود کرده‌اند.
وی با بیان اینکه شرایط کرونا ۲۰ درصد اسباب بازی فروشی‌های سطح شهرستان همدان را به تعطیلی و ابطال پروانه کسب کشاند و اسباب بازی فروشی‌های این شهرستان  از شرایط کرونا  ۷۰ درصد دچار آسیب شدند،افزود: در دو سال گذشته به  دلیل  شیوع کرونا و کاهش  میهمانی‌ها و کادو و جشن و کمتر بیرون آمدن کودکان میزان فروش واحدهای  اسباب بازی فروشی نیز کاهش یافته، ضمن اینکه کاهش قدرت خرید مردم  و افزایش قیمت نیز در کسادی بازار اسباب بازی فروشان بی‌تاثیر نیست.
افزایش بیش از صد درصدی قیمت اسباب بازی در سه سال گذشته
گلبخش با اشاره به افزایش بیش از صد درصدی قیمت اسباب بازی در سه سال گذشته، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیشتر خرید مردم در زمینه اقلام خوراکی بوده و خرید اسباب بازی به علت کاهش قدرت خرید خانواده‌ها کاهش یافته که این امر اسباب بازی فروشی‌ها را نیز کساد کرده است.
۶۰ درصد اسباب بازی‌های کشور وارداتی است
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد اسباب بازی‌ها در کشور وارداتی هستند و اسباب بازی‌های وارداتی به نسبت دو تا سه سال پیش، دو و حتی سه برابر افزایش قیمت داشته اند، یاد آور شد:در فروش اسباب بازی سعی بر آن است که مشتریان گرایش به سمت اسباب بازی‌های تولید داخل داشته باشند اما متاسفانه به دلیل تنوع و کیفیت پایین اسباب بازی‌های داخلی، بیشتر رغبت کودکان و مشتریان و خانواده‌ها در خرید اسباب بازی به سمت تولیدات خارجی است.
گلبخش که خود یکی از تولید کنندگان اسباب بازی است، خاطر نشان کرد: در تولید اسباب بازی داخلی وقتی تنوع مواد اولیه وجود ندارد و مواد اولیه نداریم مجبور به تکرار تولید یک کار هستیم و در تولید اسباب بازی قادر به تنوع تولید نیستیم ضمن اینکه هزینه های بالا  مواد اولیه و مشکلات تهیه مواد اولیه نیز در این امر بی تاثیر نیست.
تنوع بالای اسباب بازی های وارداتی
رئیس اتحادیه خرازی  فروشان استان همدان ادامه داد: تنوع اسباب بازی‌های خارجی بالاست و این امر موجب شده که مشتریان در خرید هر نوع از اسباب بازی‌های مختلف دارای حق انتخاب بالایی باشند در حالی که در تولید اسباب بازی‌های ایرانی یک اسباب بازی داخلی شاید تنها دارای دو یا سه مدل بوده که این امر حق انتخاب مشتری را خواهد کاست.
وی  افزود: با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با حمایت از تولیدات داخلی متاسفانه حمایت از تولید کنندگان داخلی بویژه تولید کنندگان اسباب بازی داخلی بسیار کم است که توجه ویژه مسئولین به این امر را می‌طلبد.
گلبخش در ادامه با اشاره به تسهیلات کرونایی اسباب بازی فروشی‌ها نیز خاطر نشان کرد: این تسهیلات با سقف ۱۲میلیون تومان به دلیل سخت‌گیری در ضمانت‌ها و سخت‌گیری در  شرایط دریافت موجب آن شد که بسیاری از همکاران از اخذ این تسهیلات منصرف شوند و حتی بسیاری  موفق به اخذ نشوند.
نقش مهم اسباب بازی در پرورش افکار و شخصیت کودکان

وی همچنین با بیان اینکه اسباب بازی در پرورش کودکان از نقش مهمی برخوردار بوده و با اسباب بازی می‌توان شخصیت کودکان را پرورش داد، اظهار کرد: در جلسه‌ای با کانون پرورش فکری استان همدان از کانون پرورش فکری درخواست کردیم که باید طرح‌هایی به تولیدکنندگان و واردکنندگان اسباب بازی داده شود که اسباب بازی‌های خود را بر اساس آن وارد و یا تولید کنند.
گلبخش با تاکید بر اینکه اسباب بازی و جعبه‌های آن با تصاویر و نقاشی‌های نامتعارف به روحیه کودکان و فرزندان آسیب می‌زند و نوع این اشکال و تصاویر در افکار کودکان تاثیر دارد، خاطر نشان کرد: در صورتی که این نوع از اسباب بازی‌ها ساماندهی نشوند دشمنان با تبلیغات پررنگ، فرزندان و کودکانمان را به سمت فرهنگ خود جذب خواهند کرد.
رئیس اتحادیه خرازی فروشان استان همدان با اشاره به برخی  از مناسبت‌های غربی چون ولنتاین، جشن هالووین و ... افزود: این فرهنگ‌ها متعلق به فرهنگ ایرانی اسلامی نیست اما متاسفانه به دلیل تبلیغات پررنگ رسانه‌های غربی در فضای مجازی و نیز تبلیغات در تصاویر مربوط به این مناسبت‌ها و جشن‌ها در نوع اسباب بازی ،لوازم التحریر،پوشاک، برنامه‌های کودک و انیمیشن و روانه شدن آن به بازارهای بسیاری از کشورهای اسلامی موجب آن شده که بسیاری از کودکان و خانواده‌ها حتی در کشور ما به سمت این فرهنگ‌ها و رسوم رغبت و تمایل پیدا کنند و متقاضی استفاده از چنین کالاهایی با چنین تم‌ها باشند ضمن اینکه مشتریان و خریداران برای استفاده از تم‌هایی مانند هالووین، مناسبت‌های ولنتاین نیز در بین مشتریانمان به چشم می‌خورد.
ضرورت تبلیغات پررنگ فرهنگ ایرانی و اسلامی در اسباب بازی‌ها
گلبخش با تاکید بر اینکه باید رسانه ملی، رسانه‌های دیداری و شنیداری، فضای مجازی کشور تبلیغات فرهنگ ایرانی اسلامی را در برابر تبلیغات قوی دشمنان پررنگ تر کنند و کودکانمان را با فرهنگ اصیل ایرانی  و اسطوره‌ای ایرانی بیش از پیش آشنا کنند، بیان کرد: بدون شک این اقدام موجب آن خواهد بود که کودکان با آشنایی با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی خود مشتاق فرهنگ اصیل و اسطوره‌های اصیل ایرانی شده و خواستار تم‌ها و اسباب بازی‌هایی با اشکال و تصاویر اسطوره‌های ایرانی باشند و قطعا فروشندگان نیز بسته به خواسته بازار نسبت به  تهیه اجناس خود اقدام می‌کنند.  
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد