hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > وضعیت کرونایی آبی ماند/ رتبه آخر بوشهر در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

وضعیت کرونایی آبی ماند/ رتبه آخر بوشهر در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

در حالی که همچنان وضعیت بوشهر از نظرشیوع کرونا آبی است اما این استان در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی رتبه آخر را در کشور دارد.
طبق اعلام سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این هفته نیز مانند هفته پیش، رنگ کرونایی ۱۰ شهرستان استان بوشهر آبی است.
مروری بر وضعیت کرونایی استان در آبان نشان می‌دهد که از اول تا ۱۵ آبان  شهرستان‌های جم، دشتی، دیر، کنگان و گناوه در وضعیت آبی و بوشهر، تنگستان، دشتستان، دیلم و عسلویه در شرایط زرد کرونایی بودند.
از ۱۵ تا ۲۱ آبان،  ۹ شهرستان از ۱۰ شهرستان استان بوشهر در شرایط آبی کرونایی قرار داشتند و تنها شهرستان بوشهر همچنان در شرایط زرد بود.
از ۲۲ آبان، وضعیت کرونایی بوشهر نیز آبی شد تا همه نقاط استان بوشهر در وضعیت کم‌خطر قرار بگیرد.
 در سامانه ماسک ضمن انتشار رنگ‌بندی کرونایی کشور از ۲۹ آبان، اعلام شده که تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی همزمان با خروج بیشتر نقاط کشور از خیز پنجم کرونا کاهش یافته است و اکنون ۸ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند.
 ۵۸ شهرستان نارنجی، ۲۳۶ شهرستان زرد و ۱۴۶ شهرستان هم در شرایط آبی کرونایی هستند.

کاهش رعایت اصول بهداشتی کرونایی

بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میانگین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی(استفاده از ماسک، بهداشت فردی مناسب، فاصله‌گذاری اجتماعی و تهویه مناسب)، در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۱۹ تا ۲۶ آبان  ۴۷.۴۳ درصد بوده است.
 بیشترین میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی با ۶۱.۴۳ درصد در آذربایجان غربی و کمترین میزان آن با ۴۰.۶۵ درصد در بوشهر بوده است.
میانگین میزان رعایت بهداشت فردی مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۶ آبان‌، ۵۲.۴۲ درصد بوده است.
در این شاخص نیز بیشترین میزان رعایت مربوط به استان خراسان شمالی با ۸۱.۳۷ درصد رعایت است و کمترین میزان رعایت هم مربوط به استان بوشهر با ۴۲.۵۱ درصد است.
میانگین درصد رعایت فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۱۹ تا ۲۶ آبان، ۴۷.۴۳ درصد بوده است که استان خراسان شمالی با ۷۱.۹۳ درصد بیشترین میزان رعایت و بوشهر با ۴۰.۶۵ درصد کمترین میزان رعایت را داشته‌اند.
کاهش میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استان بوشهر، این نگرانی را به وجود می‌آورد که باید منتظر تغییر رنگ‌بندی کرونایی استان در روزهای آینده باشیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد