hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > ورزشی > یزدانی خرم : والیبال ایران ابزارچهارم شدن درجهان را ندارد

یزدانی خرم : والیبال ایران ابزارچهارم شدن درجهان را ندارد

رئیس پیشین فدراسیون والیبال با تاکید بر اینکه هدف داورزنی برای چهارم شدن در جهان با ابزار و امکانات فعلی محقق نمی‌شود، گفت: برای حضور در جمع چهار تیم برتر جهان نیاز به ابزار داریم.
محمدرضا یزدانی خرم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برنامه هایی که در زمان حضورش در ریاست فدراسیون والیبال برای رشد و توسعه این رشته داشت، گفت: در زمان حضورمان در فدراسیون والیبال به صورت زیربنایی کار کردیم، یعنی استعدادیابی را آغاز و سپس ورزش والیبال را علمی دنبال کردیم. سپس از تیم روسیه دعوت کردیم و بعد ایوان بوگایونیف را به ایران آوردیم که یکی از بهترین والیبالیست های روس بود و تکنیک و تاکتیک را به والیبالیست هایمان آموزش داد.
رئیس پیشین فدراسیون والیبال ادامه داد: درست زمانی که قرار بود در رده بزرگسال به نتیجه برسیم من را به فدراسیون کشتی بردند و داورزنی را که در سازمان تربیت بدنی بود را به دلیل تجربیاتش به عنوان رئیس معرفی کردم او نیز زحمات زیادی کشید و والیبال را به جاهای خوب رساند.

وی تاکید کرد: اما باید به مساله جوانگرایی توجه ویژه ای کرد، بازیکنان قدبلند باید کشف شوند و کارها زیربنایی انجام شود. مهم این است که امروز در والیبال مان چند تیم خوب داشته باشیم.

رئیس پیشین فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا تحقق وعده های داورزنی و قرارگیری تیم ملی والیبال در جمع چهار تیم جهان شدنی است یا خیر، گفت: فعلا چنین چیزی امکان ندارد. اگر می‌خواهیم به جایگاه‌های خوب دنیا حمله کنیم باید ابزار داشته باشیم. بازیکنان حال حاضر والیبال ایران فعلا نمی‌توانند با بازیکنان مطرح جهان دست و پنجه نرم کنند. بازیکنان تیم‌های قدرتمند جهان حرفه‌ای هستند و آمادگی آنها فقط برای بازی‌های مهمی مانند المپیک و جهان است، اما در ایران از بازیکنان مان بیش از اندازه کار می کشیم و ملی پوشان ایران از نظر بدنی بسیار کم می آورند.

یزدانی خرم در پاسخ به این سوال که بازی های آسیایی و قهرمانی جهان سال آینده با هم تداخل دارند، چگونه باید برای این دو رویداد برنامه ریزی کنیم تا به موفقیت برسیم گفت: در ابتدا باید دو تیم ملی داشته باشیم و سپس تصمیم گیری کنیم کدام تیم به چه رویدادی اعزام شود اگر به این نتیجه رسیدیم که تیم بزرگسال مان می تواند در مسابقات قهرمانی جهان چهره شود می توانیم آنها را به قهرمانی جهان اعزام کنیم و تیم جوان خود را به بازی های آسیایی بفرستیم. اینکه کدام تیم به چه مسابقاتی اعزام شود باید بر اساس کمیته فنی تخصصی تشخیص و تصمیم گیری شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمیته فنی فدراسیون والیبال توانایی چنین تصمیم گیری را دارد؟ گفت: خیر، ما در ایران در هیچ یک از فدراسیون ها کمیته فنی قوی نداریم. افراد زیادی حضور دارند اما افرادی که در والیبال زحمت فراوان کشیده باشند و صاحب نظر و بی طرف( بی طرفی کار سختی می باشد) نداریم. البته فدراسیون باید برای اعضای کمیته فنی مزایایی در نظر بگیرد چرا که آنها زمان خود را می گذارند و در این جلسات شرکت می کنند، این مزایا می تواند آنها را بسیار علاقه مند تر کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد