hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > سینوفارم بیشترین واکسن تزریق شده در استان مرکزی/تزریق ۱۴ هزار واکسن دُز سوم

سینوفارم بیشترین واکسن تزریق شده در استان مرکزی/تزریق ۱۴ هزار واکسن دُز سوم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه واکسن سینوفارم جزو نخستین واکسن‌هایی بود که به کشور وارد شد، گفت: واکسن سینوفارم بیشترین نوع واکسن تزریق شده در برابر بیماری کووید ۱۹ در استان مرکزی است.
دکتر علی علیمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد واکسن ihd تزریق شده در استان مرکزی خارجی و ۱۰ درصد دیگر واکسن با برند ایرانی بوده اند و در بین واکسن‌های با برند خارجی نیز ۹۰ درصد آنها سینوفارم و مابقی آسترازنکا و اسپوتینک و در بین برندهای ایرانی نیز دو برند برکت و پاستوکووک تزریق شده و واکسن اسپایکوژن نیز در صورت تقاضای داوطلبان در مراکز تزریق واکسن وجود دارد.
وی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان مرکزی نیز گفت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون ۸۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان مرکزی دُز اول و ۶۷ درصد نیز دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.
معاون بهداشتی علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن اقدام نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون، با توجه به تنوع موجود، واکسن مورد نظر خود را انتخاب کنند، تصریح کرد: به افرادی که تاکنون علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه نشده اند توصیه می‌شود برای حفظ سلامت خود و خانواده هر چه سریعتر واکسن دریافت کرده و توجهی به شایعات فضای مجازی نکنند.
وی با تاکید بر اینکه اولین و در دسترس‌ترین نوع واکسن، بهترین واکسن است، تصریح کرد: برای رسیدن به مصونیت جمعی و نیز قطع زنجیره سرایت نیاز است همه مردم علیه این بیماری واکسینه شوند.
او با اشاره به  تزریق دُز سوم واکسن کرونا در استان مرکزی گفت: جمعیت بالای ۶۰ سال که چهار ماه از تزریق دُز دوم واکسن آنها گذشته است می‌توانند برای دریافت دُز سوم به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.
دکتر علیمحمدی با اشاره به اینکه تاکنون افزون بر ۱۴ هزار نفر در سراسر استان دُز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد:کادر بهداشت و درمان و  بیماران دارای ضعف سیستم ایمنی و بیماران خاص مانند بیماران سرطانی نیز می‌توانند دُز سوم را دریافت کنند و بسته به اینکه در نوبت اول و دوم، چه واکسنی دریافت کرده‌اند، دُز سوم برای آنها تزریق می‌شود.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد