hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > نفس‌گیری کرونا در اردبیل با مرگ ۴ بیمار/حال ۴۵ بیمار وخیم است

نفس‌گیری کرونا در اردبیل با مرگ ۴ بیمار/حال ۴۵ بیمار وخیم است

وضعیت کرونا در اردبیل در حالی روند ناپایداری دارد که تعداد مرگ و میر روزانه ناشی از ابتلا به این بیماری در ۲۴ ساعت گذشته به ۴ نفر رسید.
شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به وضعیت شکننده مقابله با کرونا با وجود تزریق واکسن اظهار کرد: هرچند که در شرایط مناسبی این بیماری به کنترل در آمده، اما ما باید برای مقابله با موج ششم این بیماری منحوس آماده باشیم.
وی کرونا را بیماری بسیار پیچیده‌ای عنوان کرد و افزود: کرونا به دلیل تغییرات آب و هوا در حال تغییر علائم است و تنها راه تأمین ایمنی مردم تزریق واکسن کرونا است و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: باید توجه داشت ایمنی ناشی از واکسیناسیون پس از گذشته دو ماه در بدن افراد به وجود می‌آید و بلافاصله پس از دریافت یک دوز واکسن نمی‌توانیم ادعا کنیم که فردی ایمنی کامل را به دست آورده است، پس فوت‌هایی که پس از تزریق واکسن کرونا رخ می‌دهد ارتباطی با دریافت واکسن ندارد.
حبیب زاده بیشترین اثر واکسیناسیون، کاهش جدی نرخ فوت ناشی از ابتلاء به کرونا بوده است دانست و افزود: بر اساس تحلیل‌های آماری، واکسیناسیون تأثیر بسیار چشمگیری در کاهش نرخ فوت ناشی از کرونا در تمامی گروه‌های سنی داشته است.

وی بیان کرد: افرادی که حتی دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند، کماکان در معرض ابتلاء به کرونا و بستری هستند و باید همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حتی پس از دریافت هر دو نوبت واکسن، ادامه دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از جان باختن ۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر خیز آرام در استان آغاز شده به طوری که ۴۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است.
‎ وی با اشاره به بستری همزمان ۱۸۷ بیمار در بیمارستان‌ها ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند که با این روند همچنان شاهد آمار افزایش بستری در چند روز اخیر هستیم و ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی نسبی و ترخیص ۲۶ بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش آمار بهبود یافتگان در هفته اخیر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.
حبیب زاده با تشریح وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان اردبیل، تصریح کرد: هم اکنون شهرستان‌های پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های خلخال، بیله سوار و اصلاندوز در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، گرمی، نمین، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت آبی قرار دارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد