hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بیش از نیم میلیون نفر از مردم سیستان و بلوچستان برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکرده اند

بیش از نیم میلیون نفر از مردم سیستان و بلوچستان برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکرده اند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، تنها راه برون رفت از بیماری کرونا را واکسیناسیون حداکثری و مشارکت تمامی مردم عنوان کرد.
به گزارش ایسنا- دکتر سید مهدی طباطبایی گفت: از ابتدای برنامه واکسیناسیون کرونا تا کنون در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش از 667 هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده است و پوشش واکسیناسیون در جمعیت بالای 18 سال حدود 66 درصد رسیده است، که از این تعداد 41 درصد 2 دوز واکسن را دریافت کردند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: علیرغم اینکه بیش از 10 ماه از برنامه واکسیناسیون می گذرد، حدود بیش از نیم میلیون نفر از هم استانی ها برای دریافت واکسن کرونا مراجعه نکرده اند و حدود یک میلیون نفر دوز دوم واکسن خود را دریافت نکردند.
وی از همه هم استانی ها درخواست کرد برنامه واکسیناسیون کرونا را جدی بگیرند و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند.
دکتر طباطبایی با اشاره به تزریق دوز سوم ( یادآور) افزود: مطالعات علمی نشان می‌دهند، تزریق روز یادآور برای افرادی که واکسن سینوفارم و برکت دریافت کرده‌اند باعث اثربخشی بیشتر دوزهای قبلی خواهد شد، به همین منظور افراد بالای 60 سال که 4 ماه از نوبت دوم واکسن آنها گذشته و یکی از واکسن‌های سینوفارم یا برکت را دریافت کرده‌اند توصیه می شود که دوز سوم را هم تزریق کنند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد