hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۲۰ راس گوزن زرد ایرانی به پارک ملی دز انتقال داده می‌شود

۲۰ راس گوزن زرد ایرانی به پارک ملی دز انتقال داده می‌شود

سپهرفر از برنامه‌ریزی برای انتقال ۲۰ راس گوزن زرد ایرانی از ایلام به پارک ملی دز خبر داد.
مجتبی سپهرفر رئیس اداره پارک ملی دز گفت: سایت بازپروری گوزن‌ها که در این منطقه مستقر است، از امکانات، راه‌های دسترسی برای پایش درست گوزن‌ها و شرایط بازپروری و تکثیر گوزن برخوردار نبود و این سایت برای تکثیر و بازپروری تعریف نشده بود و پوشش جنگل‌ها در این سایت به اندازه‌ای متراکم بود که گوزن‌ها حتی برای دامپزشکان قابل دسترسی نبودند و به همین دلیل، در حال افزایش راه‌های دسترسی در سایت هستیم.
او با اشاره به اینکه در حال ایجاد و احیای راه‌های دسترسی به منظور پایش گوزن‌های زرد، آتش‌بر و آتش‌بند و دیگر زیرساخت‌ها هستیم که این اقدامات تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد، افزود: احتمالا تا پایان امسال ۲۰ راس گوزن زرد ایرانی دیگر نیز از ایلام به این پارک منتقل خواهد شد.
سپهرفر تصریح کرد: دامپزشک نیز باید در پارک ملی دز مقیم باشد و رفتارشناس نیز حداقل سالانه یک بار روی تولیدمثل گوزن‌ها کار کند تا گوزن‌های زرد تکثیر یابند و در یک سال گذشته زایمانی از گوزن‌های زرد ایرانی مشاهده نشده است، البته در این مدت تلفاتی نیز از گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دز مشاهده نشد.
رئیس اداره پارک ملی دز ادامه داد: امسال تابستان بی‌آبی در سایت گوزنه‌های زرد ایرانی شاهد نبودیم و در حال حاضر جمعیت گوزن‌ها در سایت دز، حدود ۱۵ راس و در جنگل حدود ۴۰ راس است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد