hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تزریق دو دز واکسن کرونا به ۷۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی

تزریق دو دز واکسن کرونا به ۷۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی

مدیر گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تزریق دو دز واکسن کرونا به ۷۱ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: ۸۷ درصد از این جمعیت نیز دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
دکتر سیمین خیاط زاده یکشنبه شب، ۲۳ آبان، در گفت‌وگوی خبری، با اشاره به روند مطلوب واکسیناسیون در استان، اظهار کرد: تاکنون بالغ بر ۷۱ درصد از کل جمعیت استان دز اول و ۵۷.۵ درصد نیز هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند.
به گزارش ایسنا، وی افزود: تاکنون ۸۴ درصد از دانش آموزان سطح استان و ۶۰ درصد از مادران باردار استان نیز واکسینه شده‌اند.
وی در خصوص تزریق دز سوم واکسن نیز خاطرنشان کرد: افراد بالای ۶۰ سالی که قبلا دو دز واکسن سینوفارم دریافت کرده و چهار ماه نیز از زمان تزریق دز دوم می‌گذرد بایستی جهت دریافت دز سوم واکسن خود به مراکز مراجعه کنند.
خیاط زاده افزود: تمامی واکسن‌هایی که در گروه‌های سنی مختلف مجوز تزریق دارند از جمله واکسن اسپوتنیک، استرازنکا، سینوفارم و برکت، در سطح استان به اندازه کافی وجود دارند.
وی با اشاره به افزایش موارد بستری بیماران کرونایی در برخی استان‌ها، گفت: خوشبختانه اکنون وضعیت استان در این خصوص بسیار خوب است و به خصوص تعداد فوتی‌های روزانه کرونا در استان تک رقمی شده است.
وی ادامه داد: شهرستان‌های جلفا و مرند در وضعیت قرمز، شهرستان‌های آذرشهر و شبستر در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد ‌و آبی کرونایی قرار دارند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد