hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > از دلایل گرانی گوجه تا پیش‌بینی افزایش قیمت سیب‌زمینی

از دلایل گرانی گوجه تا پیش‌بینی افزایش قیمت سیب‌زمینی

رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان، تغییر فصل و صادرات را دلیل گرانی گوجه دانست و گفت: قرار است از ۲۵ آبان ماه تعرفه صادراتی سیب زمینی حذف شود که این امر موجب افزایش قیمت آن در بازار می‌شود.
ناصر اطرج در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دلایل افزایش قیمت گوجه در بازار، اظهار کرد: هر ساله با آغاز فصل سرما و تغییر فصل، کشت و تولید گوجه در برخی مناطق تمام می شود و البته در برخی مناطق هنوز تولید نشده، به همین دلیل شاهد کمبود این محصول در بازار هستیم.
وی افزود: از سوی دیگر بخشی از محصول گوجه بازار صادر می شود و این صادرات موجب کاهش عرضه این محصول و افزایش قیمت آن می شود.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان همچنین درباره افزایش قیمت سیب زمینی، گفت: قرار است از ۲۵ آبان ماه تعرفه صادراتی سیب زمینی حذف شود.
وی افزود: از سوی دیگر امسال شاهد کسر تولید حدود ۵۰ درصدی سیب زمینی در بازار هستیم که اگر تعرفه صادراتی این محصول برداشته شود قیمت آن افزایشی خواهد بود.
 رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان گفت: امروز بخشی از تولید صیفی و سبزیجات کشور به صورت و کم و بیش صادر می شود و از سوی دیگر کاهش دمای هوا موجب خلاء محصول در بازار و افزایش قیمت آن می شود.
اطرج در ادامه با اشاره به وضعیت بازار میوه و کیفیت پایین مرکبات در بازار، اظهار کرد: بخشی از مرکبات با کیفیت را برای عید در سردخانه‌ها نگهداری می‌کنند، اما امسال با توجه به اینکه تاحدودی محصول مرکبات زیاد بود، کیفیت آن پایین تر است، همچنین امسال کیفیت سیب درختی نسبت به سال گذشته تا حدودی کاهش داشته است.
وی به قیمت رو به بالای میوه در بازار اشاره کرد و توضیح داد: این افزایش قیمت به دلیل بالا رفت هزینه های تولید میوه، برداشت و عرضه آن به بازار است.
رئیس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان با بیان اینکه وضعیت بازار میوه قابل پیش بینی نیست، چرا که تغییرات آب و هوا و سرمازدگی محصولات موجب کمبود و گرانی آن می شود از سوی دیگر صادرات محصولات کشاورزی موجب افزایش قیمت میوه و صیفی جات می شود.
وی با اشاره به قیمت انواع میوه و صیفی جات در میدان میوه و تره بار، گفت: امروز یکشنبه ۲۳ آبان ماه قیمت گوجه بین ۶۵۰۰ تا ۱۳ هزار تومان، لوبیا سبز بین ۶۵۰۰ تا ۱۵۶۰۰ تومان، هویج بین ۵۲۰۰ تا ۱۱۷۰۰ تومان، سیب زمینی بین ۳۹۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان، پرتقال تامسون جنوب بین ۸۷۵۰ تا ۲۰ هزار تومان، پرتقال تامسون شمال ۸۷۵۰ تا ۱۸۷۵۰ تومان، سیب سفید و قرمز بین ۶۲۵۰ تا ۱۸۷۵۰ تومان، نارنگی بین ۶۲۵۰ تا ۲۰ هزار تومان و خرمالو بین ۱۰ هزار تا ۲۲۵۰۰ تومان است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد