hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > تندرستی > پیشگیری و درمان > خواص روغن آرگان اصل برای صورت و مو + طرز استفاده و عکس

خواص روغن آرگان اصل برای صورت و مو + طرز استفاده و عکس

20,106
روغن آرگان دارای خواص بسیار زیادی است و می‌توان از آن برای جوان سازی و تغذیه پوست و مو استفاده کرد.

روغن آرگان (argan oil)، مقدار زیادی ویتامین E، اسیدهای چرب ضروری و آنتی‌اکسیدان داردپ و برای انواع مختلف مو و پوست مفید است.

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان از هسته‌ی میوه درخت آرگان تهیه می‌شود و یکی از گران‌ترین روغن‌های جهان به شمار می‌رود که به طلای مایع نیز معروف است.

روغن آرگان اصل

معمولاً روغن آرگان با روغن مراکشی اشتباه گرفته می‌شود ولی این دو روغن با هم متفاوت هستند. روغن مراکشی با داشتن مواد افزودنی، روان تر و آبکی‌تر از روغن آرگان خالص است. برای تشخیص روغن آرگان اصل باید دقت کنید که مواد افزودنی، مواد نگهدارنده و رایحه نداشته باشد. روغن آرگان خالص باید در بطری‌های شیشه‌ای تیره نگهداری شود چون تابیدن نور آفتاب به آن باعث از بین رفتن خواص آن می‌شود، بنابراین روغنی که در بطری‌های پلاستیکی است اصل نیست. از آنجا که تولید روغن آرگان اصل کار سختی است پس قیمت بالایی دارد و عرضه این روغن با قیمت پایین نشان دهنده کیفیت کم آن روغن است. بوی روغن آرگان شبیه بوی ملایم فندق تازه یا مغزهای گیاهی است و چون خیلی سریع جذب پوست و مو می‌شود، رایحه ی آن بعد از چند دقیقه از بین می‌رود. پس توجه کنید که روغن‌های آرگان با رایحه مصنوعی یا بدون بو اصل نیستند. روغن آرگان اصل روان، غیر چرب، کمی غلیظ و شفاف است. همچنین روغن آرگان که برای مصارف آرایشی استفاده می‌شود رنگ طلایی روشن دارد.

خواص روغن آرگان برای مو

استفاده مرتب از روغن آرگان می‌تواند از ایجاد موخوره جلوگیری کند. این روغن با نفوذ به ساقه مو باعث تقویت موها و ترمیم موهای آسیب دیده می‌شود، همچنین رشد و ضخامت موها را افزایش می‌دهد. اسیدهای چرب امگا ۹، امگا ۳ و ویتامین E موجود در روغن آرگان به موهای وز حالت می‌دهد و به نرمی و درخشندگی موها کمک می‌کند. روغن آرگان باعث درمان شوره سر می‌شود چون شوره زمانی به وجود می‌آید که پوست سر خشک می‌شود، بنابراین با ماساژ این روغن بر روی پوست سر می‌توان شوره‌های سر را از بین برد.

طرز استفاده روغن آرگان برای مو

اگر می‌خواهید از روغن آرگان برای حالت دهی به مو استفاده کنید بهتر است بعد از شست و شو موها چند قطره روغن آرگان روی موهای خود بمالید و سپس آنها را شانه کنید. هر چه بیشتر روغن روی موهایتان بماند بیشتر به آنها حالت می‌دهد. برای درخشندگی و نرمی موها، بهتر است هفته‌ای یک یا دو بار مقدار کمی از این روغن را روی موهای خود بریزید، آن را ماساژ دهید و بعد از یک ساعت موهایتان را بشویید. این کار به درخشندگی و لطافت موها کمک می‌کند. قبل از استفاده از سشوار یا اتوی مو نیز می‌توانید چند قطره روغن آرگان به موهای خود بزنید تا موهایتان کمتر در برابر حرارت آسیب ببیند.

خواص روغن آرگان برای صورت

روغن آرگان برای پوست صورت بسیار مفید است، برخی از فواید آن عبارتند از:

  • از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.
  • با داشتن ساپونین، مانع از خشکی پوست صورت می‌شود.
  • به عنوان مرطوب کننده و پاک کننده مناسب برای پوست‌های حساس است.
  • برای پیشگیری و درمان آکنه مفید است.
  • استفاده از این روغن به تدریج جای جوش‌ها را از بین می‌برد.
  • به ترمیم ترک‌های پوستی کمک می‌کند.

خواص روغن آرگان برای لک صورت

روغن آرگان به دلیل داشتن مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و اسیدهای چرب ضروری باعث پاکسازی، ترمیم و درخشان شدن پوست می‌شود.

نحوه استفاده روغن آرگان برای پوست

برای استفاده از روغن آرگان بهتر است قبل از خواب مقداری کمی از آن را روی پوست خود بزنید و به آرامی ماساژ دهید، به این ترتیب پوستی سالم و درخشان خواهید داشت. همچنین از پاک کننده‌های حاوی روغن آرگان می‌توانید در حمام استفاده کنید.

خواص روغن آرگان برای دور چشم

روغن آرگان بسیار سبک و ملایم است و استفاده از آن در نواحی اطراف چشم مانعی ندارد. آب‌رسان، رفع چین و چروک، لیفتینگ، خاصیت التیام بخش و محافظت در برابر آسیب‌های محیطی از مهمترین خواص روغن آرگان برای دور چشم است.

خواص روغن آرگان برای ابرو

تحقیقات نشان می‌دهد روغن آرگان یک تقویت کننده بی‌نظیر برای فولیکول مو است. این روغن از ریختن مژه و ابرو جلوگیری می‌کند و موجب تقویت ریشه مو می‌شود.همچنین حفظ رطوبت در تقویت ابرو و مژه ضروری است و روغن آرگان به خوبی رطوبت مورد نیاز ابروها و مژه‌ها را تأمین می‌کند.

آیا روغن آرگان برای پوست چرب مناسب است؟

روغن آرگان اصل و طبیعی برای همه پوست‌ها مفید است چرا که منافذ پوست را مسدود نمی‌کند، سریع جذب می‌شود و مواد روغنی روی پوست باقی نمی‌گذارد.


دیگر خواص و فواید روغن آرگان

روغن آرگان علاوه بر مصارف آرایشی، مصرف خوراکی نیز دارد. روغن خوراکی آرگان به کاهش سطح کلسترول خون کمک می‌کند، گردش خون را بالا می‌برد و برای بهبود سیستم ایمنی بدن مفید است. همچنین این روغن باعث برطرف شدن سو هاضمه می‌شود و به سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند. روغن آرگان به دلیل داشتن فلاونوئید، التهابات داخلی و خارجی را نیز کاهش می‌دهد.

قیمت روغن آرگان اصل

قیمت روغن آرگان به فاکتورهایی مثل اصل بودن و مقدار آن بستگی دارد. این روغن در مارک‌های مختلف، با اندازه‌ها و قیمت‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد